فروشندگان و خریداران گوشی تلفن همراه در بازار تجاری بندر گناوه معتقدند: طرح ریجستری (شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه ) نوعی آشفتگی بر خرید و فروش این ابزار ارتباطی فراگیر در بازار این بندر حاکم کرده که سرانجام آن به زیان مشتری تمام خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 25 July 2016
براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از فروشندگان و خریداران گوشی تلفن همراه در بازار تجاری بندر گناوه معتقدند: طرح ریجستری (شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه ) نوعی آشفتگی بر خرید و فروش این ابزار ارتباطی فراگیر در بازار این بندر حاکم کرده که سرانجام آن به زیان مشتری تمام خواهد شد.

فروشگاههای گوشی های تلفن همراه دربازار این بندر فروشندگان گفتند: بی ثباتی بر بازار گوشی تلفن همراه دراین بندرحاکم است و خریداران بر سر دو راهی خرید یا نخریدن قرار گرفته اند. 
یکی از فروشندگان گوشی تلفن همراه گفت: خریداران از طرفی بخاطر ترس از اجرایی شدن این طرح عقیده دارند نرخ گوشی ها بالا خواهد رفت و از طرفی بیم دارند که گوشی خریدار شده کارآیی و آنتن دهی نداشته و پولی که بابت خرید آن پرداخت کردند، به هدر رود. 
احمد نظامات افزود: با وجود اینکه استقبال مردم برای خرید گوشی همراه ازشنبه هفته جاری بیشترشده اما چندان رغبتی به فروش نداریم. 
وی اضافه کرد: ریسک پذیری و جرات خرید محموله جدید گوشی تلفن همراه را در برهه کنونی ترجیح نمی دهیم و منتظریم که چه شرایطی پیش خواهد آمد. 
یک خریدارگوشی تلفن همراه گفت: با مطرح شدن طرح رجیستری برای خریداران یک نوع سردرگمی ایجاد شده است. 
محمد سبزی بیان کرد: نرخ بیشتر مارک های تلفن همراه هم اینک همانند قبل است اما برخی مغازه داران تمایل زیادی به فروش این ابزار ندارند.
یک فروشنده عمده گوشی تلفن همراه گفت: این طرح بدون اینکه از مراجع رسمی شفاف سازی و اعلام شود تنها بواسطه مصاحبه چند مسئول رده میانی در رسانه ها بیان شده است.
محمد گلپا اظهارکرد: دراین ارتباط باید اتحادیه بصورت رسمی و شفاف تمام جزییات طرح را به عرضه کننندگان و فروشندگان ابلاغ می کرد تا این طرح دقیق تر انجام می شد. 
وی گفت: عمده گوشی تلفن های همراه در کشور ازطریق قاچاق وارد می شود و آن مقدار اندکی که از کانال رسمی گمرک وارد کشور می شود پوششی برای وارد کردن کلان قاچاق است . 
گلپا اظهارکرد: وارد کننده قانونی به دلیل هزینه بالایی ازجمله ترخیص کالا، ارزش افزوده و پرداختی های متفرقه و هدررفت زمان نگهداری تحمیل می شود نمی تواند با واردکنندگان غیر قانونی رقابت کند.
وی بااشاره به اینکه سود گوشی های تلفن همراه قاچاقی حدود 1.5 درصد است افزود: کسانی که گمان می کنند قاچاقچیان سود هنگفتی به جیب می زنند اشتباه می کنند. 
این فروشنده معتقد است اندک بودن هزینه مترتب بر وارد کردن گوشی تلفن همراه بصورت غیرقانونی سبب شده تا این وسیله ارتباطی همگانی بانرخ مناسب دربازار عرضه شود و متقاضیان از این وضعیت راضی باشند. 
مسئول اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی بندر گناوه گفت: اجرایی شدن طرح رجیستری بر بازار فروش برخی مارک های گوشی تلفن همراه تاثیر می گذارد.
روح الله عبدالله پور افزود: به غیر از چند مارک، بیشتر گوشی های تلفن همراه از تهران وارد بازار گناوه می شود وبه همین دلیل اگر قیمت آن در مرکز گران شود روی بازار گناوه هم بی تاثیر نیست.
طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است.
قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفته گذشته در نشستی خبری به اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفته بود، مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده اجرایی خواهد شد.
وی گفته بود، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرایی کند.
بازار تجاری گناوه در شمال استان بوشهر یکی از مراکز مهم عرضه گوشی تلفن همراه در جنوب کشور است 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار