تابناک تهران - چند هفته گذشته یکی از پرچالش ترین هفته های بین مجلس و شورای شهر بوده است. ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای شورای شهر تهران به همین بهانه از لزوم آشنایی و تعامل بیشتر اعضای مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر می گوید.
کد خبر: ۲۴۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 11 June 2016

هنوز عمر آغاز به کار رسمی مجلس دهم به یک ماه نرسیده است اما بین این نهاد و اعضای شورای شهر چالش‌هایی به وجود آمده است. اولین کاهش اعضای شورای شهرهای مختلف اعم از تهران توسط شورای شهر بود. البته این طرح توسط مجلس نهم تصویب شده و به شورای نگهبان فرستاده شده بود اما اعضای شورای شهر تهران که طبق این قانون برای دوره بعد تعدادشان از 31 به 21 نفر رسیده است توقع داشتند که نماینده مجلس دهم برای اصلاح این طرح وارد عمل شده و حداقل تهران را به خاطر کلان شهر بودن و مسائل پیچیده ای که دارد استثنا کنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه نماینده های مجلس موضوع تخصصی شدن نامزدی انتخابات شورای شهر را مطرح کردند و گفتند که باید نامزدهای دوره بعد بر اساس دارا بودن تخصص های لازم و مختلف تایید صلاحیت شده و در انتخابات شرکت کنند.

همین موضوع کافی بود که حرف و حدیث های زیادی به وجود بیاید و اعضای شورای شهر هر کدام به نحوی اعتراضشان را به این مسئله نشان دهند. حتی یکی از آنها در جلسه رسمی شورا اعلام کرد که هر وقت نماینده های مجلس بر اساس تخصص های از پیش اعلام شده نامزد شدند می توان چنین انتظاری هم از شورای شهر داشت.

حالا ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای شورای شهر تهران این مشکلات را ناشی از دور بودن ذهن نماینده های مجلس از وظایف شورای شهر و حساسیت کار این شورا می داند و می گوید: «قطعا نماینده های مجلس شورای اسلامی همگی دغدغه خدمت به مردم و تسهیل امور اداره شهر را دارند اما این کار قطعا در شرایطی امکان پذیر است که این نماینده ها اطلاع درستی از ساز و کار مجلس شورای اسلامی داشته باشند. برای این کار هم پیشنهاد ما این است که جلساتی با حضور برخی از نماینده های مجلس و اعضای شورای شهر برقرار شود و تعامل خوبی بین این نهادها اتفاق بیفتد.»

او ادامه می دهد: «قطعا اگر نماینده های محترم مجلس جزئیات فعالیت های اعضای شورای شهری مانند تهران و اثر بخشی این فعالیت ها را بدانند نه تنها به دنبال محدود کردن این فعالیت ها برنخواهند آمد بلکه امکان گسترش آن را هم مهیا می کنند.»

قناعتی مسائل تهران را گره خورده با مسائل کلان کشور می داند و می گوید: «تهران علاوه بر این که پایتخت کشور است کلان شهری است که نمونه کوچکی از ایران محسوب می شود و باید نگاه متفاوتی به مسائل آن داشت. البته این به این معنی نیست که مسائل شهرهای دیگر از اهمیت کمتری برخوردار است اما کسی نمی تواند منکر اهمیت موضوعات تهران شود به همین دلیل باید به تهران توجه ویژه ای داشت و نماینده های مجلس به ویژه نماینده های محترم جدیدالورود لازم است که با تعامل بیشتر با نماینده های مجلس متوجه این اهمیت شوند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار