تابناک تهران - کشاورزان رباط کریم با اعلام نارضایتی ازعدم دریافت حق‌آبه کانال آب محمدیه و نواب در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
کد خبر: ۲۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 15 August 2016
می تواند تاریخی همزمان با ری باستان داشته باشد چرا که این منطــقه نزدیکترین محل به شهر قـدیمی ری بوده و وجود امام زاده ها، کاروان سراها و بناهای تاریخی نشان از قدمت این شهر دارد... ربابط کریم
شهری که که از سال 75 به شهرستانی مستقل تبدیل شده و به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان تهران همیشه از توجه بالایی برخوردار بوده، اما مدتهاست مسئله حق آبه ی کشاورزان این منطقه محل بحث مسئولین شده.
فروردین 92 بود که فرماندار رباط کریم از اختصاص 72درصد از آب کانال محمدیه به کشاورزان رباط کریمی خبرداد، اما انگار هنوز هم این مشکل حق ابه حل نشده باقی مانده و دست کشاورزان خالی.... تا آنجا که کشاورزان رباط کریم با اعلام نارضایتی ازعدم دریافت حق‌آبه کانال آب محمدیه و نواب در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.نمایندگان کشاورزان رباط کریمی با اعلام نارضایتی کشاورزان از مدیریت آب کانال آب محمدیه گفتند: ما نمی توانیم به دلیل بی عدالتی مدیریت آب شاهد از دست رفتن دسترنج خود و محصولات زراعی سطح شهرستان باشیم .کشاورزان رباط کریم به دنبال حق آبه
بر اساس رژیم حقوقی موجد  ۷۲ درصد از آب کانال محمدیه به عنوان حق آبه شهرستان باید به شهرستان رباط کریم اختصاص یابد که متاسفانه به دلیل بی عدالتی و تبانی مدیران، حتی ۱۰ درصد از این سهم آب نیز به رباط کریم تعلق نمی گیرد. کشاورزان رباط کریم  از استفاده نامتعارف و بیش از حد کشاورزان اسلامشهر و شهریار از سهم آب کانال محمدیه شکایت کردند و خواستار ساماندهی وضع موجود شدند.
حق آبه ای که حق این روستائیان است اما هر سازمانی دلایلی برای این بی عدالتی دارند و اصولا نبود تجهیزات لازم را علت نرسیدن این میزان آب به کشاورزان میدانند.
سعید بیات، فرماندار رباط کریم، بیان داشت : باید با مدیریت بهینه زمینه بهره برداری از ظرفیت آب کانالهای محمدیه ونواب انجام پذیرد تا  مطالبات حقه کشاورزان محقق گردد.
بیات با اشاره به دغدغه دولت برای مدیریت کانال آب محمدیه اعلام داشت: در نتیجه  سفرهای استانی  ریاست محترم جمهور ,اختصاص بودجه ۵۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه کانال آب محمدیه در راستای رفاه کشاورزان و ارتقای سطح کشاورزی استان دیده شده که به دلیل مشکلات حاکم بر جامعه این بودجه تامین نشده است .
لازمه تحقق این مطالبات به حق و قانونی کشاورزان پیگیری جذب اعتبارات تخصیصی سفر ریاست محترم جمهوری، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز در شهرستان های فرادستی با کمک مدیریت عالی شهرستان های یاد شده ، استفاده از همه ظرفیت های موجود برای تکمیل و راه اندازی ایستگاه پمپاژه شماره ۹ که باعث افزایش بهره وری وارتقای حدود ۴۰۰ هکتاری سطح زیر کشت قابل آبیاری با ظرفیت موجود می باشد و افزایش انتقال آب بصورت تلسکوپی است.
حالا اینکه این اقدام ها چه زمانی صورت بگیرد و این کشاورزان کی به حق آبه خود برسند مهم ترین سؤال ماست که چند روزی است بی جواب مانده و پشت خط مسئولین رباط کریم مانده ایم....
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار