شهردار اندیشه تاکید کرد:
تابناک تهران - این روزها که اغلب شهرداران استان تهران از کمبود بودجه شکایت می‌کنند و خیلی از آنها از ایجاد منابع درامدی پایدار برای شهرداری حرف می‌زنند، شهردار شهر اندیشه راه حل بسیاری از مشکلات این چنینی را جذب مشارکت بخش خصوصی می‌داند.
کد خبر: ۲۴۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 15 June 2016

شهر اندیشه یکی از شهرهای استان تهران است به سرعت مسیر رشد و توسعه را به ویژه از نظر جمعیت طی کرد و حالا مانند تمام شهرهای پر جمعیت استان تهران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. طبیعی ست که کمبود بودجه هم یکی از اصلی ترین موانع مسئولان شهری این منطقه برای غلبه بر مشکلات باشد. عباس شوندی شهردار اندیشه برای این مانع راه حلی دارد و این راه حل جذب هرچه بیشتر سرمایه های بخش خصوصی ست. او در این باره می‌گوید: «بی شک تداوم در کیفیت خدمات رسانی در شهر علاوه بر شناخت صحیح مشکلات شهر و اشراف بر ساختار شهرسازی هر شهر، نیازمند تأمین منابع مالی کافی و پایدار است. از طرفی محدود شدن عرصه های مالی و کاهش درآمدها منجر به وابستگی شدید به ساخت و سازهای غیر مجاز و فروش تراکم شده بنابراین مبرهن است که وابستگی بیش از حد به این منابع درآمدی در آینده و بخصوص در زمان رکود ساخت و ساز، شهرداری را دچار مشکل کرده و در وضعیت بحرانی قرار می‌دهند. به همین دلیل فکر می‌کنیم که تأمین منابع مالی با احداث پروژه های مشارکتی با سرمایه گذار خصوصی یا فروش اوراق مشارکت به منظور جذب درآمد پایدار برای شهرداری می‌تواند منجر به ارائه خدمات شهری و عمرانی مناسب تری به شهروندان شود و شهرداری ها را از چالشی که در آن گیر افتاده اند بیرون بیاورد.»

او ادامه می‌دهد: «یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب نهادهای مدیریت شهری با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند عدم هماهنگی دستگاه های مختلف برای پیشبرد اهداف است. به عنوان مثال شهرداری هدفی را تعیین کرده و به سمت آن حرکت می‌کند اما اگر نهادهای بالا دستی مانند نماینده های مجلس، اعضای شورای شهر و سایر دستگاه ها در راه رسیدن به آن هدف هماهنگی لازم را با شهرداری نداشته باشند قطعا دسترسی به آن به سختی ممکن خواهد بود. این هماهنگی باید از سوی شهرداری هم باشد و همه نهادها با سیاست گذاری های همسو به پیشبرد اهدف یکدیگر که در نهایت خدمت به شهروندان است کمک کنند.»

عباس شوندی شهردار اندیشه گفت: مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در احداث پروژه های مشارکتی بمنظور جذب درآمد پایدار، منجر به ارائه خدمات شهری و عمرانی مناسب تری به شهروندان می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری اندیشه، عباس شوندی طی مصاحبه ای با واحد خبر روابط عمومی اذعان داشت: گسترش و پیشرفت شهرنشینی در یک شهر بستگی به عوامل متعددی من جمله عوامل: سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد. در میان این عوامل تاثیرگذار یک عامل بسیار مهم وجود دارد و آن مدیریت شهری است. نظام مدیریت شهری باید روزی به جایگاه متعالی خود با هدف خدمات دهی بهتر و بمنظور کسب رضایت مندی هر چه بهتر شهروندان دست پیدا کند.

وی افزود: در یک نظام هدفمند و سالم مدیریت شهری، همسو بودن با سیاست های اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار، استاندار، نماینده مجلس و مدیران بین بخشی سطح شهرستان، می‌تواند نقش موثری در رشد و شکوفایی هر شهری داشته باشد. ارتباط نزدیک و دوستانه، همکاری و تعامل با اعضای شورای شهر نقش بسیار بالایی در جهت خدمات دهی مناسب به شهروندان و پیشرفت شهر دارد.

شهردار اندیشه در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین راه برای دستیابی به اهداف عالیه مدیریت شهری، اخذ تصمیمات درست در لحظه، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. بی شک تداوم در کیفیت خدمات رسانی در شهر علاوه بر شناخت صحیح مشکلات شهر و اشرافیت بر ساختار شهرسازی هر شهر، نیازمند به تأمین منابع مالی کافی و پایدار است. محدود شدن عرصه های مالی و کاهش درآمدها منجر به وابستگی شدید به ساخت و سازهای غیر مجاز و فروش تراکم گردیده است. مبرهن است که وابستگی بیش از حد به این منابع درآمدی در آینده و بخصوص در زمان رکود ساخت و ساز، شهرداری را دچار مشکل و در وضعیت بحرانی قرار می‌دهند.

شوندی، تأکید کرد: در این میان تأمین منابع مالی با احداث پروژه های مشارکتی از طریق سرمایه گذار خصوصی یا فروش اوراق مشارکت، بمنظور جذب درآمد پایدار برای شهرداری می‌تواند منجر به ارائه خدمات شهری و عمرانی مناسب‌تری به شهروندان گردد.

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: امید است در طی دوران خدمت خود در شهر فرهنگ و ادب اندیشه که دارای زیرساخت های شهرسازی و معماری بسیار غنی می‌باشد، بتوانم با همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر، ضمن بسترسازی مناسب و کاربست در زیرساخت های شهر، خدماتی شایسته در شأن شهروندان فهیم این شهر ارائه نمایم و در پایان این دوره خدمت رسانی، گامی هر چند کوچک جهت ارتقاء سطح زندگی شهروندان محترم برداشته باشم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار