مشكلات اشتغال و بيكاري در تهران شكل و شمايل خاص تري دارد، خيلي ها از سر ناچاري به تهران پناه آورده اند و با خريد يك پرايد 10 ميليون توماني و كمتر از آن مسافران تهراني را جابجا مي كنند و نه تنها با اين كار خرج و مخارج معيشت يك خانواده را كسب مي كنند بلكه در شرايط خاص به داد مسافران سرگردان تهراني هم مي رسند.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 23 July 2016


انگارجمعيت تهران روز به روز بيشتر مي شود! با وجود آنكه صحبت از كاهش تمايل به فرزندآوري است و انتظار كاهش جمعيت مي رود، اما شواهد نشان مي دهد خيابان هاي تهران هر روز شلوغتر از ديروز مي شود و براي جابجايي مسافران، اين مسافربرهاي شخصي پلاك شهرستان هستند كه جور بخش زيادي از حمل و نقل را به دوش مي كشند و از اين راه درآمد خوبي هم عايدشان مي شود.

اما حضور راننده‌های شخصی مشکلات فراوانی به همراه دارد و ايستگاه هاي تاكسي سطح شهر تقريبا هر روز شاهد زد و خورد رانندگان تاكسي با مسافركش هاي شخصي است.

چندي پيش، حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز در گفت و گويي عنوان كرد:  مسافرکشی با خودرو شخصی بر اساس آیین نامه غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می شود. 

وی گفت: برخورد با این افراد در دستور کار پلیس راهور قرار دارد؛ ضمن اینکه مردم و شهروندان باید از مشکلات ناشی از استفاده از خودروهای مسافرکشی شخصی آگاه باشند. 

عابدی افزود: بسیاری از این مسافرکشان با پلاک های شهرستان در ایستگاه های اتوبوس و یا تاکسی توقف کرده و با تشکیل گروه اقدام به جابجایی مسافر می کنند که پلیس با آنان برخورد می کند. 

وی تاکید کرد: پلیس بر اساس قانون عمل کرده و خودرو متخلفان علاوه بر اعمال قانون در صورت داشتن شکایت، توقیف می شود. 
 
همچنين اخيرا فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه 40 هزارتومانی مسافرکش های شخصی در پایتخت خبر داد، اما نه تنها مشكل تا امروز به قوت خود باقيست بلكه گويا رانندگان پلاك شخصي درآمد خوبي از مسافركشي در تهران دارند كه جريمه 40 هزار توماني را به جان مي خرند.

سرهنگ سپهري به برخورد با مسافركش هاي پلاك شهرستان هم اشاره كرد و گفت: خودروهای دارای پلاک شهرهای دیگر که اقدام به مسافرکشی در تهران کنند برای بار اول 400 هزار ریال جریمه شده و در صورت تکرار تخلف علاوه بر جریمه، خودرویشان نیز حداکثر به مدت سه روز توقیف خواهد شد.

 با وجود آنكه يك ماه از اجراي اين طرح پليس راهور مي گذرد اما اتفاقي در بهبود شرايط مسافركشي در تهران رخ نداده و همچنان شاهد بي نظمي،هنجارشكني و هرج و مرج در اين بخش هستيم.


از سوي ديگر شورای شهر تهران آیین نامه ساماندهی مسافرکشی شخصی در شهر تهران را تصویب کرده و تمام افرادی که قصد جا بجایی مسافر بطور تمام وقت و یا پاره وقت دارند باید از این آیین نامه تبعیت کنند. بر اساس این آیین نامه باید افراد با تشکیل شرکت و زیر نظر اتحادیه خودروهای کرایه پس از احراز صلاحیت فعالیت کنند.

با وجود همه قوانيني كه به نظر مكتوب باقي مي مانند و جز در ماه هاي خاصي از سال اجراي آن ضربتي نمي شود، به نظر مي رسد كلانشهر تهران نيازمند تصميمات قوي تري است كه هم خللي در امرار معاش ايجاد نكند و هم مانع قانون شكني نشود.

نويسنده:مرضيه محمدي
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار