رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که رکود اقتصادی سد راه فشار بیش از حد به صنایع پرسروصدا برای خروج از شهر است، گفت: بدون تعارف امروز در تهران یکی از نامناسب ترین الگوهای حمل و نقل را داریم که آلودگی صوتی را تشدید کرده است.
کد خبر: ۲۶۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 20 July 2016
رضا تقی پور رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که آلودگی صورتی در کلان شهر تهران 5 برابر بالاتر از حد مجاز است، عنوان کرد: آلودگی های صوتی از جمله انواع آلایندگی است که شهرداری و شورای شهر تهران به ویژه در برنامه 5 ساله دوم توسعه شهرداری تهران به آن پرداخته است.

وی ادامه داد: بر این اساس اقدامات مدیریت شهری باید به گونه ای باشد که آلودگی صوتی در سطح شهر در حد استاندارد کاهش یابد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که کاهش آلودگی صوتی در تهران نیاز به برخی از اقدامات زیربنایی دارد، اظهار کرد: از جمله این اقدامات تغییر الگوی حمل و نقل است. بدون تعارف امروز ما در تهران یکی از نامناسب ترین الگوهای حمل و نقل را داریم.

تقی پور با اشاره به وفور خودروهای تک سرنشین در سطح شهر خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد باید به شهروندان حق داد که از خودروی شخصی استفاده کنند زیرا زیرساخت های حمل و نقل عمومی به قدر کافی توسعه نیافته است و فرد نمی تواند با خروج از خانه اطمینان داشته باشد که با دردسر کم به مقصد برسد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که برای کاهش آلودگی صورتی در پایتخت همچنین می توان به برخی از اقدامات میان مدت و کوتاه مدت نیز دست زد، گفت: اما اقداماتی از این دست نیز به دلیل ناهماهنگی های بین دستگاهی و محقق نشدن مدیریت یکپارچه شهری نیز انجام نمی شود و شهر از این منظر آسیب می بیند.

وی ادامه داد: به طور مثال موتورسیکلت ها همپای آلودگی ای که برای هوا دارند آلودگی صوتی زیادی نیز دارند و مدت ها است که قرار شده بیشتر این موتورها، به انواع برقی آن تبدیل شود اما تا این لحظه هنوز اتفاقی نیافتاده است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وزارت صنعت باید هم زمینه ورود موتورهای برقی را فراهم کند و هم با اعطای مشوق منجر به ترغیب مردم در استفاده از موتورهای برقی شود.

تقی پور  در پایان با اشاره به تلاش های شهرداری تهران برای انتقال صنایع پرسروصدا از شهر خاطرنشان کرد: با وجود این تلاش ها و نیز وجود قوانین بالادستی در این مورد اما وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور مانع از فشار بیش از حد به صنایع و در نتیجه کارگران می شود. باید منتظر اصلاح شرایط بود تا در پی آن بتوان صنایع بیشتری را به بیرون شهر انتقال داد.


منبع: افکارنیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار