از امروز ۲۱ شهریورماه، خانه سینما به حکم علی جنتی فعالیت‌های خود را از سرگرفته و ایشان با امضاء این حکم آن را به رسمیت شناخت.
کد خبر: ۲۸۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 28 August 2016
با اعلام نامزدهای هجدهمین جشن سینمای ایران 27 فیلم کاندید دریافت جایزه شدند که از بین آن‌ها «ابد و یک روز» با 11 رشته نامزدی، رکوردار است.

این فیلم که در جشنواره فیلم فجر هم رکوردار نامزدی دریافت جایزه بود، در این دوره جشن خانه سینما در رشته‌های چهره‌پردازی، صداگذاری، صدابرداری، طراحی صحنه، تدوین، طراحی لباس، بازیگر نقش مکمل مرد، بازیگر نقش اول مرد، فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم کاندید شده است.

«کوچه بی نام» و «جامه‌دران» 8 رشته و «بادیگارد» 6 رشته نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «اژدها وارد می‌شود» و «ناهید» سه فیلمی هستند که در پنج رشته نامزد دریافت جایزه هستند و «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «بهمن»، «بارکد»، «خشم و هیاهو» و «دو» در چهار رشته نامزد شده‌اند.

«خداحافظی طولانی» در سه رشته‌ و «احتمال باران اسیدی»، «360 درجه»، «مزار شریف» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در دو رشته نامزد شده‌اند.

در این دوره جشن سینمای ایران 10 فیلم «مرگ ماهی»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»، «گینس»، «عادت نمی‌کنیم»، «دوران عاشقی»، «کفش‌هایم کو»، «شکاف»، «قندون جهیزیه»، «پدر آن دیگری» و «خواب تلخ» در یک رشته نامزد دریافت جوایز هستند.

از عواملی هم که در دو رشته شانس دریافت تندیس جشن سینما را دارند می‌توان به علیرضا علویان برای صداگذاری دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد»، حجت اشتری برای طراحی صحنه و لباس فیلم «بارکد»، هومن بهمنش برای فیلمبرداری فیلم‌های «بهمن» و «اژدها وارد می‌شود»، پیمان شادمان‌فر برای فیلمبرداری فیلم‌های «اعتراف ذهن خطرناک من» و «خشم و هیاهو»، باران کوثری برای نقش اول فیلم‌های «کوچه بی‌نام» و «جامه‌دران»، آیدا پناهنده برای فیلمنامه و کارگردانی «ناهید»،‌ سعید روستایی برای فیلمنامه و کارگردانی «ابد و یک روز» و سعید ملکان برای چهره‌پردازی و تهیه فیلم «ابد و یک روز» اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار