کد خبر: ۲۴۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 11 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، صبح امروز رئیس کارخانه سیمان در نشست مشترک بخشداری مرکزی و مدیریت این کارخانه با موضوع محیط زیست اظهار کرد: کارخانه سیمان خاش به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان یکی از مولفه‌های موثر در توسعه شهرستان و استان نقش مهمی در اقتصاد منطقه‌ای و ملی، اشتغال، صادرات و رونق شهرستان و بخش مرکزی خاش دارد که فارغ از مزیت‌های مذکور در عرصه‌های مختلف به عنوان الگو و برتر ملی مطرح است.

عبدالحسین شهنوازی ضمن تجلیل از حمایت‌های مسؤولان استان و شهرستان و بخش مرکزی و تبریک هفته محیط زیست گفت: با نگاه ویژه هیأت مدیره و مدیرعامل و غیره کارخانه سیمان خاش توانست در سال گذشته 200 درصد بیشتر از تعهدات یک واحد صنعتی در ایجاد فضای سبز موفق بوده و بتواند به عنوان برگزیده محیط زیست انتخاب شود.

وی گفت: نصب تجهیزات آنلاین مونیتورینگ، احداث پارک ورودی کارخانه، احداث پروژه سیستم‌های تصفیه‌خانه بی‌هوازی فاضلاب به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و استفاده از پساب خروجی فاضلاب برای فضای سبز از جمله اقدامات سال گذشته بوده است.

بخشدار مرکزی خاش با تبریک ماه مبارک رمضان و تقدیر از برگزاری نشست با موضوع محیط زیست گفت: کارخانه سیمان خاش در دهستان پشتکوه در بخش مرکزی خاش نماد توسعه و صنعت در شهرستان و استان و با بیش از 35 درصد صادرات موثر در اقتصاد کشور است که با حضور در بورس اوراق بهادار و اشتغالزایی توانسته سهم خوبی در جذب نیروهای متخصص و تکنسین و کارگری داشته باشد.

مجتبی شجاعی افزود: مدیریت و هیأت مدیره این واحد با تعامل خوبی که با مسؤولان محلی دارند در بسیاری از فعالیت‌های عام المنفعه نیز حضور نسبتا خوبی داشتند که البته افزایش فعالیت‌های علم المنفعه این واحد صنعتی بالاخص در حوزه مدرسه سازی می‌تواند باعث تاثیرگذاری بیشتر آن بر جامعه باشد.

وی ضمن تقدیر از مشاوره‌های زیست محیطی اداره‌کل محیط زیست استان و شهرستان در راستای کاهش آلایندگی کارخانه سیمان گفت: روستاهای اطراف این کارخانه می‌توانند از خدمات لجستیکی کارخانه سیمان بیشتر بهره‌مند شوند و مدیریت کارخانه باید در کنار همه فعالیت‌های خوب خود هیات مدیره و مجموعه اقتصادی خود را متقاعد به خدمات بیشتر زیرساختی به روستاهای همجوار خود کند.

وی گفت: کارخانه سیمان خاش فارغ از نقش مستقل و اصیل خود، بخشی از توان خود را معطوف به برجسته کردن نقش وابسته خود در توسعه شهرستان و همچنین ایفای نقش بیشتر و ارتقای سهم خود در ساخت مدرسه، بوستان، و.. در روستاهای همجوار خود کند.

گفتنی است، در این نشست رؤسای محیط زیست، ورزش و جوانان، هلال احمر و مجموعه‌ای از تشکل‌های ریست محیطی حضور داشته و مطالبی بیان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار