کارشناس توانبخشی اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فعالیت 70 مرکز فیزیوتراپی در این استان خبر داد و گفت: 18 مورد از این تعداد دولتی و بقیه خصوصی هستند.
کد خبر: ۲۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 23 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد علی دهقانی به مناسبت روز ملی فیریوتراپی (دوم مردادماه) افزود: درمان بیماران با انجام اقدامات فیزیوتراپی، کمترین عارضه را نسبت به مصرف دارو و دیگر روشهای درمانی دارد.
وی اظهار کرد: اقدامات فیزیکی در کاهش درد، ورم، رفع محدودیت های حرکتی، تقویت عضلات شامل گردن درد، زانو درد، کمر درد موثر است.
وی از راه اندازی رشته فیزیوتراپی با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و گفت:
امروز طیف گستره ای از متخصصان از جمله جراحی مغز و اعصاب، ارتوپد، روماتولوژی، اورولوژیست، جراحی عمومی و متخصص فک و صورت برای تکمیل دوره درمان بیماران، آنان را به مراکز فیزیوتراپی ارجاع می دهند که این امر علاوه بر کاهش هزینه های درمان، میزان موفقیت اعمال جراحی در بیماران را افزایش می دهد.
در دوم مرداد سال 1378 حق تاسیس کلینیک که پیش از آن از فیزیوتراپیست ها سلب شده بود به آنان بازگردانده شد و این تاریخ بدلیل کسب استقلال حرفه ای روز ملی فیزیوتراپی نام گرفت.
بیماری های دستگاه حرکتی (ارتوپدی) ، بیماری های روماتیسمی ، بیماری های اعصاب محیطی و مرکزی ، بیماری های قلبی و تنفسی ، بیماری های پوستی و سوختگی ها و بیماری های زنان و زایمان ازمهمترین حیطه های فعالیت فیزیوتراپی در پزشکی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار