رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: شبستان بقعه متبرک شیخ صدوق (ره) در قالب 3 هزار مترمربع در حال احداث است که بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه استان تهران خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 25 June 2016
حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی اظهار کرد: در بازسازی و مرمت امام‌زادگان اتفاقات بسیار خوب و جدی در شهر ری اتفاق افتاده و حدود ۸ پروژه عمرانی هم اکنون در دست اقدام است.

وی افزود: یک از بقاع متبرکه معروف این منطقه، بقعه شیخ صدوق است که شبستان این بقعه در قالب ۳ هزار مترمربع در حال احداث است که بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه استان تهران خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اضافه کرد: شبستان امامزاده عبدالله (ع) نیز با حدود ۱۵۰۰ مترمربع در حال احداث است و مراحل پایانی پروژه در حال انجام است.

اوتارخانی در ادامه بیان کرد: حدود ۴۰۰ موقوفه در شهر ری وجود دارد و یکی از مهمترین موقوفه های این منطقه، موقوفه جوانمرد قصاب است که بسیاری از بافت‌های مسکونی شمال شهر ری را در بر گرفته و اداره اوقاف این منطقه نیز در همان موقوفه واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: امسال برای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در این منطقه برنامه‌ریزی ویژه شده و سال گذشته نیز با همکاری با زندان حسن آباد و آموزش و پرورش اقدام ویژه‌ای صورت گرفت که امسال بصورت جدی‌تر اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در این منطقه از دو طریق اقداماتی شده است که یکی فرهنگ‌سازی میان مردم از طریق ارتباط با حوزه های علمیه و رسانه‌هاست و دیگری ارتباط با امور مساجد اقدام شده است که هدف برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم در این زمینه است .

اوتارخانی در پایان گفت: در زمینه موقوفات اداره اوقاف وظیفه نگهداری و حفظ این امانات واقفان را نیز برعهده دارد که در این زمینه نیز گام‌های خوبی در اداره اوقاف شهرری برداشته ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار