کد خبر: ۲۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 28 July 2016
نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران برای میزبانی از هنردوستان برپا شده است.

موسسه «پلتفرم ۲۸» فصل تابستانی خود را با مرور آثار یک هنرمند کره‌ای به نام «دو هو سو» آغاز کرد. زیربنای آثار «دو هو سو» فیگورهای انتزاعی و طرح‌های معمارانه‌ای است که برگرفته و ملهم از تاریخ زندگی شخصی خود او است.

این نمایشگاه جمعه - هشتم مردادماه - افتتاح می‌شود و تا ۲۲ مرداد هر جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن منش مراجعه کنند.

موزه عکسخانه شهر

به مناسبت یکصدودهمین سالگرد صدور فرمان مشروطیت، نمایشگاهی از عکس‌های دوران قاجار برپا شده است. عکس‌هایی که مخاطبان را به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز جنبش مشروطه در تبریز می‌برد. در این عکس‌ها، سوژه‌های مختلفی با محوریت مشروطه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند؛ از عکس‌های یادگاری مشروطه‌خواهان با ستارخان و باقرخان تا وضعیت مردم و شهر در آن روزها.

این نمایشگاه تا ۱۹ مردادماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، ضلع جنوب غربی میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیرازمیزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه آوا

آثار هفت هنرمند نقاش در نمایشگاهی با عنوان «جایگاه» به‌نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، آنه محمدتاتاری، گیزلا وارگا سینایی، بهنام کامرانی، میترا کاویانی، معصومه مظفری و جمال عرب‌زاده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه «جایگاه» از اول تا دهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها در نگارخانه «آوا» به نشانی الهیه، کوی خزر (شمال)، بن‌بست رامین، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نگارخانه بوستان برج آزادی

نمایشگاه آثار نسرین نوش‌فر با عنوان «چاپ نقش رادیولوژی» از هشتم مرداد در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا می‌شود. آثار این هنرمند تلفیقی از هنر نقاشی و رادیولوژی است که تکنیک‌های آن قبل چاپ به صورت یکپارچه روی اثر پیاده‌سازی شده و سپس روی اسلاید رادیولوژی نقش بسته است.

این نمایشگاه تا ۲۲ مردادماه در نگارخانه بوستان برج آزادی برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه گل نرگس

نمایشگاهی شامل آثار هنرجویان دانش‌آموخته کارگاه عکاسی طبیعت در نگارخانه «گل نرگس» اداره ارشاد اسلامی شهر تهران گشایش یافته است. در این نمایشگاه که با موضوع طبیعت و با هدف پاسداشت تلاش محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، ۱۸ نفر از علاقه‌مندان به هنر عکاسی، با آثاری در حوزه عکاسی طبیعت، ۴۰ قطعه عکس رنگی را در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر به‌نمایش گذاشته‌اند.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب اعلام شده است: پویا زعفرانی، سروش رحمانی، فاطمه کلانتری، طاهره (شیدا) حیدری، امیراحسان اسماعیلی، وحید قلی بیگیان، فاطمه احمدیان مقدم، صبا مرادی، روزبه ساعتی، فریبا شفیعی، صبرا محمدنژاد، ریحانه خداویسی، رزیتا بهروان، صدیقه قاضی نظام، علیرضا عبداللهی، الهه علی رضالو، عالیه هاشمی، شیوا حمیدی، مهدی سروری.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ مردادماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۸ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ از عکس‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه در نگارخانه «گل نرگس» به نشانی خیابان مطهری، بین سلیمان خاطر و سهروردی، شماره ۱۳۰، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران دیدن کنند.

گالری گلستان

تازه‌ترین رویداد «صد اثر صد هنرمند» با نمایش آثار متنوع از هنرمندان برپا شده است. کنار هم نشستن ۲۲۰ نقاشی و مجسمه از ۱۹۵ هنرمند از سراسر ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، بابل، کرمانشاه، قم، مشهد و رشت و سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان، از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان، فریده لاشایی، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، جلال شباهنگی، محمدحسین عماد، رضا مافی، مش اسماعیل، عبدی اسبقی، بهمن نیکو و از جوان‌ترها شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس‌الدین غازی و ... برای فروش گذاشته شده است.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٧ مردادماه در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز از پنجشنبه‌ها) ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه هنر ایران

مجموعه‌ای شامل نقاشی‌خط‌های شش هنرمند در نمایشگاهی با عنوان «مردادگان» به‌نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه آثار حسین نوروزی، الهیار خوشبختی، روح‌الله حسین‌زاده، رضا تقی‌پور، مراد فتاحی و محمد بنی‌احمدی روی دیوار گالری رفته است.

«مردادگان» تا هفتم مردادماه در نگارخانه «هنر ایران» واقع در خیابان خارک، کنار تالار وحدت، شماره ۱۹ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.

خانه هنرمندان ایران

چهارمین دوره نمایشگاه «چهارسوی خیال» از سوی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. در نمایشگاه گروهی مجسمه‌ی امسال، حدود ۴۰ اثر با موضوع و تکنیک آزاد در ابعاد مختلف به‌نمایش درآمده است.

چهارمین دوره نمایشگاه «چهارسوی خیال» تا ۱۵ مردادماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برپاست.

گالری شکوه

نمایشگاهی از آثار نقاشی مرضیه ضیائیان با عنوان «رنگ و خیال» گشایش یافته است. ضیائیان در این نمایشگاه ۲۵ اثر رنگ روغن و اکریلیک روی بوم را در ابعاد متفاوت به تماشا گذاشته است. تابلوهایی که هنرمند در این نمایشگاه ارائه کرده، نتیجه ۲۵ سال کار او است.

این نمایشگاه از یکم تا سیزدهم مردادماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

نگارگذر خاتم (ص)

«تجلی مضامین قرآنی در ساحت هنر» عنوان نمایشگاهی است که با هدف آشنایی مخاطبان با جلوه‌های هنری منقش به آیات و مضامین قرآنی در نگار گذر دائمی خاتم (ص) برگزار شده است. این نمایشگاه آثاری از تصاویر جاذبه‌های معنوی، تاریخی و فرهنگی کشور است که به آیات قرآن کریم مزین شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۰ مرداد ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نشانی یافت‌آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب کانون قرآن شهید مختار سلیمانی، خانه فرهنگ امام علی (ع) مراجعه کنند.

گالری مژده

بهرام حنفی تازه‌ترین آثار نقاشی‌خط خود را به‌نمایش گذاشته است. حنفی در این نمایشگاه ۱۰ اثر نقاشی‌خط بدون عنوان با تکنیک اکریلیک روی بوم را در معرض تماشای عموم قرار داده است.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های بهرام حنفی تا هشتم مردادماه در گالری «مژده» برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹  و جمعه‌ها ساعات ۱۶ تا ۲۰ به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷ مراجعه کنند.

گالری ماه

مرتضی یزدانی آثار رنگ‌ روغن خود را با عنوان «ریختار» به‌نمایش گذاشته است. این مجموعه حاصل بررسی بین‌متنی و بین‌نسلی میان تخیل هنری و تخیل علمی است که فضایی متکی بر تخیلی فردی در آن ایجاد شد. در این نمایشگاه ۱۲ اثر رنگ روغن به‌نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن «ریختار» می‌توانند تا ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۰ به گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ مراجعه کنند. این گالری ۹ مرداد و نیز یکشنبه‌ها تعطیل است.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی «تارهای تاریخ» در گالری پردیس ملت برپا شده است. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر از ۱۸ هنرمند است که با رویکردی معاصر از نقوش در نقاشی برنامه‌ریزی شده است.

نمایشگاه «تارهای تاریخ» با هدف ایجاد نگاهی جدید، ارتباط بدیع و جذاب نقوش با نقاشی معاصر تا ۱۵ مردادماه روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ برقرار است.

گالری بوم

گالری «بوم» نمایشگاه گزیده آثار ۳۰ سال عکاسی عباس کیارستمی را با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست‌های جامعه هنری، بار دیگر به‌نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد.

گالری «بوم» از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱، «چهار فصل» را به‌نمایش می‌گذارد.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی شامل اسناد فرهنگ دیداری کودکان ایران و تأثیر فرهنگ‌های غرب و شرق بر این فرهنگ، در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه «کارنامه» تا ۲۵ مردادماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ادامه دارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار