در شبهای ماه مبارک رمضان اگر گذرتان به آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیفتد، گوشه و کنار حرم و حتی اطراف آن خانواده هایی را مشاهده می کنید که در فضایی کوچک با پهن کردن سفره ساده خود، برای بهره گیری از فضای معنوی آستان حسنی، روزه شان را در جوار بارگاه این سلاله پاک افطار می کنند.
کد خبر: ۲۵۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 02 July 2016
روزه داران تهرانی با بهره گیری از مراسم معنوی که هر شب در این مکان مقدس برگزار می شود معمولا تا پاسی از شب همراه با خانواده خود در حرم مانده و به راز و نیاز با خدای خود مشغول می شوند.

در ایام ماه مبارک رمضان امسال، جدای از سفره های شخصی که افراد برای خود می گسترانند، بیش از 150 هزار روزه‌دار تهرانی هم بر سر سفره کریمانه افطار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مهمان هستند.

این مراسم ضیافت افطاری برای پنجمین سال متوالی است که با مشارکت خیرین و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار و هر شب در داخل و خارج حرم از بیش از 5 هزار روزه‌دار پذیرایی می‌شود.

هر شب هزار نفر از زائرین سر سفره حضرت عبدالعظیم(ع) به صرف افطاری و شام دعوت هستند. دعوت‌نامه‌های این مراسم در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان ری، خیریه‌ها، مدارس، هیئات مذهبی، زائرین و مجاورین این بارگاه ملکوتی و اقشار مختلف مردمی توزیع می‌شود.

حسین خرازی رئیس اداره نذورات و هدایای مردمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اجرای برنامه های قبل از اذان مغرب خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار نیم ساعت قبل از اذان مغرب در تالار شیخ کلینی (ره) برنامه بیان احکام شرعی و حدیث را داریم که پس از اقامه نماز جماعت ، سفره افطار برای کلیه مدعوین روزه دار مهیا است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر سفره افطاری در حرم، شبانه 2 هزار پرس غذای گرم درب منازل مستمندان توزیع می شود، ادامه داد: در راستای خدمات رسانی و میزبانی از زائرین عزیز هر شب 2هزار پرس حلیم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام نیز با مشارکت مستقیم و کامل خیرین محترم تهیه و توسط اداره خدمات این آستان مقدس در ایستگاه خدمات زائر ضلع شرقی توزیع می شود. 

خرازی افزود: تعدادی از نیکوکاران محترم نیز با هماهنگی و نظارت اداره نذورات و هدایای مردمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با بسته‌های افطاری خود در صحن‌های مختلف از روزه‌داران پذیرایی می‌کنند.

وی به برپایی نمایشگاه «تصحیح خرافات» در ورودی تالار شیخ کلینی اشاره کرد و گفت: از زمان قدیم بعضی جملات و مطالب خرافه بین مردم رواج داشته که در این نمایشگاه توضیحات مربوط به خرافات و شکل صحیح این جملات را به نقل از مراجع و علما بیان کرده ایم.

به گفته خرازی، اداره نذورات و هدایای مردمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آمادگی خود را برای قبول و پذیرش نذورات و هدایای مومنین نیکوکار اعلام داشته و از مشارکت بانیان خیر و مؤمنین نیکوکار در طول سال و مناسبت‌های مختلف استقبال می‌کند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار