مدیر امور عشایراستان تهران با اشاره به استقرار جامعه تولید کننده عشایر این استان در مناطق ییلاقی (سردسیر) گفت: همزمان با استقرار عشایرخدمت رسانی به این جامعه تولیدکننده آغاز شده است.
کد خبر: ۲۵۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 25 June 2016
سیروس نصیری در حاشیه بازدید از مناطق عشایری حوزه لار استان تهران گفت: از روز 20 فروردین ماه عشایراستان تهران کوچ بهاره خود را آغاز و پس از عبور از مناطق قشلاقی (گرمسیر) و مسیرهای میان‌بند (میانه‌های راه) در روز 20 خردادماه به مناطق ییلاقی استان تهران رسیدند.

وی تاکید کرد: همزمان با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی خدماتی از جمله توزیع آرد، آبرسانی سیار و نصب سامانه‌های خورشیدی از جمله حمام و چراغ معابر خورشیدی در این مناطق انجام شده است.

مدیر امورعشایراستان تهران همچنین از آغاز عملیات واکسیناسیون دام عشایری و استقرار گروه‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: گروه‌های درمانی و بهداشتی با تجهیزات لازم پزشکی خدماتی به عشایر ارائه می‌کنند و برقراری شبکه ارتباطی تلفن همراه نیز در مناطق ییلاقی عشایری ایجاد شد.

وی تصریح کرد: جامعه تولید‌‌کننده عشایری در مناطق ییلاقی استان در زیر چادر به مدت 100 روز همزمان با زندگی به تولید محصولات خود مشغول هستند.

نصیری بیان داشت: عشایراستان تهران به همراه عشایر میهمان استان‌های قم، مرکزی، سمنان و البرز تا 15 شهریورماه در مناطق ییلاقی از جمله شهرستان‌های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند مستقر هستند.

به گفته مدیر امورعشایراستان تهران همزمان با ورود عشایر کلیه معابر عبوری عشایر در مناطق ییلاقی به‌سازی و مرمت شد.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از این جامعه تولید کننده و برای کاهش سختی زندگی عشایری در مناطق ییلاقی خدمات رسانی به این جامعه افزایش می‌یابد.

نصیری تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 65 هزار تن عشایراستان تهران محصولات دامی، پروتئینی، لبنی و کشاورزی تولید و روانه بازار کرده و امسال تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی مناسب میزان تولیدات عشایراستان تهران افزایش یابد.

حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می کنند.

در حال حاضر این جامعه تولید‌کننده از مناطق قشلاقی از جمله شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا و ری به مناطق ییلاقی از جمله شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات به همراه دام‌های خود کوچ کردند.

این عشایر تا روز 15 شهریورماه در مناطق سردسیر استان تهران به سر می‌برند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار