تابناک تهران- عضو هیات رییسه فراکسیون امید از مخالفت قطعی این فراکسیون با استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 22 August 2016
عبدالکریم حسین زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به تابناک تهران گفت: بر اساس تصمیمی که در هیات رییسه فراکسیون امید گرفته شده بود مقرر شد تا موضع رسمی فراکسیون درباره استیضاح آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش پس از جمع بندی کمیته بررسی استیضاح اعلام شود.

او  افزود: این کمیته به ریاست آقای داود محمدی نماینده تهران تشکیل شد و مقرر شد تا انتقادات و نقطه نظرات درخواست کنندگان استیضاح را جمع بندی و به آقای فانی وزیر آموزش و پرورش منتقل کنند.

حسین زاده ادامه داد: کمیته بررسی استیضاح وزیر آموزش پرورش پس از برگزاری جلسه با آقای فانی گزارش را در اختیار هیات رییسه فراکسیون امید قرار داد که این گزارش با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت فراکسیون امید تصمیم قطعی خود را درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش را گرفت.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با بیان اینکه مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش تصمیم قطعی فراکسیون امید بود گفت: با توجه به  بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت در مدت زمان باقی مانده تا مهرماه، اعضای فراکسیون بر این موضع پافشاری کردند که در حال حاضر وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند کار قابل توجه ای برای راضی کردن منتقدان انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و انتقادات اساسی از آموزش و پروررش پرداخت ناهماهنگ است و این مشکل تا زمان بهبود مکانیسم پرداخت حل نمی شود گفت: تا زمانی که سهم آموزش و پرورش از بودجه به سطح واقعی نرسد مشکلی حل نمی شود از این استیضاح و برکناری وزیر نمی تواند به نیازها و مطالبات استیضاح کنندگان پاسخ دهد.

حسین زاده در خاتمه گفت: بنابراین از این استیضاح تنها آموزش و پرورش و نظام آموزشی در آستانه سال جدید تحصیلی لطمه می بیند بر این اساس فراکسیون امید تصمیم بر مخالفت با استیضاح وزیر گرفت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار