دبیر کل مجمع کار آفرینان:
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران از ارتقا 20 پله ای رتبه کارآفرینی ایران در دو سال گذشته خبر داد و گفت: ایران در سال 2014 در رتبه 80 قرار داشت و براساس آخرین آمارها در سال 2016، رتبه ایران به 80 ارتقا پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 27 July 2016
حمیدرضا غزنوی امروز (چهارشنبه) به مناسبت روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در جمع خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، امروز شرایط متفاوت تری نسبت به گذشته در حوزه کارآفرینی نیاز داریم.
وی، نبود مرجع منسجم را یکی از موانع پیش روی توسعه کارآفرینی در کشور ذکر کرد و گفت: در بیشتر کشورها، همه مسایل مربوط به کارآفرینی در یک نهاد و دستگاه انجام می شود اما در ایران، کارآفرینان باید برای فعالیت خود به دستگاه های مختلفی رجوع کنند.
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، تامین منابع مالی را از دیگر موانع پیش روی کارآفرینان عنوان کرد و گفت: صندوق های مخاطره پذیر که اکنون نیز در کشور فعالیت می کنند، باید با قوت بیشتری از کارآفرینان حمایت کنند؛ کارآفرینان باید به تسهیلات ارزان قیمت و با فرآیندی ساده تر از تسهیلات واحدهای صنعتی برخوردار شوند.
غزنوی، مهمترین موانع پیش روی توسعه کار آفرینی در ایران را فقدان آگاهی و بستر تجاری سازی ایده تحقیقاتی و پژوهشی، مهاجرت جوانان تحصیل کرده مستعد به خارج از کشور، نفوذ برند های بین المللی در ایران و ایجاد رقابت نابرابر، عدم تعریف، توسعه و ترویج درست از کارآفرینی، فقدان الگوی مناسب و معرفی کارآفرین ایرانی و همچنین وجود قوانین مقررات دست و پا گیر اداری و قانونی ذکر کرد.
وی در مورد اجرای طرح جمع آوری ایده ها و انتخاب ایده پردازان برتر در کشور نیز گفت: این برنامه همواره در کشورهای اروپایی از جمله آلمان برگزار می شود و شاهدیم که نسبت قابل توجهی از شرکت کنندگان در این برنامه ها، ایرانی هستند؛ این طرح از امسال توسط مجمع کارآفرینان ایران در کشورمان برگزار می شود.
غزنوی اضافه کرد: هدف ما این است که بتوانیم کارآفرینان را گردهم جمع کرده و الگوی تولید ثروت و تفکر ناب را پیاده سازی کنیم که بر این اساس فراخوانی از امروز برای ثبت ایده های کارآفرینی و مشخصات کارآفرینان منتشر شده و 6 شهریورماه نیز این فراخوان پایان می یابد.
وی افزود: در این طرح قرار است ایده پردازان، شرکت های کوچک، بزرگ و متوسط در حوزه کارآفرینی مورد ارزیابی قرار گیرند و به این ترتیب بستری نیز برای ارتباط بین کارآفرینان و ایده پردازان در کشور ایجاد شود.
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر اینکه از شرکت کنندگان در این طرح هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی شود، گفت: نتیجه ارزیابی ایده ها در گردهمایی ایده پردازان و کارآفرینان، در نیمه مهرماه امسال اعلام می شود.
وی گفت: ظرفیت شخصیت کارآفرینی، نوآوری در محصول، همسو با اقتصاد مقاومتی بودن و همچنین تجاری سازی موفق از شاخص های کار آفرینان در این مجمع است.

** فقط نیم درصد از منابع کارت اعتباری فروش رفت
حمیدرضا غزنوی که سخنگویی کانون انجمن های تولید کنندگان لوازم خانگی کشور را نیز برعهده دارد، در مورد طرح کارت اعتباری خرید کالا نیز گفت: این طرح برای خروج از رکود بسیار مناسب است و در همه کشورها نیز هنگام مواجهه با رکود اقتصادی، چنین طرح هایی را برای تحریک موثر تقاضا پیاده می کنند اما اجرای این طرح با نواقص و مشکلاتی روبرو است که باید برطرف شود.
وی مهمترین مانع اجرای مناسب این طرح را، محدود بودن جامعه هدف برای دریافت کارت اعتباری خرید ذکر کرد و گفت: پیش از این سه گروه بازنشستگان، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و فرهنگیان، دریافت کنندگان کارت های اعتباری بودند و اکنون چهار گروه کارکنان قوه قضاییه، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان ثبت احوال نیز به این طرح اضافه شدند. 
وی خاطرنشان ساخت: با این حال تعداد کارکنان این دستگاه ها محدود است، بنابراین باز هم تقاضای موثر و قابل توجهی برای کالاهای بادوام ایجاد نمی شود.
غزنوی با تاکید بر اینکه باید کل کارمندان دولت، کشوری و لشکری و بازنشستگان مشمول این طرح شوند، گفت: 42 هزار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است اما از 9 ماه پیش تاکنون فقط حدود نیم درصد (پنج دهم درصد) یعنی حدود 200 میلیارد ریال هزینه شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار