برگ‌ریزان همیشه از پاییز آغاز میشود ولی درتهران خزان زودرس است.
کد خبر: ۲۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 25 July 2016
برگ‌ریزان در تهران از تابستان آغاز شد و خیابان‌های شهر از برگ‌های زرد پاییزی پر شده است.

 وضعیت برگ‌ریزان در تابستان هر سال بدتر از پارسال و هر روز بدتر از دیروز می‌شود.

درختان در ابتدای تابستان به پیری زودرس گرفتار شده و به نظر می‌رسد سهل انگاری در نگهداشت درختان رخ می‌دهد.

خیابان ولی‌عصر بلندترین خیابان خاورمیانه است که از میدان راه‌آهن در میانهٔ جنوبی تهران آغاز و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیرانات در شمال تهران می‌رسد.

در سال 1318 سرتاسر خیابان از دو سوی آن با 60هزار درخت چنار پوشیده شده‌بود، اما اکنون تنها بیش از 8هزار چنار در سرتاسر خیابان باقی‌مانده است.

همیشه برگ ریزان از اواسط آبان آغاز می‌شود ولی در تهران برگ ریزان از اوایل تابستان آغاز شده و خیابان‌های شهر مخصوصا در خیابان ولی‌عصر برگ ریزان آغاز شده است و در کنار خیابان‌های شهر انباشتی از برگ‌های زرد داریم.

علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل خران زودرس نداشته ایم فقط در چند نقطه بوده است.

وی ادامه داد: وقتی درجه حرارات بالا می رود به گیاه شوک وارد می شود و باعث ریزش برگ‌ها می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت که فاصله آبیاری درختانی را که دچار خزان زودرس شده اند را کم کرده‌ایم.

وی قول داد که بالا رفتن درجه حرارات مشکلی برای درختان ایجاد نمی‌کند.

مدیر عامل پارک‌ها معتقد است که این بالا رفتن درجه حرارات مشکلی ایجاد نمی‌کند اما حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا معتقد است این اتفاق برای شهر و شهروندان مضرر است.

رحمت الله حافظی در این باره گفت: تغییرات اقلیم، آلودگی هوا و گرمای هوا دلیل خزان زودرس چند سال اخیر درختان پایتخت است امسال نیز گرمای هوا مضاعف شده بنابراین شاهد برگ ریزان درختان پایتخت هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: برگ ریزان زودرس پایتخت به شهر و شهروندان آسیب وارد می کند و با ایجاد سیکل معیوب تاثیری که درختان قدیمی می توانند در کاهش آلودگی هوا داشته باشند را کم اثر می کند.

 خیابان‌های تهران در تابستان پر از برگ‌های زرد شده و برگ ریزان چندین ماه جلوتر در پایتخت رخ داده است. البته این مشکل در سال‌های قبل هم بود ولی تاکنون برای رفع آن اقدامی صورت نگرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار