دادستان عمومی و انقلاب پردیس گفت: یکی دیگر از زمین خواران شرق تهران، معروف به «موریانه زمین خواری» در حوزه شهرستان پردیس دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 15 June 2016
حیدر فتاحی، دادستان عمومی و انقلاب پردیس از کشف چند فقره زمین خواری در شهرستان پردیس خبر داد و گفت: مشارالیه با توسل به اقدامات متقلبانه مقادیر چشمگیری از اراضی را که اساسا متعلق به بیت المال بوده است را تصرف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس تصریح کرد: میزان تصرفات این فرد در چهار پلاک ثبتی بوده است که مساحت تقریبا ۴۷ هزار و ۵۲۸ متر مربع بوده است.

فتاحی یادآور شد: این پرونده در حال تکمیل تحقیقات است و احتمال اینکه متهم در مکان‌های دیگر نیز تصرفاتی داشته باشد، وجود دارد.

وی با اشاره به خلاءهای قانونی در حوزه زمین خواری اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌ها و نهادهایی که متولی حفظ و حراست از اراضی بیت المال هستند، در حفظ اراضی اهمال و کوتاهی می‌کنند و نظارت دقیقی بر اراضی ملی وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس خاطرنشان کرد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با زمین خواری، تعقیب این متهمان از سوی دستگاه قضا انجام می‎شود؛ اما هنوز هیچ اقدامی نسبت به افزایش مجازات زمین خواری در نظر گرفته نشده است. 

فتاحی یادآور شد: طبق قانون مجازات تصرف عدوانی (زمین خواری) حداکثر تا یک سال در نظر گرفته شده است که این مجازات متناسب با اعمال مجرمانه این افراد نیست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
راستی قوانین مملکتی باید به زبان فارسی نوشته شوند و قابل فهم باشند از بکار بردن اصطلاحات فقهی بپرهیزید
طوری باشد من بیسوات هم بتوانم بخوانم و بفهمم.
ببینیم با خودتان چند چند چندید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار