مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری نشست علمی - تخصصی «دستفروشی در شهر: مواجهه دولت، نهادهای شهری و جامعه مدنی» خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 10 August 2016
سبحان یحیائی با اشاره به موضوع دستفروشی و رویکرد چند سال اخیر شهرداری تهران برای ساماندهی آن گفت: پدیده دستفروشی به شیوه‌های متفاوت و با سابقه‌ی تاریخی نسبتا طولانی وجود داشته است و در حال حاضر با توجه به گسترش این پدیده آن چه مهم است مواجهه اصولی و علمی با این موضوع و یافتن راه حل اساسی برای آن است.
 
وی ضمن تشریح این مسئله که همواره بروز بیرونی عاملیت شهرداری در این خصوص مورد نقد قرار گرفته و قضاوت‌ها در این باره کلی و یک سویه بوده است افزود؛ برای مواجهه با دستفروشی در شهر کلیه نهادهای مسئول باید مسئولیت‌پذیر بوده و ورود مستقیم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت برای حل مسئله امری لازم و ضروری است.
 
یحیائی در ادامه به نقش مجلس شورای اسلامی در این خصوص نیز اشاره و ضعف قوانین را یکی از چالش‌های پیش روی مواجهه صحیح با پدیده دستفروشی دانست.
 
مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات، از پروژه‌ تحقیقاتی گسترده‌ای در راستای ریشه‌یابی و بررسی راه‌های مواجهه صحیح با این پدیده در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: مطالعات میدانی وسیعی را در این خصوص آغاز کرده ایم و با تشکیل کارگروه‌های مشترک با مراجع ذی‌مدخل به دنبال راه حلی مناسب برای ساماندهی دستفروشان در شهر تهران هستیم.
 
یحیائی ساماندهی موفق دستفروشی در شهر تهران را نیازمند تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط با موضوع و دیگر نهادهای مدنی فعال دانست و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک تهران به عنوان الگویی مناسب در ساماندهی دستفروشی برای کلان‌شهرهای دیگر مطرح باشد.
 
لازم به ذکر است: نشست علمی - تخصصی«دستفروشی در شهر: مواجهه دولت، نهادهای شهری و جامعه مدنی» با دعوت از مسئولان وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر وصاحب نظران علمی به همراه میزگرد تخصصی ساعت۱۴ روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه در سالن جلسات ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار