یک طلا و یک نقره برای ما:
تابناک تهران- روز اول رقابت های کشتی آزاد دیروز آغاز شد و کشتی گیران کشورمان دو مدال با ارزش برایمان بدست آوردند.حسن رحیمی که درعین شایستگی برای مدال طلا ، برنز گرفت و حسن یزدانی که با دلاور مردی مدال طلای المپیک را از چنگال روسها ربود و مال خود کرد.
کد خبر: ۲۸۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 20 August 2016
المپیک ریو با تمام بدشانسی هایش برای کشورمان، امروز بلاخره به ما روی  خوش نشان داد و دو مدال پشت سر هم را به ما هدیه داد حسن رحیمی که حقش طلا بود در مقابل حریف ژاپنی بی نام نشانش غافلگیر و روانه ی شانس مجدد شد و در آنجا با شکست حریف کوبایی به مدال برنز المپیک رسید. حسن رحیمی در هنگام توزیع مدالها چهره ای کاملا ناراحت و اندوهگین داشت و کاملا مشخص بود به برنز راضی نبوده و به امید کسب طلا پا به این مسابقات گذاشته است.
اما حسن یزدانی با اقتدار تمام حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد. کشتی های این کشتی گیر ما را یاد امام علی حبیبی بزرگ می انداخت،  سریع ، تکنیکی و باهوش. حسن یزدانی دنیای کشتی را مات کرد و فینالیست شد. از طرف دیگر جردن باروز افسانه ای با باخت در مقابل گدیوف روس از حضور در فینال بازماند. تا حسن یزدانی در فینال با گدیوف روس روبرو شود. گدیوف در کشتی ای عجیب و غریب شش امتیاز از حسن یزدانی ما جلو افتاد به گونه ای که هر سی ثانیه که کشتی می گرفت  سه دقیقه استراحت میکرد زیرا به دلیل آسیب دیدگی اش داور کشتی را نگه میداشت. این عمل بارها اتفاق افتاد ،گودیف هم خوب نفس چاق میکرد به گونه ای که انگار روس ها طرح و برنامه ی قبلی داشتند وهمه با هم هماهنگ بودند تا گدیوف قهرمان المپیک باشد  اما حسن یزدانی ما سهراب وار با غیرت ایرانی به طوری خارق العاده کشتی را برگرداند و شش بر شش کرد و به دلیل اینکه دو امتیاز آخر را گرفته بود طلای المپیک را از آن خودش و مردم ایران کرد در واقع حریف و داور و مربی روس و فدراسیون جهانی هیچکدام حریف این نابغه ما نشد و پس از شانزده سال اولین مدال طلا ی آزاد ما را کسب کرد و جوان ترین طلایی ما شد.
امروز نیز  از ساعت 18:30 کشتی ها  در روز دوم  پیگیری می شود و علیرضا کریمی و کمیل قاسمی ما در مقابل حریفان قرار می گرفته اند و هر دو کشتی اول خود را پیروز شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار