مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام باند حرفه ای سرقت از خودرو در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 26 June 2016
در بیست و هشتم اردیبهشت ماه سالجاری عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی ( ع) به یک دستگاه خودرو مزدا 3 با سه نفر سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاکِ خودرو مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت است. 

مأموران گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف داده اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی و بی توجهی راننده با شلیک چندین تیر هوایی، درنهایت ماموران در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو را مورد هدف قرار داده که خودرو به گاردریل برخورد و متوقف می شود. 

براساس این گزارش با متوقف شدن خودرو ، هر سه سرنشین آن اقدام به فرار کردند که مأموران یک نفر از آنها بنام «رضا . ح» را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی «فرزین . د» و «محمدرضا . س» نیز در حین فرار دستگیر شدند. 

با دستگیری هر سه متهم بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل اورژانس برای انتقال رضا به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان وی پس از چند ساعت فوت کرد. 
در بازرسی اولیه داخل خودرو، مقادیر متنابهی از اموال مسروقی خودروها کشف شد که با هماهنگی بعمل آمده با سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*تحقیقات پلیسی و انهدام باند سارقان حرفه ای 

براساس این گزارش دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی شده اما سرانجام فرزین اعتراف کرد که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی از یکی از سارقان سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو بنام «حسن . م» تحویل گرفته و مدعی شد که دو سرنشین دیگرِ خودرو را صرفا برای تفریح سوار خودرو مسروقه کرده است.

وی به ده ها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی «حسن . م» اعتراف و گفت که اموال مسروقه را بواسطه دیگر متهم دستگیر شده ( محمدرضا . س ) به متهم فوت شده ( رضا . ح ) فروخته است. 

در ادامه رسیدگی به پرونده سه نفر از خریداران اموال مسروقه به اسامی «سلیمان و حسن . ی» ( دو برادر ) و «جعفر . ص» شناسایی، دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه خلازیر مقادیر متنابهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد. 

هر سه متهم پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی، صراحتا به خرید اموال مسروقه از حسن اعتراف کردند که وی نیز در در منطقه خلازیر بهمراه سه نفر از همدستانش بنام های «رها . الف» ، «اسماعیل . ک» و «مسعود . ن»، با دو دستگاه خودرو پراید مسروقه و نیز مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله باطری خودرو، رینگ و لاستیک خودرو دستگیر و به سرقت تمامی این اموال در همان شب اعتراف کردند. 

متهم اصلی پرونده ( حسن . م ) در تحقیقات صورت گرفته به دهها فقره سرقت با همدستی فرزین و نیز دهها فقره سرقت دیگر با همدستی خواهرزاده اش بنام «محسن . الف» اعتراف کرد. 
با شناسایی مخفیگاه محسن در منطقه پاکدشت، وی با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار می کند که کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح او را از ناحیه ی پا زمین گیر و دستگیر کردند؛ با دستگیری متهم و در بازرسی از مخفیگاهش ، یک دستکاه خودرو پرشیا مسروقه و نیز چند دستگاه لپ تاپ مسروقه بهمراه مقادیر متنابهی از لوازم خودرو مسروقه از قبیل دهها عدد باند و رادیو پخش کشف و توقیف شد. 

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین باره گفت: تاکنون دهها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی بعمل آمده با مقام قضایی، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمان به مالباختگان تحویل و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان ، شناسایی سایر اموال مسروقه و نیز مالباختگان و پیگیری اقدام های قانونی برای تحویل اموال به مالباختگان در دستور کار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار