محمد گلریز:
تابناک تهران - کمتر از ده روز از درگذشت حمید سبزواری، مردی که به او لقب شاعر انقلاب داده شده می گذرد. محمد گلریز که بسیاری، اشعار استاد سبزواری را با صدای اوبه خاطر دارند از ویژگی های او می گوید.
کد خبر: ۲۴۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 18 June 2016

مرحوم حمید سبزواری سال ها قبل از وقوع انقلاب سرودن اشعار انقلابی را شروع کرده بود. محمد گلریز که بیشتر به خاطر خواندن آهنگ های انقلابی شناخته شده است از همان زمان در ساختن این آهنگ ها با سبزواری همکاری می کرد. حالا که کمتر از ده روز از درگذشت سبزواری می گذرد درباره اش می گوید: «من بیشتر از اینکه دلم بخواهد استاد سبزواری با اشعارش شناخته شود دوست دارم ویژگی های شخصیتی اش برای مردم بازگو شود تا بدانند او ویژگی های فردی بسیار منحصر به فردی داشت که اشعارش تنها گوشه ای از این ویژگی ها را نشان می دهد.»

گلریز خواننده آهنگ هایی مانند برخیزید، بانگ آزادی، دریغا و... ادامه می دهد: «به نظر من در وهله اول مهم ترین ویژگی استاد سبزواری شجاعت او بود. زمانی که خیلی ها از وحشت ساواک جرات دم برآوردن نداشتند و باور نمی کردند که روزی حکومت طاغوت سرنگون شده و انقلابی در این کشور رخ بدهد او با جدیت به سرودن اشعار انقلابی و نشر این سروده می پرداخت. این شجاعت حتی بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرد و ایشان با همان شور و هیجان پیش از انقلاب به این کار ادامه داد و هیچ وقت حرف و حدیث های دشمنان انقلاب روی او اثر نداشت.»

گلریز دومین ویژگی مهم حمید سبزواری را اخلاص او می داند و می گوید: «او هیچ وقت به فکر بهره برداری از انقلاب نیفتاد. بارها مورد تقدیر قرار گرفت. حتی رهبری بارها از او تعریف کرد. خیلی ها که بسیار کمتر از او در پیروزی انقلاب نقش داشتند بعدها به فکر استفاده از این نقش افتادند اما او هیچ وقت با خودش فکر نکرد که می تواند از این جایگاه استفاده کند. برای او انقلاب و جمهوری اسلامی چیزی بیشتر از یک حکومت بود. استاد سبزواری از عمق جان به انقلاب اعتقاد قلبی داشت و بدون تاثیر از هیچ عاملی به حماسه ثرایی و شاعری در این زمینه می پرداخت علاوه براین از هیچ کار دیگری هم برای تبلیغ و دفاع از انقلاب دریغ نمی کرد.»

او ادامه می دهد: «ایکاش مسئولان به فکر شناخته شدن شخصیت واقعی این استاد باشند. هنوز بسیاری از آثار استاد سبزواری به مردم شناسانده نشده است و من فکر می کنم اگر آنها هم به مردم ارائه شود مانند کارهای شناخته شده شان مورد توجه قرار می گیرد.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار