مقایسه تغییرات انجام شده در بازار مسکن شهر تهران از ثبات نسبی این بازار در ماه‌های اردیبهشت و خرداد حکایت دارد.
کد خبر: ۲۵۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 29 June 2016
تعداد معاملات مسکن شهر تهران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۱۵ هزار و ۴۳۱ و ۱۵ هزار و ۵۶۲ واحد بوده که کاهش ۰.۶ درصدی در خرداد نسبت به اردیبهشت را نشان می‌دهد.

اما متوسط قیمت مسکن در اردیبهشت ماه ۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان بوده و در خردادماه به ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده که حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی است.

در این ماه بیشترین قیمت مربوط به منطقه یک با 7 میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و در خردادماه نیز همین منطقه با ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رکورددار بوده است. هم‌چنین کمترین متوسط قیمت در هر دو ماه مربوط به منطقه ۱۸ است. در اریبهشت متوسط قیمت این منطقه ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و در خردادماه ۲ میلیون ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

اما منطقه ۵ با سهم ۱۵ هزار و ۲۰۰ و ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد به ترتیب در ماه‌های اردیبهشت و خرداد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده که نشان از افزایش ۱.۹ درصدی سهم معاملات این منطقه از کل معاملات در خردادماه نسبت به اردیبهشت دارد.

از سوی دیگر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنا نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر به ترتیب با ۱۵.۷ و ۱۶ درصد در اردیبهشت ماه و خردادماه بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه تعداد معاملات بر حسب قیمت در هر دو ماه اردیبهشت و خرداد نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی دارای دامنه قیمتی ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان در هر متر مربع در هر دو ماه اردیبهشت و خرداد به ترتیب با سهم ۱۴.۷ و ۱۳.۷ بیشترین مشتری را داشته‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار