تابناک تهران- همیشه اولین چیزی که با رسیدن فصل تابستان به ذهنمان می‌رسد آسودگی و استراحت است. اما اگر حواسمان نباشد این حس راحتی ممکن است منجر به بدلباسی شود! خیلی از مردان با فرارسیدن فصل تابستان برای اینکه کمتر احساس گرما کنند، تیپ‌شان را فدای خنکی و راحتی می‌کنند و طوری لباس می‌پوشند که نه تنها زیبا نیست بلکه آنها را بد تیپ نشان می‌دهد. در حالی که می‌توانند فقط با رعایت چند نکته‌ی ساده علاوه بر اینکه از عرق کردن جلوگیری کنند، یک تیپ تابستانی شیک هم داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 21 August 2016

آقایان! افزایش گرمای هوا بهانه‌ای برای پایین آوردن استانداردهای خوش‌پوشی شما نیست! پس به جای استفاده از گرمای تابستان به عنوان بهانه‌ای برای بد لباسی، آن را به‌عنوان فرصتی برای ترکیب رنگ‌ها و پارچه‌های جدید تلقی و سبک جدیدی را به کمد لباستان اضافه کنید.

با کمک پنج اصل ساده، استایل شما مناسب فصل تابستان خواهد شد. با ما همراه باشید تا این چند نکته را با شما در میان بگذاریم.


۱. لباس‌های سبک با جنس خنک را انتخاب کنید

5اصل مهم لباس پوشیدن آقایان در فصل تابستان

به عنوان یک قاعده کلی، لباس‌های سبک از جنس الیاف طبیعی، مانند نخ یا کتان، بهترین انتخاب برای فصل گرما هستند. اگر این لباس‌ها را جلوی نور بگیرید، می‌توانید آن طرف پارچه را تا حدودی ببینید. لباس‌های این جنسی زودتر خشک می‌شوند و با توجه به اینکه در تابستان بیشتر عرق می‌کنیم، انتخاب مناسب‌تری هستند.

پارچه‌های ۱۰۰ درصد پشمی بسیار سبک هم گزینه‌های خوبی برای فصل تابستان هستند. عموم مردم به اشتباه تصور می‌کنند که پارچه‌های پشمی مخصوص فصل زمستان هستند، در حالی که این نوع پارچه از جمله بهترین پارچه‌های تابستانی به شمار می‌روند.

پارچه‌های سنگین به بدن می‌چسبند و مانع از عبور جریان هوا شده و حرارت بدن را داخل لباس گیر می‌اندازند. به جای استفاده از پارچه‌های سنگین و بافت‌ جناغی، مثل پارچه‌های جین -که از رج‌های موازی و مورب تشکیل شده‌اند و به دلیل بافت منسجم، جریان هوا را عبور نمی‌دهند- می‌توانید از پارچه‌های پیراهنی پوپلین، راه‌راه نخی یا نخ‌پنبه‌های درشت‌‌بافت استفاده کنید. پیراهن‌های ماهوتی نیز از پیراهن‌های بافت حصیری یا همان آکسفورد خنک‌ترند.

الیاف‌ مصنوعی بسیار سبک هم گزینه‌های مناسبی برای فصل تابستان هستند. اگر قصد خرید پارچه‌های این جنسی را دارید، مطمئن شوید که پارچه‌ی مورد نظر از جنس الیاف مصنوعی تابستانی باشد.


۲. از پارچه‌های قابل تنفس استفاده کنید

5اصل مهم لباس پوشیدن آقایان در فصل تابستان

دما و رطوبت بالا، به ویژه در مناطق شرجی، بسیار اذیت‌کننده است. در این شرایط دمای بدن از طریق عرق کردن و بیرون دادن گرما از منافذ پوست کاهش می‌یابد. پس بسیار مهم است که از لباس‌هایی استفاده کنید که قابل تنفس‌اند و حرارت بدن را از تاروپود لباس عبور می‌دهند. پارچه‌هایی که جریان هوا از تاروپودشان رد نمی‌شود بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند. 

الیاف‌ طبیعی، به طور کلی خنک ترند چون عرق را به خودشان می‌گیرند و جریان هوا از تاروپودشان رد می‌شود.

پارچه‌های کتان، پشمی و سایر الیاف طبیعی نیز به الیاف‌ مصنوعی مثل پلی‌استر ترجیح داده می‌شوند. اگر از الیاف‌ مصنوعی استفاده کنید ممکن است عرق سوز شوید چون این الیاف عرق را به خودشان نمی‌گیرند و نمی‌گذارند گرمای بدن تبخیر شود.

البته همه‌ی پارچه‌های سبک لزوما قابل تنفس نیستند. مثلا پارچه‌های حریر اگرچه سبک هستند به هیچ وجه برای فصل گرما توصیه نمی‌شوند، چون حرارت بدن را در خودشان نگه می‌دارند و در معرض نور شدید آفتاب و تعریق زیاد از ریخت می‌افتند.

۳. لباسی را انتخاب کنید که از پوستتان‌ محافظت کند

5اصل مهم لباس پوشیدن آقایان در فصل تابستان

در حالی که مهم است که در گرما خوش پوش باشید، توجه به این نکته هم ضروری است که لباس مهم‌ترین وسیله‌ی محافظتی در برابر اشعه‌های زیان‌آور خورشید است. پس در تابستان لباس‌هایی بپوشید که بدن‌تان را از اشعه‌ی ماوراءبنفش در امان نگه دارند. هرچه لباس سطح بیشتری از پوست بدن‌تان را بپوشاند، بهتر است. شلوار و بلوز آستین بلند از شلوارک و تیشرت مناسب‌ترند. همچنین، بلوزهای آستین کوتاه و سه دکمه چون بازوها و قسمت بالایی قفسه‌ی سینه را نمی‌پوشانند، پوشش‌های تابستانی مناسبی در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش نیستند.

با یک ساعت پیاده‌روی، سر و گردن و قسمت‌های بالایی قفسه‌ی سینه هم در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می‌گیرند. برای محافظت از سر می‌توانید از کلاه‌های تابستانی استفاده کنید.


۴. دوخت لباس‌های تابستانی بسیار مهم هستند

5اصل مهم لباس پوشیدن آقایان در فصل تابستان

طرز دوخت لباس هم به اندازه انتخاب پارچه‌ی مناسب مهم است. خیاط‌های ماهر طوری لباس می‌دوزند که خواص پارچه حفظ شود. به عنوان مثال، خیاط باید بداند که برای پارچه‌ی کُتی ۱۰۰درصد پشم، آستر پلی‌استر مناسب کت‌های تابستانی نیست. پارچه‌های پشمی سبک در ردیف پارچه‌های قابل‌ تنفس قرار دارند، اما آستر پلی‌استر چون از الیاف مصنوعی است این مزیت را خنثی می‌کند. کت‌های بلیزر معمولا با آسترهای پلی‌استر، ساتن یا ابریشم دوخته می‌شوند که هیچ‌یک انتخاب مناسب فصل گرما نیستند. همچنین، می‌توانید با سفارش یک کت بدون آستر، لباس تابستانی جمع‌وجورتری داشته باشید.


۵. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

5اصل مهم لباس پوشیدن آقایان در فصل تابستان

به طور کلی، لباس‌های تیره چون نور بیشتری به خودشان جذب می‌کنند گرم‌ترند، در حالی که لباس‌های رنگ روشن چون نور تابیده شده را بیشتر منعکس می‌کنند، خنک‌ترند. تا حد امکان از پوشیدن لباس‌های رنگ تیره در فصل گرما اجتناب کنید. رنگ مشکی بیشتر نور تابیده شده را جذب می‌کند و انعکاس کمتری دارد، اما رنگ سفید بیشتر نور تابیده شده را منعکس می‌کند.

رنگ‌های آبی تیره، بنفش پررنگ و سبز وقتی در معرض نور شدید قرار می‌گیرند، انرژی گرمایی تولید می‌کنند، که بیشتر از میزان گرمایی است که در همان میزان نور از رنگ‌های روشن تولید می‌شود. از طرف دیگر، چون تابستان فصل نور و گرماست، پوشیدن لباس‌های رنگ روشن باعث خواهد شد حال‌ و هوای تابستانی بیشتری به خود بگیرید. به همین دلیل است که طراحان مد در کالکشن‌های تابستانی خود اغلب روی رنگ‌های سفید، بژ، صورتی و زرد مانور می‌دهند.


منبع

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار