تابناک تهران - مسعود کرم زاده شهردار صباشهر توسعه اقتصادی و آبادانی شهر را در سایه همکاری و مشارکت شهروندان می داند و می‌گوید: «هر چند با توجه به گران بودن قیمت زمین در صباشهر با مشکل تامین زمین برای احداث بیشتر پارک های محلی و بوستان ها مواجه هستیم اما با مساعدت و همراهی خوب اعضای شورای شهر و نگاه طبیعت گرایی مجموعه شهرداری در پی توسعه هرچه بیشتر فضاهای سبز هستیم.»
کد خبر: ۲۴۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 21 June 2016

صبا شهر را می توان از آن شهرهای نقلی اطراف تهران دانست که به نسبت شهرهای اطرافش بافت بومی‌تری دارد و از مشکلات کمتری هم رنج می برد.

مسعود کرم زاده شهردار این شهر دلیل این موضوع را اینطور توضیح می دهد: «هرچه که در شهر می بینیم از توسعه اقتصادی گرفته تا آبادانی که البته با ایده‌آل‌های ما فاصله زیادی دارد، در سایه همکاری و مشارکت شهروندان اتفاق می‌افتد. ما در شهرداری معتقدیم که در صورت گذشت از منافع خرد و کوچک و همکاری با مسئولین به منافع ماندگار و پایدار خواهیم رسید و باقیات و صالحاتی برای آینده شهرمان خواهد بود.»

او توسعه فضای سبز را یکی از اصلی ترین موفقیت های شهرداری در مدت اخیر می‌داند و می‌گوید: «فضای سبز با تمام ابعاد زندگی مردم گرفته، از روحی تا جسمی مرتبط است به همین دلیل توسعه فضاهای سبز را یکی از اولویت هایمان قرار داده‌ایم. تا جایی که سرانه فضاي سبز صباشهر تا سال 1390 حدود 20 متر به ازاي هر نفر بود كه به دليل افزايش جمعيت صباشهر كه عواملي چون مهاجرت و مواليد دارد، اين مقدار به 11 متر رسيده است. بودجه فضاي سبز شهرداري در سال 94 چهارصد ميليون تومان بوده كه با توجه به اهميت موضوع و تلاش شهرداري ، اين رقم در پايان سال 94 به 700 ميليون تومان رسيد. در سال 95 نيز بودجه فضاي سبز با رشدي 25 درصدي به 500 ميليون تومان رسيده كه اميدوارم مانند سال گذشته اين رقم به 900 ميليون هم برسد و صباشهر هر چه بيشتر از شرايط محيطي سالم و پارکها برخوردار شود.»

کرم زاده ادامه می دهد: «بوستان طبیعیت با 10 هزار متر مساحت که 5 هزار متر آن فضای سبز است و ما بقی به مرکز مطالعات گیاه شناسی اختصاص دارد برای اولین بار در کشور به نام طبیعت گرد فقید مرحوم اینانلو ایجاد شد. این مهم با کمک دوست دارن طبیعت و فرزند این مرحوم و با حضور اعضای محترم شورای شهر و دیگر مسئلبان و با کاشت 300 نهال احداث شد و بهره برداری رسید.»

او می گوید: «با افتتاح پارک های محلی، توسعه فضاهای سبز خطی و کاشت درخت در مسیر ها و محل های ممکن به دنبال سر سبز کردن هرچه بیشتر صبا شهر هستیم تا مردم خوب این شهر بتوانند از لطافت محیطی و هوای سالم بیشتری بهره مند شوند.همچنین آبیاری قطره ای بلوار اصلی شهر را به طول 6 کیلومتر در دستور کار داریم و پلاک کوبی درختان نیز از دیگر برنامه های شهراری در حوزه فضای سبز است.»

گویا موانعی هم بر سر راه شهرداری در سرسبزتر کردن صبا شهر وجود دارد. کرم زاده در این رابطه می‌گوید: «هر چند با توجه به گران بودن قیمت زمین در صباشهر با مشکل تامین زمین برای احداث بیشتر پارک های محلی و بوستان ها مواجه هستیم اما با مساعدت و همراهی خوب اعضای شورای شهر و نگاه طبیعت گرایی مجموعه شهرداری در پی توسعه هرچه بیشتر فضاهای سبز هستیم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار