رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نرخ جدید عوارض اتباع بیگانه در شهر تهران را تصویب کردند.
کد خبر: ۲۷۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 15 August 2016
علیرضا دبیر افزود: با توجه به تفاوت نرخ عوارض در شهر های مختلف، اتباع بیگانه مقیم شهر تهران برای پرداخت عوارض به شهری که نرخ پایین تری داشت می رفتند و یکی از درآمدهای پایدار شهری به جای دریافت در تهران در شهری دیگر دریافت و در همان شهر هزینه می شد.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس استاندار تهران پیشنهادی را به رئیس شورای شهر تهران ارائه کرد تا این نرخ ها یکپارچه شود و کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی ها به این نتیجه رسید که نرخ یک پارچه از وضعیت کنونی بهتر است.
دبیر گفت: نرخ عوارض سالانه برای خانوارهای یک و دو نفره یک میلیون و 500 هزار ریال، برای خانوارهای سه و چهار نفره دو میلیون ریال و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر دو میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با تعیین نرخ عوارض جدید می توان از خروج سالانه چندین میلیارد ریال از درآمد شهر تهران جلوگیری کرد.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این مصوبه افزود: در شورای عالی استان ها با هماهنگی وزارت کشور و سازمان اتباع بیگانه نرخی هماهنگ برای همه استان ها ارائه و تصویب شد تا ملاک عمل قرار گیرد.
اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی، اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض از مهاجران خارجی مقیم شهر تهران را تصویب کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
خوب وقتی که این عوارض را از اتباع (فقط افغانی ها اتباع هستند بقیه عراقی ها پاکستانی ها و غیره نمی دانم چی هستند) می گیرید چه چیزی در قبالش می دهید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار