درخواست از قوه قضاییه برای واگذاری رایگان زندان اوین
تابناک تهران - در حالی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به قوه قضاییه پیشنهاد داده که زندان اوین را به صورت رایگان در اختیار شهرداری بگذارد که رئیس سازمان زندان ها از تعدد مشتری های این زندان می گوید.
کد خبر: ۲۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 19 June 2016

مدت هاست که بحث انتقال زندانیان زندان اولین به زندان بزرگ تهران به موازات بحث واگذاری زمین این زندان به برخی نهادها داغ است و آن طور که محمد باقر قالیباف هر چند وقت یک بار اعلام می کند شهرداری برای تبدیل زمین زندان اوین به فضای سبز حرف می زند، زمینی که مساحت ٤٣هکتاری (430 هزار متر مربع) دارد و در یکی از گران‌ قیمت‌ ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق پایتخت و در کوه ‌پایه البرز مرکزی قرار گرفته است.

در این گیر و گرفت و که به نظر می رسد رایزنی‌ها برای فروش این زندان داغ است رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر پیشنهاد جالبی داده است.

او گفته: «مسئولان کشوری در رده‌های مختلف بارها از دغدغه‌های خودشان در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی گفته‌اند، اینکه تهران نیاز به فضای سبز دارد و باید فکری به حال آلودگی هوای پایتخت کرد، به نظر می‌رسد قوه قضائیه برای آنکه سهم خود را از پالایش هوای پایتخت پرداخت کند بابت واگذاری زندان اوین از شهرداری پولی دریافت نکند. شهرداری برای پرداخت هزینه‌های خرید زندان اوین باید منابع مالی‌اش را از شهروندان تامین کند. این منابع مالی از عوارض ساخت و ساز و پسماند و نوسازی گرفته می‌شود. اگر می‌گوییم شهرداری از منابع تغییر کاربری و ساخت و ساز درآمدهایش را تامین نکند، باید همه به آن کمک کنیم.»

حالا اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها اعلام می کند که همه چیز در مورد این ماجرا به رئیس قوه قضاییه بستگی دارد و می گوید: «درخواست هایی از مجموعه های مختلف در سال های گذشته صورت گرفته که این درخواست ها هم به ریاست قوه قضاییه و هم سازمان زندان ها اعلام شده است. شهرداری تهران نیز یکی از درخواست کننده‌ها برای در اختیار گرفتن مجموعه زندان اوین است. در حال حاضر مشخصا چهار مجموعه، درخواست خرید و در اختیار گرفتن زندان اوین را دارند. البته هنوز موافقتی با اصل و اساس موضوع از سوی رییس قوه‌قضاییه به ما اعلام نشده است. در صورت موافقت رییس دستگاه قضا با پیشنهادهای صورت گرفته، ما بر اساس موافقت ایشان زمینه‌های جابجایی زندان، زندانیان و نیروی انسانی‌ و ساخت فضای جدید را تدارک می‌بینیم و سپس امکان نقل و انتقال فراهم می شود. به طور طبیعی می توان گفت که هنوز در این خصوص اتفاقی نیفتاده است.»

او ادامه می دهد: «به هر حال بهتر است که این رایزنی ها بین خود مسئولان دنبال شود و قبل از هر گونه تصمیمی اقدام برای رسانه‌ای کردن اینگونه مسائل صورت نگیرد.»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار