رئیس پلیس فتای استان گلستان: این شرکت‌ها هیچ‌گونه نمایندگی در استان گلستان ندارند و متأسفانه در حال حاضر در حال اجرای جلساتی هستند که جذب هم دارند و در حال فعالیت پوششی هستند.
کد خبر: ۲۵۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 02 July 2016
حبیب‌الله رجبلی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان در خصوص فعالیت برخی از مجموعه‌هایی که به‌صورت بازاریابی شبکه‌ای و اینترنتی در استان، اظهار کرد: فعالیت فیزیکی و برگزاری مراسم‌ها و کلاس‌های حضوری این مجموعه‌ها غیرقانونی است.
وی ادامه داد: متأسفانه این شرکت‌ها که از طریق مقررات قانونی خودشان در حال فعالیت هستند در حال انجام تخلفاتی هستند که ما مستندات را جمع‌آوری کردیم و به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم.
رئیس پلیس فتای استان گلستان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها هیچ‌گونه نمایندگی در استان گلستان ندارند و متأسفانه در حال حاضر در حال اجرای جلساتی هستند که جذب هم دارند و در حال فعالیت پوششی هستند.
رجبلی با تأیید این‌که یکی از این شرکت‌ها بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر عضو دارد، یادآور شد: فعالیت این شرکت‌ها (network marketing) همانند شرکت‌های هرمی است و چون نمایندگی این شرکت در استان وجود ندارد اگر مشکلی پیش بیاید، پیگیری موضوع برای دریافت مطالبات بسیار سخت است.

نشست‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرقانونی است
وی یادآور شد: مکاتبه‌ای با فتا ناجا و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد و اقدامات و تذکرات شدید قانونی به آن شرکت داده شد و تا زمانی که شکایتی ارائه نشود ما تنها می‌توانیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که مردم دچار مشکل نشوند.
رئیس پلیس فتای استان گلستان با اشاره به این‌که تا به حال معترضان و منتقدان به این امر به ما محل جلسات این افراد را نیز گزارش نکردند و این شرکت‌ها بسیار پوشیده کار می‌کنند.
رجبلی در پاسخ به این سؤال که این شرکت‌ها همایش‌های بزرگی را هم در گرگان و گنبدکاووس برگزار کردند، متذکر شد: قانون اجازه‌ی فعالیت فیزیکی را به این شرکت‌ها نداده است و مثلاً شرکتی همانند شرکت مروارید پنبه‌ریز تنها در هشت استان نماینده دارد و من این موضوع را پیش‌تر از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌ام.
وی اضافه کرد: تمامی نشست‌هایی که برگزار می‌شود غیرقانونی است و برای برخورد قانونی من باید مکان برگزاری این جلسات را مطلع شوم تا بتوانم اقدامات انتظامی را اجرا کنم.

کلاهبرداری اینترنتی در ایام نزدیک به عید سعید فطر
رئیس پلیس فتای استان گلستان در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی به عید سعید فطر، خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان به اطلاعیه‌هایی که برای کمک به زندانیان و نیازمندان منتشر می‌شود اطمینان نکنند.
رجبلی بیان کرد: سودجویان با این شگرد شماره حساب خود را اعلام می‌کنند و یا با راه‌اندازی صفحه‌ی جعلی اقدام به کلاهبرداری به روش فیشینگ کرده و با سرقت اطلاعات حساب شهروندان اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.
وی در پایان اضافه کرد: نهادهای متولی دریافت کمک‌های مردم همانند کمیته‌امداد، بهزیستی و جمعیت هلال احمر هستند که فعالیت رسمی و قانونی دارند و شهروندان به‌سادگی به افراد ناشناس اطمینان نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار