کد خبر: ۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 27 April 2015
فرمانده انتظامی دزفول در خصوص کلاهبرداری اینترنتی به سبک فیشینگ به شهروندان هشدار داد.

در کلاهبرداری به سبک فیشینگ ، فرد کلاهبردار همانند یک ماهیگیر از طریق تلفن و یا اینترنت و با اصول روانشناسی اعتماد فرد مورد نظر را جلب کرده و به اصطلاح وی را صید می کند.

سرهنگ احمد چنداز روز یکشنبه ضمن هشدار نسبت به رواج فیشینگ پیامکی در دزفول گفت:کلاهبرداران اینترنتی با ایجاد اعتماد کاذب ، افراد را تحریک کرده و اطلاعات بانکی ،شناسنامه ای ، رمز عبور و اطلاعات حریم خصوصی را از طریق تلفن در اختیار می گیرند.

وی با اشاره به روش دیگر کلاهبرداری از این طریق گفت:در کلاهبرداری صوتی مجرم خود را به عنوان شخصی مورد اعتماد و نماینده موسسه یا شرکتی معتبر معرفی کرده و اطلاعات مهم را از طریق تلفن دریافت می کند.

فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به اینکه فیشینگ پیامکی در شهرستان دزفول رایج تر است اظهار کرد:در این شیوه پیامی به ظاهر از سوی بانک ، موسسه و یا شرکت ارسال می شود و به بهانه های مختلف از جمله برنده شدن و گرفتن جایزه از مخاطب در خواست اطلاعات حساب بانکی می شود.

سرهنگ چنداز افزود:در برخی موارد نیز با کشاندن افراد پای دستگاه عابر بانک به روش های مختلف از جمله انتخاب زبان انگلیسی و یا زدن کد اقدام به کلاهبرداری می کنند ضمن اینکه کلاهبرداران سکه های تقلبی نیز از همین روش استفاده کرده و با ارسال پیامک در یک معامله سوری سکه های تقلبی را به آنها تحویل داده و به ازای آن مبالغ هنگفتی پول تحویل می گیرند.

وی به شهروندان هشدار داد از دادن هر گونه پاسخ و همکاری با افراد ناشناس و ارائه اطلاعات بانکی و دارایی شخصی خودداری کرده و در صورت نیاز جهت ارایه اطلاعات بانکی به صورت تلفنی سعی کنند اصالت و هویت فرد تماس گیرنده و ارتباط درست با آنها محرز شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار