تابناک تهران- پوکمون مخفف pocket monsterو به معنای هیولاهای جیبی است. مخلوقات رنگارنگ کوچکی که محصول مشترک نینتندو و ساتوشی تاجیری –طراح بازی‌های ویدیویی- هستند و در اواسط دهه 90 به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست یافتند.
کد خبر: ۲۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 24 July 2016
ایده پوکمون در واقع الهام گرفته شده از کودکی ساتوشی تاجیری است که علاقه فراوانی به جمع‌آوری حشرات داشت. این ایده پخته شد تا جایی که اکنون بازیکنان می‌توانند در طول بازی به گرفتن موجودات مرموزی که همان پوکمون‌ها هستند بپردازند و با تمرین دادن‌‌شان، آن‌ها را به میدان نبرد بفرستند.

موفقیت پوکمون منجر به ایجاد یک امپراتوری از مانگا، فیلم، کارت های بازی و اسباب بازی شد. اکنون 740 گونه مختلف از پوکمون وجود دارد و همچنان به عنوان یکی از بازی های ارزشمند دنیای گیمرها شناخته می‌شود. طبق گفته کمپانی پوکمون، امتیاز این بازی 40.5 میلیارد دلار فروش داشته است که خود موفقیت بزرگی برای این شرکت به شمار می‌رود.

پوکمون گو چیست؟

برای توصیف این بازی با یک جمله می‌توان گفت که پوکمون گو بازی ماجراجویی به سبک واقعیت مجازی است. بدین معنا که به کاربران این اجازه را می‌دهد که به شکار و تمرین با پوکمون‌ها بپردازند. دوربین پشت گوشی به کاربر این امکان را می‌دهد که پوکمون‌ها را در دنیای واقعی و رو به روی خود ببینند.

شروع بازی

همه چیز درباره بازی ای که جهان را تسخیر کرد

اولین بار که پوکمون گو را اجرا می‌کنید، بازی از شما می‌خواهد با حساب‌های گوگل و یا حساب خود پوکمون در بازی ثبت نام کنید. اگر می خواهید مدت زمان زیادی را به بازی اختصاص دهید، بهتر است یک حساب پوکمون برای خود ایجاد کنید. دقت کنید که در هنگام ثبت نام حتما گزینه عضویت در خبرنامه را تیک بزنید، چراکه هر از گاهی ایمیل هایی حاوی کدهای محتویات مختلف در بازی به شما ارسال می شود. شما نمی‌توانید دو حساب کاربری را با هم لینک کنید پس قبل از اینکه شروع به بازی کنید، تنظیمات خود را چک کنید.

پس از این که وارد بازی شدید، پروفسور ویلو را ملاقات خواهید کرد. در این مرحله باید شخصیت بازی خود را بسازید. می توانید جنسیت وی را انتخاب کرده و ظاهر وی از رنگ مو و پوست گرفته تا لباس هایش را شخصی سازی کنید. پس از آن، پروفسور ویلو به شما پوکمونی مجانی خواهد داد. شما می‌توانید از بین سه پوکمونی که بر روی نقشه ظاهر می‌شوند یکی را انتخاب کنید. پوکمون مورد علاقه تان را انتخاب و توضیحات را دنبال کنید.

پوکمون ها را چگونه پیدا کنیم؟

همه چیز درباره بازی ای که جهان را تسخیر کرد

اولین قدم برای گرفتن پوکمون پیدا کردن آن‌هاست. این موجودات ممکن است کنار دستتان و یا در پارک نزدیک به خانه تان باشند. پس تنبلی را کنار بگذارید و سری به بیرون از خانه بزنید. با فشردن گوشه پایین سمت راست صفحه به منوی پوکمون های نزدیک دسترسی پیدا می کنید. در این منو حداکثر 9 پوکمون که نزدیک به محل کنونی شما هستند به ترتیب فاصله نشان داده می شوند. پوکمون هایی که در این لیست رنگی اند را قبلا گرفته اید، اما آن هایی که سیاه اند، هنوز وارد لیست شما نشده اند.

چگونه پوکمون بگیریم

گرفتن این موجودات خیلی ساده است. کافی است توپ خود را به سمت آن ها پرتاب کنید. در بالای سر هر پوکمون دو عدد خواهید دید. HP نوار سلامتی آن هاست و CP قدرت آن پوکمون را مشخص می کند.


هنگامی که پوکمونی را مشاهده می کنید، حلقه ای به دور آن خواهید دید. رنگ حلقه، سختی گرفتن پوکمون را مشخص می کند. پوکمون‌هایی که حلقه سبز دارند به راحتی به دام می‌افتند اما برای گرفتن آن‌هایی که حلقه شان زرد است باید بیشتر تلاش کنید و برای به دام انداختن پوکمون های قرمز، باید همه مهارت تان را به کار بگیرید.

برای پرتاب توپ به سمت پوکمون، انگشت خود را روی توپ نگه دارید. حلقه شروع به کوچک تر شدن می کند. هر چه شعاع حلقه کوچک تر باشد، شانس بیشتری برای گرفتن آن پوکمون دارید. هنگامی که حلقه به کوچک ترین اندازه اش رسید توپ را پرتاب کنید. گرچه گرفتن پوکمون های سبز رنگ راحت تر از این حرف هاست و به راحتی می توانید هنگامی که حلقه به کوچک ترین حد خود رسیده توپ را پرتاب کنید، اما برای گرفتن پرکمون های قرمز رنگ، کار دشواری پیش رو خواهید داشت.

اگر در گرفتن یک پوکمون به مشکل برخوردید، توپتان را عوض کنید. این کار می‌تواند از سختی گرفتن پوکمون بکاهد. توپ تان را عوض کنید تا شاید حلقه قرمز دور پوکمونی که قصد شکارش را دارید سبز شود. اگر پوکمونی دیدید که مقدار CP اش با علامت سوال مشخص شده، بهتر است از خیر گرفتن آن بگذرید و هنگامی که تجهیزات تان به اندازه کافی قوی شد شانس تان را دوباره بیازمایید.

توپ هایی که در اختیار دارید محدودند. شما کارتان را با 50 توپ آغاز خواهید کرد و با هر پرتابی یک توپ را از دست می‌دهید. پس باید سعی کنید تا حد ممکن دقت نشانه گیری تان را افزایش دهید. می توانید با مراجعه به PokeStops ها توپ جمع کنید. لول اپ شدن هم به تعداد توپ هایی که در اختیار دارید می افزاید. همچنین می توانید با پول حقیقی خود این توپ ها را تهیه کنید.

در زیر هر پوکمون تعداد مشخصی رد پا درج شده. هر چه این تعداد بیشتر باشد، فاصله شما هم با آن پوکمون بیشتر است. آن قدر باید بچرخید تا بالاخره پیدا شان کنید. البته پوکمون ها موجوداتی باهوشند و همواره یک جا نمی مانند. حتی برخی از پوکمون های کمیاب تر اگر ببینند بازیکنی به ان ها نزدیک شود، به سرعت فرار می کنند. در این صورت باید سریع عمل کنید و با نهایت سرعت به سمت شان بدوید.

چگونه لول آموزش دهنده مان را بالا ببریم

همه چیز درباره بازی ای که جهان را تسخیر کرد

هر چه که لول آموزش دهنده تان افزایش یابد، آیتم ها و تجهیزات بهتری هم کسب خواهید کرد. سعی کنید هر چه سریع تر به لول 5 برسید تا بتوانید پوکمون هایتان را در باشگاه ها آموزش دهید. هر چه هم که لول تان بالاتر باشد، به پوکمون های بیشتری بر می خورید و قادر به گرفتن پوکمون های قوی تری خواهید بود.

برای رفتن به سطح بالاتر، باید مقدار مشخصی امتیاز کسب کنید. عدد هر سطحی با مقدار امتیازی که باید برای گذراندن آن کسب کنید رابطه مستقیم دارد. برای مثال اگر سطح یک هستید، برای رفتن به سطح 2 باید 1000 امتیاز جمع کنید. در سطح 2 این مقدار به 2000 افزایش می یابد و در سطح 3 هم باید با فعالیت های مختلف 3000 امتیاز کسب کنید.

راه های مختلفی که برای کسب امتیاز وجود دارند:

گرفتن پوکمون – 100 امتیاز

گرفتن پوکمون جدید – 500 امتیاز

پرتاب کاتدار – 10 امتیاز

پرتاب خوب – 10 امتیاز

پرتاب عالی – 50 امتیاز

پرتاب فوق العاده – 100 امتیاز

سر زدن به Pokestop ها – 50 امتیاز

نبرد با دیگر آموزش دهندگان در باشگاه ها – 100 امتیاز

پیروزی بر دیگر آموزش دهندگان در باشگاه ها – 150 امتیاز

پیروزی بر یک پوکمون در باشگاه ها – 50 امتیاز

باز کردن تخم پوکمون – 200 امتیاز

تکامل یک پوکمون – 500 امتیاز


چگونه لول پوکمون ها را افزایش دهیم

برای اینکه بدانید قدرت کدام یک از پوکمون های تان را ارتقا ببخشید، به CP هایشان توجه کنید. به طور کلی پوکمون با CP بیشتر، باید اولویت اول شما برای ارتقا باشد. برای افزایش قدرت وی نیاز به Stardust و Pokemon Candy برای آن نوع پوکمون خاص دارید و هر بار هم که لول آن را ارتقا ببخشید، CP اش افزایش خواهد یافت.

Stardust را می توان برای ارتقا هر پوکمونی استفاده کرد و می توانید آن را با گرفتن پوکمون ها و باز کردن تخم ها بدست آورید. اما Pokemon Candy را علاوه بر این دو راه، می توان با فرستادن پوکمون ها به سمت پروفسور ویلو هم گرفت. اگر پوکمونی را به سمت ویلو بفرستید آن را از دست خواهید داد. بهتر است اگر چندین پوکمون از یک نوع دارید، قوی ترین شان را نگه دارید و بقیه را به ویلو بدهید.

برای تکامل هر پوکمون نیاز به شیرینی متناسب با همان نوع دارید. برای مثال اگر مایلید Charmander خود را تکامل بخشید، باید مقداری Charmander Candy جمع کنید. پس در محیط اطرافتان فقط دنبال این نوع پوکمون ها بگردید و ضعیف ترین آن ها را به نزد ویلو بفرستید تا Candy هایی برای ارتقا Charmander قوی ترتان بگیرید.

هنگامی‌که به اندازه کافی در بازی پوکمون گو  پیشرفت کنید، شما با پرسشی روبه‌رو خواهید شد که بر اساس آن باید یکی از تیم‌های قرمز، آبی و یا زرد را انتخاب کنید. وقتی‌که به تیم ملحق شدید، شما قادر هستید تا یک باشگاه مختص خود را داشته باشید و یک پوکمون را نیز برای محافظت از آن قرار دهید. هر باشگاه دارای یک سطح اعتبار است که بر اساس تجربه تیمی که در آن هستید به دست خواهد آمد و شما می‌توانید به باشگاه‌های دشمنانتان حمله کنید.

پس از آنکه تمامی مربیان در باشگاه دشمن باختند، شما به بیرون پرتاب خواهید شد اما این چالش را تا اتمام اعتبار آن باشگاه به‌صورت کامل انجام دهید. پس از این پیروزی شما به رهبری باشگاه درخواهید آمد و یک پوکمون را نیز برای محافظت از آن تعبیه کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی پوکمون‌های جنگنده شما از قدرت بالایی برای جنگیدن برخوردار باشند.


منبع
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار