فرماندار ری خبر داد
فرماندار ویژه شهرستان ری از بهره برداری ۶۶ پروژه بزرگ در طول هفته دولت در شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 28 August 2016
هدایت الله جمالی پور ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دولتمردان نامدار ایران، گفت: هفته دولت را فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردهای دولت در راستای معرفی خدمات ارائه شده به ملت می دانم. باوجود مشکلات بسیاری که سد راه دولت بوده است اما خوشبختانه در این دوران اندک گام های موثری از سوی دولت در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین الملل برداشته شده است که سیاست های خارجی و نتایج مثبت آن به عنوان شاخص ترین فعالیت، بر کسی پوشیده نیست و اکنون با تدابیر هیئت دولت آقای روحانی بخش قابل توجهی از معضلات کشور به فرصت تبدیل شده و شاهد رونق گرفتن سیاستی فعال و پویا در عرصه های بین المللی  هستیم.


وی افزود: در طول هفته دولت، ۶۶ پروژه در حوزه‌های عمران، ترافیک، درمان، بهداشت، ورزش و… آماده بهره برداری و تعدادی پروژه نیز آماده کلنگ زنی است که ۱۴۷ میلیارد ریال از  هزینه های اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات استانی تامین شده است که ۱۱۷ میلیارد ریال در حوزه شهرداری‌ها ومابقی به دهیاری های شهرستان تخصیص یافته است که در مجموع تخصیص اعتبارات لازم توانسته است بخش قابل توجهی از مشکلات چندین و چند ساله اهالی شهرستان را در حوزه های شهری و روستایی برطرف و سرانه های شهرستان را ارتقا دهد.


وی ادامه داد: با توجه به فراوانی پروژه های آماده بهره برداری ، فقط تعداد اندکی از پروژه ها با حضور مسئولان کشوری افتتاح و به بهره برداری می رسد که شامل؛ افتتاح مجتمع ورزشی فاطمه الزهرا(س)، مرکز توانبخشی بهزیستی، سردخانه ۱۰ هزار تنی و کانال  آب های سطحی قیامدشت  می شود که در پایان  کلنگ ساخت  مجموعه  ورزشی در بخش قیامدشت نیز به زمین زده می شود.


فرماندار ری با اشاره به کارنامه فعالیت سه ساله دولت تدبیر و امید در شهرستان ری گفت: در طول سه سال اخیر، فعالیت های دولت در ۱۳ فصل به اجرا درآمده است که شامل؛  ۳۷ پروژه در حوزه  راه و شهرسازی، ۱۲ طرح در حوزه انرژی،  تکمیل شش طرح مسکن مهر ، چهار پروژه در حوزه بهداشت ، ۱۵۲ پروژه عمرانی، ۳۰۳ طرح روستایی ؛  هشت پروژه  در حیطه توسعه گردشگری ، ۱۳ پروژه در حوزه تامین آب شرب  ،  32 طرح آب روستایی، ۶۶ پروژه کشاورزی، ۳۳ طرح زیر ساختی و  در حوزه صنعت ۱۹ پروژه و در زمینه فرهنگ نیز ۱۹ طرح می شود  که جمع ریالی  خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان ری  حدود ۷۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم برابر با بودجه عمرانی استان تهران است و این موضوع اهمیت و جایگاه شاخص این شهرستان را به تصویر می کشد.

معاون استاندار تهران در ادامه به فرایندهای مطلوب حوزه اقتصادی در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵  اشاره کرد و افزود: در شهریور ۱۳۹۲ بر اساس آمارها رشد اقتصادی کشور نزیک به منفی ۶ در صد بود اما با به کار بستن تدابیر دولت و لطف خدا، تورم کشور از منفی ۶ درصد به مثبت ۴/۴ درصد رسید و برای رونق خوب و مناسب به رشد بالای مثبت ۶ درصد احتیاج دارد .



جمالی پور تاکید کرد: دولت یازدهم با خزانه خالی و تورم بالای ۴۵ درصد کشور را تحویل گرفت ولی امروز این تورم به زیر ۱۰ درصد رسیده است و گرانی از ۴۵ درصد به ۹ درصد رسیده است گرانی خیلی پایین تر  آمده است و کنترل قیمت خیلی خوب و بهتر شده است .

وی با اشاره به بهبود اوضاع سیاسی جامعه افزود:  اکنون فضای آرام سیاسی در جامعه حاکم شده است و موافق و مخالف در کنار یکدیگر هستند. درک مشترکی بین همه احزاب  با گرایش های سیاسی متفاوت  به وجود آمده است و به نفع امنیت ملی و نظام جمهوری اسلامی فضای جامعه تغییر کرده است که این موضوع سبب شده تا منتقدان نگاه سیاسی بتوانند در فضای سالم فعالیت و نقد بکنند که بی شک هر نقد سازنده ای می تواند کشور را به سوی رشد و تعالی یاری دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار