بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آمار قالیباف از میزان حقوقش»،«ضربه حقوق های نجومی به محبوبیت روحانی»،«نصب بیلبوردهای جنجالی تهران تبلیغات انتخاباتی است؟»،«روایت ترکان از در آمد مدیران منطقه آزاد»،«نظرغرضی درباره بازگشت احمدی نژاد»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 04 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت غیبت عارف در نشست دولت و مجلس

محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عدم حضور محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در نشست شب گذشته دولت و مجلس اظهار داشت: با شناختی که از عارف دارم گمان نمی‌کنم عدم حضور وی دلیل خاصی داشته باشد.وی افزود: عقده‌ها و مسائل شخصی در یک سطح بین بزرگان ما موضوعیت ندارد و حتی دلیلی هم برای توجیه این مسئله وجود ندارد.نجفی در ادامه تاکید کرد که گمان نمی‌کنم و اطمینان دارم که حضور نیافتن عارف در نشست شب گذشته مجلس و دولت علت خاصی نداشته است.این مطلب در فارس منتشر شده است.


پیگیری های سازمان اطلاعات سپاه برای چهار دیپلمات ربوده شده

رئیس سازمان اطلاعات سپاه از پیگیری‌های جدی برای به نتیجه رسیدن پرونده چهار دیپلمات خبر داد و گفت: در اینکه پیگیری‌های‌مان به نتیجه‌ برسد، ما هنوز ناامید نیستیم.حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بسته شدن پرونده چهار دیپلمات ربوده شده پس از 34 سال، تاکید کرد: در این راستا پیگیری‌های جدی انجام می‌شود و مراجع ذی‌‌ربط این مساله را دنبال می‌کنند تا این پرونده به انجام برسد.حجت‌الاسلام طائب تاکید کرد: در اینکه پیگیری‌های‌مان به نتیجه‌ برسد، ما هنوز ناامید نیستیم.این مطلب در فارس منتشر شده است.


آمار قالیباف از میزان حقوقش

محمدباقر قالیباف در مراسم تودیع و معارفه سه معاون شهردار با بیان اینکه دیروز در صحن شورا جزئیات فیش حقوق من به خوبی ادا نشد، گفت: من تنها ۷.۵ میلیون تومان از شهرداری می‌گیرم و همسرم نیز تاکنون یک ریال از شهرداری نگرفته است.وی ادامه داد: در شهرداری تهران حقوقی بیش از ۱۲ میلیون تومان نداریم و مشاوران نیز ۸ میلیون تومان دریافت می‌کنند؛ این در حالی است که همسر من تاکنون حق مشاور نگرفته است.این مطلب در مهر منتشر شده است.


تعداد احزاب شناسنامه دار کشور

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: تعداد احزاب شناسنامه دار که از این کمیسیون تا امروز مجوز فعالیت گرفته اند به 242 حزب و تشکل های سیاسی رسیده است.محمدامین رضازاده افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برای 27 حزب و تشکل سیاسی مجوز تاسیس و برای 15 حزب و تشکل سیاسی پروانه فعالیت صادر شده است.وی ادامه داد: همچنین تعداد کل تشکل های صنفی و انجمن های تخصصی مجوز دار به 528 تشکل رسیده است که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 86 مجوز تاسیس، 39 مورد صدور پروانه فعالیت و 190 مورد تمدید پروانه داشته ایم.مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: تعداد تشکل های مربوط به اقلیت های دینی در کشور نیز 58 تشکل است که در دولت یازدهم دو مجوز و 42 مورد تمدید پروانه فعالیت داشته ایم.


ضربه حقوق های نجومی به محبوبیت روحانی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تبعات حقوق های نجومی برای محبوبیت حسن روحانی گفت: «اینکه آیا این موضوع موجب ریزش آرای آقای روحانی شده است پاسخ من مثبت است و معتقدم همین امروز اگر یک نظرسنجی صورت بگیرد 10 تا 20 درصد از محبوبیت آقای روحانی کاهش یافته است.»این مطلب در فرارو منتشر شده است.


واکنش بانک مرکزی به عکس «گرانترین نماز جماعت»

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با ارایه توضیحاتی درباره عکسی که با عنوان «گرانترین نماز جماعت» در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است، اعلام کرد که این عکس دستکاری شده و هیچ یک از مدیران عامل بانک ها و استانداران در آن حضور ندارند. محمدعلی کریمی در یادداشت خود آورده است: در هفته اول ماه مبارک رمضان وزیر کشور با سه استاندار کرمان، آذربایجان شرقی و لرستان به بانک مرکزی آمد و در حضور رسانه ها به بحث و بررسی چگونگی تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و تسریع در رونق اقتصادی پرداختند. بعد از جلسه و پیش از افطار، به درخواست آقای رحمانی فضلی وزیر کشور، برخی حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت ولی الله سیف برگزار کردند. در تصویر منتشر شده توسط ایرنا، به جز وزیر کشور و یکی از مدیران بانک توسعه صادرات، تعدادی از همکاران اداری نیز در صف نماز حضور دارند. استانداران به علت کمبود وقت برای رفتن به فرودگاه و بازگشت به استان هایشان، نماز را جداگانه اقامه کردند. بنابراین در تصویر موصوف، هیچ یک از مدیران عامل بانک ها و استانداران حضور ندارند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

بسته دوشنبه

معاونان قالیباف تغییر می کنند

۴ معاون کلیدی قالیباف در شهرداری تهران و برخی شهرداران مناطق تغییر می‌کنند. یک منبع آگاه اظهار داشت: طبق تصمیم جدید محمدباقر قالیباف شهردار تهران قرار است دوشنبه 14 تیر تغییرات جدیدی در سطح معاونان شهرداری رخ دهد. بر این اساس مازیار حسینی معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران جایگزین سیدجعفر تشکری هاشمی در معاونت حمل و نقل ترافیک شود. در ادامه این تغییرات تشکری هاشمی جایگزین داریانی معاون منابع انسانی خواهد شد. همچنین مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهردار نیز جای خود را به یزدانی شهردار منطقه یک می‌دهد. عبداللهی نیز از این پس سکان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری را به جای حجت‌الاسلام امرودی بر عهده خواهد گرفت. احتمالاً فردا چند تغییر نیز در سطح شهرداران مناطق رخ خواهد داد و شهرداران مناطق یک، 3 و 18 تغییر خواهند کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


نصب بیلبوردهای جنجالی تهران تبلیغات انتخاباتی است؟

محمد مهدی تندگویان، عضو اصلاح‌طلب در گفت و گو با انتخاب گفت که اگر هدف شهرداری تهران از نصب بیلبوردهای جنجالی این روزهایش انتخاباتی است دست به کار ابلهانه‌ای زده است چون این موضوعات هیچ کمکی به رئیس جمهور شدن نخواهد کرد.


ترس از کدخدا نتیجه دوری از خدا

سعید جلیلی که در اصفهان سخنرانی می‌کرد با توجه به آیه پنجاه و دوم سوره فرقان که می فرماید«فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرً» افزود: این آیه به ما می گوید اگر دم از ایمان می زنیم حق نداریم در کنار حکومت خداوند قدرتی برای استکبار در نظر بگیریم، در کنار خداوند ترس از کدخدا مفهومی ندارد. جلیلی گفت: اگر می خواهیم در روز قیامت پیامبر(ص) به خاطر عدم مهجور شمردن قرآن از ما گله نکند، نباید به این قرآن به سر گرفتن ها اکتفا کنیم، مفاهیم قرآن باید در سرتاسر زندگی ما جاری باشد. عضو شورای امنیت ملی با اشاره به آیه یکم سوره ممتحنه ادامه داد: دشمن دشمنی می کند، چیزی غیر از دشمنی از او انتظار نمی رود، خداوند در قرآن می فرماید«منطق دشمن به گونه ای است که باعث رنجش مؤمنان می شود»، مگر نمی بینید دائماً می گویند، تحریم فلج کننده می گذاریم.انتخاب این خبر را منتشر کرد.


ظاهر و باطن خادم یکی نیست

پرویز هادی آزادکار سنگین وزن اردوی تیم ملی پس از شکست در دیدار انتخابی در برابر کمیل قاسمی گفت: متاسفانه حرف های رئیس فدراسیون کشتی تناقض دارد و ظاهر و باطن رسول خادم در تصمیمات این وزن با هم یکی نیست. او را به خدا واگذار می کنم؛ چراکه حرف و عملش با هم یکی نبود. او ادامه داد: بارها ساعات کشتی، روز آن و نحوه برگزاری دیدار انتخابی تغییر کرد که همه اینها به ضرر من بود. از مسئولین این اتفاق و شکست امروز نمی گذرم؛ چراکه زحمات زیادی کشیده بودم، اما به حق خودم نرسیدم. انتقادهای هادی از رئیس فدراسیون کشتی پس از ناامید شدن او از حضور در المپیک رخ داد. هادی امروز با کمیل قاسمی مسابقه کشتی انتخابی را برگزار کرد که در این رقابت به قاسمی باخت و شانس حضور در المپیک را از دست داد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


روایتی از عذرخواهی های آیت الله جنتی

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی و در پاسخ به این سوال که چرا جلسات شورای نگهبان علنی نیست و آیا تا کنون شورای نگهبان عذرخواهی کرده گفت: نه وجود ندارد، فقط در خصوص بررسی صلاحیت افراد این قید هست. چون بحث بررسی صلاحیت هر یک از افراد مطرح میشود و یک بحث شخصی است. تنها در این جهت شورای نگهبان منع قانونی و شرعی دارد، در غیر اینصورت مذاکراتی که مربوط به مصوبات است، به نظر می رسد هیچ منع قانونی نداشته باشد. خاطرم هست چند بار آیت الله جنتی در نماز جمعه بخاطر بحث انتخابات عذرخواهی کردند. یک بار یا دوبار ایشان عذرخواهی کردند و گفتند ببخشید اگر اشتباهاتی داشتیم و چون زمان گذشته است دیگر نمی توان کاری انجام داد. به صورت شخصی هم عذرخواهی زیاد داشتیم. خبرآنلاین این گفت‌وگو را منتشر کرده است.


دیدارخصوصی ظریف بابرخی ازمراجع‌تقلید

وزير امور خارجه روز دوشنبه در سفر غير رسمي و شخصي به استان قم با آيات عظام حسين وحيد خراساني و ناصر مکارم شيرازي ديدار کرد. رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در قم روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار کرد: ديدار محمدجواد ظريف به قم شخصي و غير رسمي بوده است. حميد مکارم اضافه کرد: وزير امور خارجه فقط چند ساعتي درقم حضور داشت و سفر فوق به هيچ وجه رسمي نبوده است.


واکنش دادکان به پیشنهاد وزیر روحانی بودن

محمد دادکان در گفت و گو با روزنامه آرمان در پاسخ به سئوالی که ایا شما وزارت ورزش را قبول می کنید یا خیر بیان داشت که اگر توانایی این کار را داشته باشم و بتوانم به مردم کشورم خدمت کنم حتما قبول می‌کنم.


روایت ترکان از در آمد مدیران منطقه آزاد

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور امروز در گفت و گویی گفت، حقوق بنده از کلیه اعضای هیات مدیره و مدیران مناطق آزاد کمتر است. هرچند بجز چند مدیر مناطق آزاد که حدود 22 میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می‌کنند مابقی مدیران مناطق آزاد زیر 20 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد تابع قانون کار هستند گفت: برای مدیران این مناطق نیز جدول طبقه‌بندی مشاغل تا 22 میلیون تومان حقوق و مزایا پیش‌بینی شده است.فارس این خبر را منتشر کرده است.


اوضاع فضای مجازی به روایت آیت‌الله مکارم

رئیس و مدیران سازمان دارالقرآن هفته جاری برای ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این سازمان به دیدار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع عالیقدر رفتند. آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تهاجم فرهنگی و اوضاع وخیم فضای مجازی، گفت: تمرکز بر مسائل قرآنی می‌تواند پادزهری در برابر برنامه‌های زشت و زننده باشد.


نظرغرضی درباره بازگشت احمدی نژاد

محمد غرضی در گفت‌وگو با روزنامه «نوآوران» گفت؛ اسم احمدی‌نژاد را هرگز نمی‌آورم. جوانی که اقبال سیاسی پیدا کرد و مردم به او پشت کردند. تندروها اگر برگردند، مردم به مخالف احمدی‌نژاد رای می‌دهند. ایشان قبلا هم این طوری شعار می‌داده که نفت سر سفره می‌آورم. او عوام‌فریب است و عکس آن را انجام می‌دهد. احمدی‌نژاد را باور ندارم.


حقوق‌های نامتعارف در سایر قوا هم وجود دارد

سلطانی‌فر (معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در گفت‌و‌گویی با تاکیدبراینکه دریافت حقوق‌های غیرمتعارف در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته است، گفت: تعداد محدودی از مدیران در برخی بانک‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها چنین حقوق‌هایی می‌گرفتند؛ به طوری که در برخی از شرکت‌های وابسته به وزارتخانه‌ها‌ تعدادی مدیران را داریم که حقوقشان دو سه برابر وزیر است. در حالی که مسئولیت‌هاشان یک دهم وزیر نیست.این خبر را ایلنا منتشر کرده است.


لاریجانی گفت دریغ از یک تماس تلفنی!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس دهم اعلام کرد: دو یا سه روز قبل از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه به‌خاطر این‌که احساس خطر می‌کردیم، خدمت دکتر لاریجانی رفتیم تا با او صحبت کنیم ولی ایشان دستگاه تلفن روی میزش را نشان داد و گفت دریغ از یک تماس تلفنی!سرلیست امید در شهر رشت برای انتخابات مجلس دهم گفت: فارغ از این مسائل، باید بپذیریم ما سال اول را باختیم، باید دوستان کمک کنند تا لااقل بتوانیم در سال دوم، کمیسیون‌ها را پس بگیریم. معتقدم که ریاست مجلس در تمام چهار سال برای آقای لاریجانی خواهد بود اما می‌توانیم از سال آینده، کمیسیون‌ها را در اختیار بگیریم.ایلنا این گفت و گو را منتشر کرده است.


میزان فساد مالی دستگاه های اجرایی در سال 94

بازرسان افتخاری سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۴ بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال فساد مالی در دستگاه‌های اجرایی کشف کردند که ۷۹۲ نفر در همین ارتباط به هیئت‌های تخلفات اداری و محاکم قضایی معرفی شدند.هم اکنون 8هزار و 116 بازرس افتخاری و 6هزار و 130 سازمان مردم نهاد با سازمان بازرسی کل کشور همکاری دارند که اطلاعات این افراد و سازمان‌ها در بانک اطلاعات بازرسان افتخاری به ثبت رسیده است.بر اساس این گزارش، سازمان بازرسی کل کشور به استناد اصل 174 قانون اساسی، وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های داری کشور را بر عهده دارد و طبق ماده 11 قانون سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان می‌تواند به منظور انجام وظایف محوله از توان تشکل‌های غیردولتی ومردم نهاد و اشخاص واجدشرایط در بخش‌های علمی، تخصصی، صنفی و مردمی بهره بگیرد.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


تتلو همبازی طارمی و رضاییان در ترکیه!؟

امیر تتلو که مدتی است به قصد حضور در تیم های فوتبال تمرین می کند، در صفحه اینستاگرام خود نوشته که یکی از دوستانش را به شمال فرستاده تا با تیم خونه به خونه بابل صحبت کند. او در اینستاگرامش نوشت: «گفتم موسی میره شمال با خونه به خونه تیم بابل صحبت کنه و اگه اوکی بشه بیام تو فوتبال چون الان آماده ام. دلم روشنه به شمال چون شمالیا همیشه با عشق بودن و به ما حال دادن.»اما نکته جالب اینجاست که اگر خونه به خونه هم این خواننده را نخواهد، او برای تیم های دیگر برنامه ریزی کرده. تتلو در ادامه پست خود نوشت: «اگه خونه به خونه نشه، می رم تبریز و اگه اونجا هم نشه مجبورم برم ترکیه.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :