با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اطلاعیه‌هایی چندباره اعلام کرده تا زمان عادی شدن شرایط در ترکیه سفر ایرانی‌ها به این کشور ممنوع خواهد بود، اما به نظر می‌رسد اخیرا بار دیگر فرآیند فروش بلیت و انجام پرواز به مقصد استانبول از سرگرفته شده است.
کد خبر: ۲۶۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 26 July 2016
پس از کودتای نافرجام ارتش ترکیه در حدود 10 روز قبل و برهم خوردن شرایط سیاسی – امنیتی این کشور مقامات ایرانی اعلام کردند تا اطلاع ثانوی ایرانی‌ها به این کشور سفر نخواهند کرد و از سرگیری پروازها به معنی آغاز دوباره تورهای مسافرتی نخواهد بود.

با وجود دستورالعمل قطعی و البته اعلام بسیاری از ایرلاین‌ها مبنی بر آنکه تا زمانی تغییر دوباره شرایط پروازی با حضور مسافران ایرانی انجام نخواهد شد، اما به نظر می‌رسد فرآیند فروش بلیت بار دیگر آغاز شده و در چند روز اخیر پروازهایی به مقصد ترکیه، فرودگاه های کشور را ترک کرده اند و حتی پروازی صبح امروز با حضور این مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد استانبول ترک کرده است.


 ساعت 6:45 صبح امروز پرواز شماره 719 هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به مقصد استانبول پرواز انجام داده است.

همچنین فرآیند فروش بلیت برای این شرکت هواپیمایی و البته چند شرکت دیگر به مقصد استانبول دوباره آغاز شده و در طول روزهای آینده همین روال ادامه خواهد داشت.

صبح امروز همچنین صحبت از آغاز دوباره پروازهای شرکت هواپیمایی معراج به مقصد ترکیه مطرح شد که هر چند اطلاعات چارتری درباره‌ی برخی از این پروازها نیز اعلام شد، اما مهرآور – معاون بازرگانی این شرکت هواپیمایی – در گفت‌وگو با ایسنا، رسما این خبر را رد کرد.

به گفته وی ، این شرکت هواپیمایی تنها یک برنامه پروازی مشخص به این مقصد داشته است که به دلیل دستورات سازمان میراث فرهنگی این برنامه تا اطلاع ثانوی متوقف شده و تا دستورات بعدی خبری از آغاز به کار دوباره ایران وجود ندارد.

از سرگیری دوباره پروازها به مقصد ترکیه در حالی در سکوت خبری کلید خورده که در روزهای گذشته رییس انجمن شرکت‌های مسافرتی کشور نیز اعلام کرده بود حرکت اتوبوس‌های مسافرتی به ترکیه جز در روز نخست به مرز مسدود بوده ادامه داشته است و برنامه‌های اتوبوس‌ها ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارمند آژانس مسافرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
قرار نیست همه پروازها لغو بشه که!!!! اگر ایرلاینهایی که حق امتیاز مسیر رو داشته باشن پروازی انجام ندن این امتیاز از آنها گرفته میشه. هم اکنون پرواز ایران ایر و ماهان در مسیر استانبول برقراره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار