شهردار شاهدشهر:
تابناک تهران - شاهد شهر یکی از شهرهای بخش مرکزی شهریار است و بیش از 20 هزار نفر جمعیت دارد، جمعیتی که به گفته شهردارش یکی از بازوهای اصلی آبادانی این شهر را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۲۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 18 June 2016

شاهد شهر اگرچه یکی از درحال توسعه ترین شهرهای استان تهران محسوب می شود اما در برهه هایی جزو محروم ترین شهرهای تهران از نظر توجه مسئولان بالا دستی محسوب بوده است.

ویکیپدیای فارسی در مورد این شهرستان نوشته است: «شهر شاهدشهر در سال ۱۳۸۲ کم‌ترین درصد اعتبارات عمرانی را در میان ۹ شهر شهرستان شهریار دریافت کرد. این شهر هم‌چنین با معضل مهاجرت بی‌رویه و رشد بالای جمعیت روبروست.» حالا احمد زارع شهردار این شهرستان شرایط را رو به بهبود اعلام می کند و می گوید: «در سال های گذشته اتفاقات زیادی افتاده است. یکی از مهمترین اتفاقات همراهی هرچه بیشتر مردم با نهادهای مدیریت شهری بوده و اگر اینطور نبود با وجود بودجه های کم امکان ارائه خدمت به مردم وجود نداشت. بنابراین باید بگویم که در تمام اموری که انجام دادیم اگر حضور و پشتیبانی عموم شهروندان وجود نداشت نمی‌توانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم، چراکه در هر کاری که مردم حضور دارند و پشتیبان آن هستند، مسئولان شهر و فراتر از آن با دلگرمی بالایی در مسیر محقق شدن برنامه‌ها گام برمی‌دارند. در این راه اعضای شورای اسلامی شهر نیز که منتخبان مردم در پارلمان شهری هستند تمام توان خود را برای به نتیجه رساندن خواسته‌های مردم انجام دادند، اینک شاهد آن هستیم که بسیاری از برنامه‌هایی که از ابتدای کار در برنامه کوتاه‌مدت خود مد نظر داشتیم به نتیجه رسیده است.»

او درباره برنامه ها و عملکرد شهرداری شاهد شهر می گوید: «در حال ورود به برنامه‌های میان‌مدتمان برای ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفی و کمیتی خدمات در تمام حوزه‌ها در تمام مناطق شاهدشهر هستیم که به واقع می‌توان گفت به نتیجه رسیدن این برنامه‌ها بسیاری از زیرساخت‌های این شهر را تا حد بالایی افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این مدت با همت مسئولان فرادستی و همچنین شورای اسلامی شاهدشهر و پیگیری‌های مستمری که داشته‌ایم به نتیجه رسیده موضوع خروجی این شهر است. به دلایلی مقداری در این خصوص با مشکلاتی روبه‌رو بودیم و گاهی تصادفاتی رخ می‌داد اما با اصلاح هندسی که به صورت کاملاً کارشناسانه صورت گرفت، این مشکل با اختصاص مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال رفع شد و به لطف خدا توانستیم به مقدار قابل توجهی در کاهش تصادفات و همچنین افزایش میزان رضایتمندی مردم گام برداریم و در رأس تمام اموری که در حال انجام است افزایش رضایتمندی مردم قرار دارد، چراکه به این نکته که مردم ولی نعمتان ما هستند اعتقاد راسخ داریم.»

زارع ادامه می دهد: «از دیگر مواردی که با همراهی مردم و درایت اعضای شورای اسلامی شهر توانستیم آن را به نتیجه برسانیم و شهر را از بن‌بست خارج کنیم، موضوع خروجی شهر به سمت اتوبان ساوه بود که با احداث جاده‌ای به طول 4 هزار و 500 متر توانستیم این امر را انجام دهیم. حالا تعداد قابل توجهی از شهروندان و همچنین مسافران با طی کردن 4.5 کیلومتر می‌توانند به راحتی از این شهر به این جاده مهم دسترسی پیدا کنند و در کنار سهولت دسترسی، اندکی نیز در خصوص رونق اقتصادی در مسیر این جاده نیز توفیقاتی حاصل شده است، چراکه مسافران از میان شهر عبور می‌کنند تا به این جاده دسترسی پیدا کنند و این خود موجب می‌شود بسیاری از نیازهای خود برای سفر و ... را از این شهر خریداری کنند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار