در حالی که مدیران یک پروژه بیمارستانی معتقد هستند که این مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت است، وزارت بهداشت عنوان می‌کند که این پروژه تنها یک موافقت اصولی دریافت کرده که در حال حاضر نیز نیاز به تمدید دارد.
کد خبر: ۲۵۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 26 June 2016
خلیل علی زاده مدیرعامل شرکت پزشکی طلوع آتیه غرب در نامه‌ای به ابهامات مطرح شده در خصوص پروژه بیمارستانی آتیه 2 پاسخ داد. البته پیش از این نام این پروژه در هیچ‌یک از خبرها عنوان نشده بود که به اصرار مدیر این پروژه در نامه عنوان و مشخصات پروژه آورده شده است.

متن نامه علیزاده به این شرح است: «ابهام آفرینی درخصوص اداره بیمارستان های خصوصی بلاوجه و بدون اساس می باشد، زیرا تمامی بیمارستان های خصوصی، تحت مالکیت شرکت های سهامی خاص و یا مسئولیت محدود اداره می شوند و با ضوابط قانون تجارت و وزارت بهداشت کار و فعالیت می کنند.

مدیران شرکت های بیمارستانی هر دوسال یکبار توسط مجمع عمومی سهامداران انتخاب می شوند و مدیرعامل و رئیس بیمارستان های خصوصی را هیئت مدیره منتخب مجمع انتخاب می کند و بر عملکرد آنها نظارت تام دارد. همه شرکت ها دارای بازرس قانونی هستند و هر ساله شرکت های حسابرسی ، حساب درآمد و هزینه شرکت و بیمارستان را بررسی کرده و بعد از بررسی توسط بازرس قانونی ، گزارش درآمد و هزینه و سود و زیان به مجمع عمومی ارائه و در نهایت تصویب  می شود.

لازم به ذکر است در شرکت پزشکی کوشک آتیه در تمام سال های گذشته تراز مالی و حساب سود و زیان حسابرسی شده و مورد تایید بازرس قانونی شرکت بوده و به تایید مجمع عمومی سهامداران که حداقل پنجاه و یک درصد از صاحبان سهام در آن شرکت داشته اند رسیده است.

بیان این موضوع که حاصل زحمات جراحان به جیب یکی دو نفر می رود کذب محض است و کسی که کوچکترین اطلاعی از حسابرسی شرکت ها داشته باشد ،   می‌داند که چنین امری ناممکن است.

در شرکت پزشکی کوشک آتیه در طی 18 سال فعالیت هرگز چنین امری رخ نداده است و فردی که مدیران شرکت را متهم به برداشت  ً سود ً و واریز آن به جیب خود می کند ، بدلیل اغراض و دشمنی های شخصی ، سالهاست که در حال تهمت زنی و نفرت پراکنی است .برای رسیدگی قضایی به این تهمت ها ، در زمان لازم اقدام مقتضی به عمل خواهد آمد.

ب: کار در همه محیط های کاری ، بویژه در بیمارستان ها بر اساس کار گروهی است و اگرچه جراحان محترم نقش مهم و بی نظیری در گروه درمانی دارند ، اما بدون حضور سایر اطباء مانند متخصصین رشته های مختلف گروه داخلی ، قلب ، اطفال و بیهوشی ، پاراکلینیک و گروه بسیار بزرگ پرستاران و کمک پرستاران و خدمات و گروه های پشتیبانی نظیر تدارکات و تاسیسات و انتظامات ، هیچ کار درمانی نمی تواند انجام شود.

نادیده گرفتن نقش اعضاء گروه تشخیصی – درمانی و تکیه بر نقش جراحان بعنوان تنها گروه مؤثر در اداره بیمارستان ها ،‌ خطای عامدانه و بسیار روشن و واضح است . از نقش اعضای گروه که بگذریم در همه جوامع و سازمان ها نقش مدیریت و رهبری سازمان یک نقش بی بدیل و بسیار اساسی است.

همانگونه که در یک کشور ، رهبری نقش حیاتی در موفقیت و سلامت حرکت آن کشور را دارد ، رهبری سازمان ها نیز دارای موقعیت و نقش بسیار ممتاز و حساسی هستند . پیشرفته بودن جوامع به پیشرفته بودن آنها در مقوله مدیریت و رهبری شرکت ها و سازمان های آن بستگی دارد.

نادیده گرفتن مدیریت و رهبری و تکیه به عرق ریختن جراحان در بیمارستان ها و فراموش کردن نقش سایر اعضای گروه یک بی انصافی مطلق است.

خوشبختانه مدیریت سازمان ما ، علاوه بر تحصیلات پزشکی در عالی ترین سطح و دارای سمت استادی دانشگاه علوم پزشکی و مطرح بودن بعنوان یکی از جراحان قابل اعتماد در رشته خودش ، دارای تحصیلات دانشگاهی مدیریت و دو کارشناسی ارشد MBA و MSc می باشد و این صلاحیت وی را برای مدیریت و رهبری سازمان دو چندان می کند.

ج: درخصوص پروژه مرکزپزشکی آتیه غرب، نکاتی راجهت اطلاع بیان می نماید:

این مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است و نقشه های بنای حدود 180000متر مربعی آن با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد.

سند مالکیت زمین پروژه بنام شرکت طلوع آتیه غرب است و هیچ شخص حقیقی و فردی در مالکیت این زمین سهمی نداشته و ندارد.

ساخت برج 35 طبقه طی مصوبه شماره 98871 مورخ 91.10.2 به تایید کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران رسیده است .

پروانه ساخت این برج ، به شماره 20030009 تاریخ 93.11.1 توسط شهرداری منطقه 2 تهران صادر گردیده است .

تمامی بنای احداثی کاربری بهداشتی و درمانی دارد و بر اساس مندرجات پروانه ، هیچ بخشی دارای کاربری اداری و یا تجاری نیست .

طبقات به شرح ذیل است:

1-6 ) 7 طبقه پارکینگ جهت توقف 1560 خودرو

2-6 ) 4 طبقه تأسیسات

3-6 ) 15 طبقه بیمارستان با ظرفیت احداثی 700 تختخواب

4-6 ) 9 طبقه ساختمان پزشکان

ابهام آفرینی در کاربری ساختمان در حال احداث عمدی بوده، در حالیکه تمام مستندات بصورت روشن ، وضعیت ساختمان را نشان می دهد.

د: واگذاری سهام براساس قوانین جاری کشور انجام می شود و برای اولین بار غیر از پزشکان ، سایر گروه ها که در زبان اقتصاد روز بنام ذینفعان پروژه هستند ، شانس خرید سهام شرکت را دارند.

بدین ترتیب برای اولین بار بجای آنکه تنها پزشکان صاحب سهام بیمارستان باشند ، پرستاران ، کارشناسان رشته های مختلف پزشکی و مردمی که رکن اصلی هر بخش درمانی هستند ، می توانند بخشی از مالکیت سهام را خریداری کنند.

این نه تنها یک نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت و بر اساس آخرین یافته های اقتصادی جهانی است و مدل آن در شرکت بسیار موفق  ً گوگل  ً  وجود دارد.

این در حالی است که به بیان وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر هاشمی و آقای دکتر حریرچی معاون ایشان ، اکثریت بزرگی از تخت های بیمارستانی کشور و شهر تهران فرسوده هستند و این رقم به بیان سرکار خانم دکتر وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت 85% اعلام شده است ، نیاز مبرم به ایجاد تخت های بیمارستانی جدید یک ضرورت تام برای کشور است . بویژه با توجه به زلزله خیز بودن شهر تهران ، باید این تخت های جدید با رعایت ضوابط ساختمانی مربوط به زلزله و مقاوم سازی های لازم صورت بگیرد.

از سوی دیگر در همین روزها مذاکره با سرمایه گذاران خارجی نظیر سامسونگ از کره جنوبی و فامد از اتریش برای ساخت بیمارستان های جدید در ایران به طرفیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جریان است.

ما با تکیه بر عزم و توان ملی و سرمایه های داخلی که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری است ، از سال 1386 پروژه تملیک زمین و از حدود دو سال قبل ساخت بیمارستان مدرن ، مقاوم در برابر زلزله و برابر دانش روز مهندسی را آغاز کرده ایم .

این پروژه یک افتخار ملی است که با اتکا به سرمایه های داخلی و توان اجرایی کشور درحال اجراست و مراحل ساخت آن بی وقفه ادامه دارد و مدیران و رهبران آن با سابقه درخشان صداقت و امانت و توان و عزم زبانزد و توکل به خدای بزرگ ، آن را در موقع مقرر افتتاح و تقدیم به ملت ایران خواهند نمود و اینگونه دروغ پردازی ها و تهمت افکنی ها در عزم و اراده آنها ، کوچکترین خللی ایجاد نخواهد کرد.

در همین ارتباط سید محمد حسین میردهقان مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در ارتباط با پروژه بیمارستانی آتیه غرب گفت: این پروژه هنوز مجوز نگرفته و تنها یک موافقت اصولی برای آن صادر شده است که مهلت آن نیز به پایان رسیده و هنوز درخواست تمدید مهلت به تصویب کمیسیون ماده ٢٠ نرسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برنامه پیشرفت پروژه طبق قرار داد تاسیس امضا شده تحقق پیدا نکرده است و در کمیسیون مطرح شد که قرار است آخرین وضعیت این پروژه بررسی و پیگیری شود.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: فروش و واگذاری موافقت اصولی این بیمارستان مجوز ممنوع است و اگر کسی قصد خرید دارد مجوز به نامش نخواهد شد و در صورت مشاهده موافقت اصولی ابطال خواهد شد.

وی در پایان گفت: پروژه آتیه یک بیمارستان 350 تختخوابی است و اینکه ادعا می‌شود پروژه 700تختخوابی است صحیح نیست.

وی ادامه داد: بحث فروش سهام این بیمارستان نیز موضوع جدیدی است که باید تحت نظارت سازمان‌های ذی‌ربط بررسی و پیگیری شود که موجب سو استفاده‌های‌ احتمالی گرفته نشود.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک تمامی اطلاعات مربوط به پروژه ها را بر روی سامانه قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند اطلاعات لازم را از این طریق دریافت کنند.

اما موضوع دیگری که در فضای مجازی عنوان شده بود، از بازدید و حمایت وزیر بهداشت از این پروژه حکایت داشت که این موضوع و حضور وزیر بهداشت در محل این پروژه و سخنانی که از جانب وزیر درباره آن در فضای مجازی مطرح شده است، از طرف مسئولان وزارت بهداشت تکذیب شد و حضور وزیر بهداشت در بیمارستان آتیه تنها برای ملاقات و عیادت از بیماران عنوان شد که به اشتباه به بازدید از پروژه در حال ساخت آتیه غرب نسبت داده شده بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار