کد خبر: ۲۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲ 26 April 2015
انتخابات رییس و هیات رییسه جدید اتاق بازرگانی تهران در شرایطی برگزار شد که به هیچ یک از کاندیداها با رقیبی برای رسیدن به صندلی‌های ریاست روبرو نبودند و با اجماع حداکثری، هیات نمایندگان جدید انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه اکثریت اعضای هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران را گروه «ائتلاف برای فردا» تشکیل داده‌اند، انتخاب رییس و اعضای هیات رییسه بدون کوچکترین چالشی برگزار شد و به نظر می‌رسید اعضای اتاق در زمینه حضور افراد بر صندلی‌های ریاست از قبل به اجماع نظر رسیده‌ بودند.

کاندیدا‌های بخش‌های مختلف در واقع هر یک بدون رقیب، اکثریت آرا را بدست آورند و به عنوان رییس و هیات رییسه جدید اتاق بازرگانی تهران معرفی شدند.

مسعود خوانساری که در دوره پیشین اتاق تهران، ریاست کمیسیون حمل و نقل را بر عهده داشت و در زمان انتخابات از چهره‌های برجسته ائتلاف برای فردایی‌ها بود و البته در روز‌های گذشته گمانه زنی‌های جدی برای ریاست او در اتاق تهران صورت گرفته بود و به عنوان تنها کاندیدای صندلی ریاست حاضر شد و با کسب 51 رای از 54 رای اخذ شده، رییس جدید اتاق تهران شد.

برای کرسی نایب رییسی هم تنها به تعداد صندلی‌ها اعلام آمادگی شد و علاء میر محمد صادقی و مهدی جهانگیری حضور یافتند که جهانگیری با 47 رای نایب رییس اول و میر محمد صادقی با 45 رای نایب رییس دوم اتاق شدند. البته از میان آرا اخذ شده برای نایب رییسی 37 رای مشترک برای دو کاندیدا داده شد و از بین باقی آرا 9 رای برای جهانگیری و 7 رای به میر محمد صادقی اختصاص یافت.

برای پست خزانه‌داری و منشی هم شرایط به همین منوال بود حامد واحدی با 49 رای به عنوان خزانه‌دار و سیده فاطمه مقیمی، رییس کانون زنان بازرگان و نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران در دوره هفتم با 47 برای به عنوان منشی جدید اتاق بازرگانی انتخاب شدند.

اما انتخاب رییس و هیات رییسه اتاق تهران با برخی حواشی نیز همراه بود.

در ابتدای جلسه ابراهیم بهادرانی – دبیر کل اتاق تهران – در دوره هفتم از رییس سنی جلسه دعوت کرد تا در جایگاه به عنوان اداره کننده جلسه حاضر شود. در نبود محسن خلیلی عراقی به دلیل کسالت و نبود اسدلله عسگر اولادی در ابتدای جلسه سید حسین سلیمی به عنوان رییس سنی جلسه حاضر شد و بعد از او مجتبی خسرو تاج و علی شمس اردکانی به عنوان ناظر و زرگران به عنوان منشی جلسه حاضر شدند.

همچنین یحیی آل اسحاق، رییس دوره هفتم اتاق تهران به بیان برخی نکات پرداخت و نتایج و روند برگزاری هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتخابات این دوره باعث شد تا گروهی منسجم، با برنامه،اهل عقل، انصاف و با توانایی به اتاق بیایند.

به گفته وی شرایط امروز کشور برای هیات نمایندگان این دوره بسیار خاص است چرا که امروز حضور فعالان بخش خصوصی و رفتن به سوی اداره اقتصاد به دست مردم جدی‌تر از گذشته شده است. اتاق آینده باید در زمینه اهذاف شروع شده اتاق به مراتب موثرتر عمل کند.

همچنین مسعود خوانساری بعد از انتخاب خود به عنوان رییس جدید اتاق تهران به تشریح برخی از اصلی ترین دغدغه‌ها برنامه‌های اتاق در دوران جدید پرداخت و گفت: امروز اقتصاد کشور دچار شرایط رکود و تورم است و اصلی‌ترین اولویت برای اتاق بازرگانی خروج از وضعیت رکود در سال 1394 است.

اما رسیدن سیده فاطمه مقیمی به یکی از کرسی‌های هیات رییسه اتاق تهران اتفاقی بی سابقه بود چرا که تا پیش از این در تاریخ اتاق هیچ زنی نتوانسته بود به هیات رییسه اتاق راه یابد.

در پایان جلسه نیز رییس و هیات رییسه جدید در نسشتی کوتاه پاسخگوی سولات خبرنگاران بودند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار