به بهانه جلسه اعضای شورای شهر و دبیران شورایاری منطقه 13
تابناک تهران - دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران به برخی از مشکلات مردم منطقه سیزده که بیشتر ساکنان آن را کسانی که تشکیل می دهند که اطراف خیابان پروزی زندگی می کنند، پرداخته شد. بد نیست حرف های برخی از مردم هم شنید شود.
کد خبر: ۲۴۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 22 June 2016

در جلسه دیروز اعضای شورای شهر و شورایاران منطقه 13 به مشکلات مردم این منطقه پرداخته شد و راه حل هایی هم از سوی اعضای شورای شهر مطرح شد. مثلا ... سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه خیابان پیروزی با خیابان دماوند و محلاتی موازی است گفت: «باید دسترسی‌هایی به این دو خیابان از پیروزی ایجاد شود. همچنین پیشنهاد می‌شود 12 متر در اطراف خیابان پیروزی تعریض شود تا عبور و مرور در این خیابان به سهولت انجام گیرد.»

محمد کریمی یکی از ساکنان خیابان نبرد شمالی که در جنوب خیابان پیروزی واقع شده هم بزرگترین مشکل مردم این منطقه را ازدحام و ترافیک خیابان ها می داند و می گوید: «خیابان پیروزی همیشه پر ترافیک است و هیچ ساعتی از روز بجز ساعاتی از بامداد نمی توان در آن به راحتی رفت و آمد کرد. تعریض خیابان هم پروژه ای ست که شهرداری بارها به سراغ آن رفته و اقداماتی هم در بخش هایی از خیابان پیروزی انجام شده اما اصلا مشکل را حل نکرده است چرا که بخش تعریض شده بیشتر به مکانی برای پارک کردن خودرو ها و یا بساط کردن دست فروش ها تبدیل شده و شهروندان نمی توانند از آن بخش برای رفت و آمد حساب کنند.»

او که دل پری از ازدحام در این خیابان دارد ادامه می دهد: «از طرفی بارها گفته ایم که مدل پیوستن خیابان پیروزی به اتوبان امام علی (ع) بر ازدحام این خیابان اضافه کرده است چرا که هر دو رمپ شمال و جنوب آن در یک سمت قرار دارند و اتوموبیل ها باید از دور برگردان استفاده کنند شاید این مدل برای خیابان هاب خلوت مناسب باشد اما دور زدن ماشین ها در هر دو مسیر خیابان پیروزی ایجاد ترافیک کرده است. نبود خیابان موازی نزدیک به پیروزی هم واقعا داستان دیگری ست که همه ما را رنج می دهد.»

مسئله دیگری که اعضای شورای شهر در مورد منطقه سیزده به آن اشاره کردند موضوع قدیمی تغییر کاربری پادگان های این منطقه بود. جالب این است که رئیس شورای شهر مخالف این اتفاق بود. مهدی چمران در این باره گفت: «برخی معتقدند که باید پادگان‌ها از تهران خارج شود در حالی که پادگان ها برای خروج به پول احتیاج دارند و چندان مناسب نیست که آنها از شهر بیرون بروند و ساختمان‌های مسکونی و اداری به جای آنها ساخته شوند. اگر پادگان‌ها در شهر باقی بمانند حداقل زمین‌های تهران حفظ شده و ساختمان‌های بلندمرتبه به جای آن ساخته نمی‌شود، با وجود پادگان حداقل زمین تهران حفظ می‌شود و به جای آن ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد.»

سعیده افشاری که به گفته خودش ساکن خیابان رو به روی پادگان است نمی تواند دلیل چمران را برای منتقل نکردن پادگان ها به خارج از شهر بپذیرد. او می گوید: «خانه ما درست رو به روی پادگان قرار گرفته است و تمام کوچه هایی که چنین حالتی دارند حق ندارند بیشتر از چند طبقه ساخت و ساز کنند چون مشرف به فضای پادگان می شوند همین موضوع تاثیر زیادی روی قیمت خانه های ما گذاشته است. از طرفی تردد هایی هم در این کوچه ها وجود دارد که واقعا از نظر ما مزاحمت تلقی می شود. اینها را به سر و صدا هم اضافه کنید تا بفهمید ما چه می کشیم.»

او ادامه می دهد: «کنترل ساخت و سازها هیچ ربطی به ماندگاری پادگان ها ندارد چرا که برای آن راه های بسیار ساده ای وجود دارد یعنی واقعا اگر زمینی متعلق به پادگان نباشد مسئولان شهری نمی توانند اجازه ساخت و ساز در آن را ندهند؟ الان مدت زیادی ست که ما وعده داده می شود که زمین پادگان قرار است تبدیل به پارک بشود اما این اتفاق نمی افتد. در حالی که ما واقعا کمبود پارک داریم و مردم از میدان های موجود در محله نیروی هوایی به عنوان پارک استفاده می کنند، مکان هایی که بسیار هم شلوغ است.»

نشانه هایی از حرف های این ساکن محله نیروی هوایی را می توان در صحبت های وحید مقدم دبیر شورایاران منطقه 13 دید که در جلسه دیروز گفته: «بخش اعظمی از منطقه 13 را پادگان‌های نظامی تشکیل داده است و این در حالیست که جابه جایی این پادگان‌ها می‌تواند فضای زیادی را آزاد کند و این فضاها به پارک تبدیل شوند. متاسفانه فضای سبز منطقه پیروزی بسیار کم بوده و این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. چرا که مردم در حداقل‌های فضای سبز به سر می‌برند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار