کد خبر: ۲۵۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 05 July 2016
فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه ارزش قلم به خوبی در جامعه شناخته شده نیست، گفت: پدر شعر نو نیما یوشیج(علی اسفندیاری)در دیار خود مظلوم واقع شده و معرفی درستی از این شاعر و دیگر مشاهیر نداریم.
هادی خنجری در آئین تجلیل از نویسندگان شهرستان نور که به مناسبت روز قلم ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار کرد: در وصف قلم و نگارش همان بس که هم سنگ خون شهدا محسوب شده و همین امر جایگاه قلم را بیان می‌کند.

وی افزود: نگارنده اول جهان هستی خود خداوند است و اصحاب قلم و نویسندگان که در مسیر حق قلم می‌زنند و قدم برمی‌دارند، از خداوند و حق پیروی می‌کنند.

فرماندار نور، تصریح کرد: ارزش قلم و نخبگان در جامعه ما به درستی شناخته شده نیست و به خوبی قدرشناسی نمی‌شود، به طوری‌که پدر شعر نو جهان نیما یوشیج (علی اسفندیاری) در دیار خود مظلوم واقع شده و نه تنها معرفی درستی از این شاعر و دیگر مشاهیر نداریم، بلکه حتی مراسم و تجلیل در خور این شاعر نامی در زادگاهش نداشتیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قدرشناسی یک وظیفه است و باید در زمان حیات و حضور تجلیل و قدردانی صورت گیرد و این امر فرهنگ‌سازی شود اگر چه بعد از فوت نیز به دلیل زنده بودن آثار باید از آنان تجلیل شود.

خنجری تصریح کرد: این امر می‌تواند موجب شود تا آیندگان قدر و ارزش قلم و نویسندگان و نخبگان خود را بیشتر بدانند و برای معرفی به نسل آینده و بعد از خود نیز تلاش  نمایند و از این نخبگان الگوبرداری کنند.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد نور در سخنان کوتاهی به معرفی اصحاب قلم و نوسیندگان حاضر در جلسه پرداخت و افزود: این نویسندگان کتاب و مقالات متعددی را تاکنون به چاپ رساندند و کتاب‌هایی هم آماده چاپ دارند که نیازمند مساعدت مالی است.

فرهاد باقری پیشنهاد کرد تا در همایشی از همه نخبگان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و... تجلیل و به مردم معرفی شوند.

در ادامه جلسه رجبعلی ترخان از نویسندگان عرصه دفاع مقدس و شهید و شهادت با بیان اینکه تاکنون چهار کتاب به چاپ رسانده است، اظهار کرد: تقویم شهادت بیش از 300 شهید شهرستان تهیه و در حال آماده‌سازی برای چاپ است که نیازمند حمایت مالی و پرداخت هزینه چاپ است.

قوام‌الدین بینایی یکی دیگر از نویسندگان که بیشتر در عرصه تاریخ و فرهنگ قلم می‌زند از چاپ 13 کتاب خبر داد و گفت: ما انتظار تجلیل نداریم بلکه نیازمند مساعدت مالی برای چاپ کتاب هستیم که هم اکنون 2 کتاب من حدود 6 سال در دست ناشر منتظر چاپ است ولی پشتیبان مالی ندارد.

عبدالرضا رشیدی که در عرصه ادبیات کودک فعالیت دارد و تاکنون  چهار کتاب به چاپ رسانده  نیز، اظهار کرد: 13 کتاب آماده چاپ و تصویرگری دارد که نیازمند مساعدت برای پرداخت هزینه است.

وی گفت: یکی از کتاب‌ها با عنوان ستاره‌های ترسو که در مورد فلسطین و رژیم صهیونسیتی برای کودکان تهیه و چاپ شده به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و مورد استقبال قرار گرفت و دستور داده شد تا به زبان‌های خارجی برای کودکان فلسطین و دیگر نقاط جهان چاپ و توزیع شود.

در پایان جلسه از این نویسندگان با اهدا لوح سپاس و هدایا قدردانی شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار