عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسبت به خرید و فروش تابلوهای تاکسی های گردشی یا آژانس ها در حاشیه خیابان ها هشدار داد و گفت: این اقدام به منظور ایجاد مقبولیت از سوی برخی رانندگان در فضای شهر انجام می شود، در حالی که ممکن است خلافکاران از این روش برای قاچاق و اقدامات خرابکارانه استفاده کنند.
کد خبر: ۲۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 25 June 2016
ابوالفضل قناعتی، با تاکید بر اینکه کلانشهر تهران 80 هزار تاکسی دارد که همگی ساماندهی شده اند و تمام رانندگان نیز تشخیص هویت و استعلام های لازمه را دارند، تصریح کرد: از نیروی انتظامی و پلیس راهور می خواهم نسبت به شناسایی افرادی که این تابلوها را به فروش می رسانند و رانندگانی که این تابلوها را نصب می کنند، اقدامات لازم را انجام دهد و در اسرع وقت جلوی این اقدام خلاف گرفته شود.

وی با یادآوری اینکه تمامی رانندگان تاکسی فرآیند جذبی همچون فرآیند جذب یک کارمند دولتی، حتی سختگیرانه تر را طی کرده اند، خاطر نشان کرد:گرچه تامین امنیت تاکسی ها هم بر عهده واحد نظارت سازمان تاکسیرانی و هم پلیس راهور است، اما شهروندان هم باید از سوار شدن بر خودروهای مشکوک پرهیز کنند.

وی احتمال جابه جایی کالاهای قاچاق یا برخی اقلام با هدف خرابکارانه با روش خرید تابلوهای آژانس ها ونصب بر سقف خودرو را چندان دور از انتظار ندانست و گفت: با وجود آنکه بارها نسبت به الزام توقف خوروهایی که با پلاک غیر شهر تهران اقدام به مسافربری در پایتخت می کنند هشدار و اخطار داده ایم، اما شاهد هستیم که روش های خلاف جدیدتری نیز در سایه این عدم برخوردها رونق گرفته است.

قناعتی با یادآوری اینکه هرگونه فعالیتی که رانندگان تاکسی انجام می دهند می بایست در چارچوب ضوابط سازمان تاکسیرانی باشد، گفت: نصب هرگونه المان به منظور ایجاد مقبولیت در جامع می بایست بر اساس مستندات قانونی باشد در غیر این صورت این آرم ها فاقد اعتبار هستند و این اقدام مصداق جرم دارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران متذکر شد: از پلیس راهور می خواهم که با رصد شهر و شناسایی سریع، این خودروها را متوقف کند و از مستنداتی که باعث شده این تابلو در بالای خودرو نصب شود استعلام به عمل آورند تا اگر این مستندات قانونی نیستند، با خاطیان برخورد شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار