تابناک تهران - شهروندان اسلامشهری مدتهاست در انتظار احداث خط مترو چندین ساعت از روز را در ترافیک های پر دود و سرسام آور بین شهری میگذرانند.
کد خبر: ۲۶۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 25 July 2016
انتظار شهروندان اسلامشهری برای خط مترواسلامشهر... دومین شهرستان پرجمعیت تهران، شهری با قدمت چندهزارساله که این روزها تاریخش در پس خیابان های پر دود و ترافیک اش پنهان شده. شهری که روزانه بیش از 240 هزار تردد بین شهری ( بین اسلامشهر و تهران و بالعکس ) دارد، البته افزایش این ترددها طی برنامه های توسعه ای شهرستان قابل پیش بینی است، کافیست یک روز دز خیابان های منتهی به اسلامشهر ساعتی یا حتی ساعت هایی در ترافیک بمانید تا حال و روز مسافران دائمی این مسیر را درک کنید.

شهروندانی که مدتهاست هرروز شاهد خبر جدیدی از بازگشایی متروهای تهران هستند و امیدوار به رسیدن خط 3 مترو به اسلامشهر تا شاید ساعاتی کمتر در ترافیک آلودگی بین شهری باشند. مطالبه ی خط مترو یک حق اجتماعی است که این روزها تبدیل به یک رویا برای اسلامشهری ها شده است.

اگر پروژه عبور خط 3 متروی تهران از داخل اسلامشهر اجرایی بشود بیش از 80 درصد سفرهای شهروندان از طریق قطار درون شهری به انجام میرسد .
علیرضا ناصری پور، شهردار اسلامشهر، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران گفت: "در ظول 21 ماه خدمت در این شهرداری همیشه احداث خط 3 مترو در این منطقه مهمترین بحث ما با شهرداری تهران بوده، در اخرین تلاش ها قرار بر کلنگ زنی این خط در عید سعید فطر بود که متاسفانه بازهم به مرحله انجام نرسید." 

اسلامشهر در مسير تردد شهرهای رباط كريم، بهارستان، نسيم شهر و صالحيه قرار دارد و شاهد بار ترافيكی سنگينی در بلوار آيت الله سعيدی است. احداث مترو، ساخت تقاطع غير همسطح، تكميل كمربند جنوبي و انتقال ريل راه آهن و احداث كمربند شمالي می تواند راه گشای حل اين مشكل باشد.

ناصری پور افزود:"اسلامشهر روزانه 110 هزار نفر مسافر به شهر تهران دارد جدای از مسافرین تهرانی که به این شهرستان می آیند و این حجم از رفت و آمد در برابر ناوگان فرسوده شهر بسیار بالاست."

اتوبوس های برون شهری فرسوده و نياز به نوسازی دارند ،که برای هر اتوبوس بيش از 600 ميليون  ریال اعتبار نياز است.
حالا جدا از بحث میزان اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر که خود داستانی است مفصل، موضوع احداث خط مترو برای شهروندان اسلامشهری بسیار پراهمیت و قابل تأمل است.

این روزها باید گوش هایمان تیزتزر کنیم تا ببینیم و بشنویم بالاخره خبر کلنگ زنی متروی اسلامشهر چه زمانی منتشر میشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار