رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاسیس داروخانه های گیاهی در چهارچوب ضوابطی باید انجام شود که آن ضوابط را ما تعیین و ابلاغ می کنیم اما این ضوابط هنوز تعیین نشده است.
کد خبر: ۲۷۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 14 August 2016

دکتر رسول دیناروند افزود:اصلاحاتی در آیین نامه تاسیس داروخانه های گیاهی انجام شده که مصوبه شورای طب سنتی وزارت بهداشت هست و به ما هم ابلاغ شده است.
وی با اشاره برخی انتقادات داروسازان نسبت به تاسیس داروخانه های گیاهی، تصریح کرد: در جلساتی که با داروسازان داشتیم به آنان اعلام کریم که نگرانی های آنان را حتما لحاظ می کنیم و در مواردی که انتقادات بجا هست ؛ حتما توجه می کنیم و واقعا جای نگرانی نیست.
معاون وزیر بهداشت در امور غذا و دارو ادامه داد: ضوابط داروخانه های گیاهی در حال طراحی است و در تدوین ضوابط این داروخانه ها به هر حال با صنف و بخش های مختلف و نیز متخصصان طب سنتی و داروهای گیاهی مشورت می شود و آنها نیز باید نظر دهند.
دیناروند تاکید کرد: کسانی که بیشترین آشنایی را با داروهای گیاهی دارد ، داروسازان هستند و به همین علت است که فروش داروهای طبیعی در حال حاضر نیز در داروخانه، مجاز است و ما نیز همواره به مردم و علاقمندان داروهای گیاهی توصیه می کنیم که بجای مراجعه به عطاری ها به داروخانه ها مراجعه کنند؛ بسیاری از داروخانه ها هم اکنون در این زمینه، خدمات لازم را ارائه می دهند.

 

 


بیشتر بخوانید:

داروخانه شبانه روزی 29 فروردین

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار