با ده هزار تومان به نیازمندان افطاری بدهید
تابناک تهران - مهر ماه سال گذشته مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خبر از آغاز طرحی به نام «یه لقمه مهربانی» داد که طی آن مازاد غذای هیئات و مراسم ها با کمک شهرداری در محله های فقیر نشین توزیع می شد، حالا همین مقام مسئول از تکرار موفقیت آمیز این طرح در ماه رمضان امسال می گوید.
کد خبر: ۲۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 13 June 2016
طرح «یه لقمه مهربونی» که طرحی برای کمک و اطعام خانواده های محروم در مناطق فقیر نشین پایتخت است از ابتدای ماه رمضان شروع شده است. فرزاد هوشیار پارسیان مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران که دیروز از استقبال بی نظیر مردم از این طرح خبر داده بود درباره اینکه طرح «یه لقمه مهربونی» از کجا زده شد می گوید: «کلان شهر تهران بسیار بزرگ است و جمعیت آن را طیف های مختلفی تشکیل می دهند یعنی هماهنطور که تعدادی از آنها از نظر مالی تمکن خوبی دارند عده ای هم متاسفانه در مسئله ساده ای مانند تغذیه مشکلات ریشه ای دارند و یک وعده غذای خوب هم برای آنها اهمیت زیادی دارد. نظر به همین موضوع سال گذشته در ایام عزاداری سالار شهیدان تصمیم گرفتیم که از هیئات مذهبی و مردم بخواهیم گوشه چشمی هم به گرسنگان داشته باشند و مقداری از غذایی را که خیرات می کنند برای فقرا کنار بگذارند. در ماه رمضان امسال هم دست به اجرای طرحی تقریبا مشابه زدیم با این تفاوت که این بار شهروندان می توانند از راه های مختلف به کمک گرسنگان بیایند و کاری کنند که در ایام ماه مبارک رمضان کسی سر گرسنه زمین نگذارد. این کمک می تواند از طریق تماس با با سامانه ٤٣٧٩ و اهداي غذاهاي نذري، پرداخت آنلاين از طريق سايت www.fundorun.com و سايت hami.tehran.ir و همچنين پرداخت از طريق کد دستوری #۴۳۷۹*۹۷*۷۸۸* باشد. در واقع مردم از هر کدام از این راه ها که راحت تر بودند می توانند در تهیه افطاری برای نیازمندان کمک کنند. بنابراین می توان گفت که پویش «یه لقمه مهربونی» یک ایده با سابقه است و امیدواریم به مرور زمان بیشتر تکمیل شده و ادامه دار باشد.»

او ادامه می دهد: «از مدت ها پیش مناطقی که نیاز به کمک داشتند شناسایی شدند و ساز و کار پهن شدن سفره های افطار هم مشخص شد.مثلا به این نتیجه رسیدیم که حداقل هزینه مورد نیاز برای اطعام و افطار مناسب 10 هزار تومان است و پایه کمک های نقدی را هم همین مبلغ قرار داده ایم و افراد می توانند در صورت تمایل به مبلغ بیشتری کمک کنند و هرکس هر چقدر که می تواند در این راه قدم بر می دارد. این مبلغ هم با احتساب تامین شیر، خرما، سبزي، پنير، زولبيا، باميه، سوپ(آش يا حليم)، چای و یک غذای گرم به دست آمده است. در این مسیر نهادهای خیریه و اجتماعی زیادی هم به کمک ما آمدند و حالا می توانیم بگوییم که با کمک مستقیم شهروندان توانسته ایم به 600 خانواده نیازمند افطاری بدهیم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
من نمیفهمم وقتی بلد نیستید کاری رو مدیریت کنید و درست انجامش بدین مگه مجبورید؟؟؟؟؟
فقط باعث ناراحتی اون کسانی میشید که دلشون میخواد کمک کنن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار