تابناک تهران - شهردار منطقه 18 می‌‌گوید مسئولان آب منطقه‌ای تهران، سازمان صنعت معدن و تجارت، محیط زیست، فرمانداری، استانداری و شهرداری تهران همه مصممند که معادنی که فعالیت غیرقانونی دارند تعطیل شود اما مالکان همراهی نمی‌کنند، اینجاست که باید گفت بابا احترام به حق مالکیتت تو حلقم!
کد خبر: ۲۴۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 11 June 2016

عیسی فرهادی فرماندار تهران دیروز درباره وضعیت کارخانه های شن و ماسه منطقه 18 هشدار داد و گفت: «ادامه فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 منطقی نیست و می‌تواند به یک معضل عظیم زیست محیطی تبدیل شود، به همین دلیل تعطیلی بی قید و شرط و فوری این معادن در دستور کار است. در حال حاضر 80 درصد این معادن تعطیل شده‌اند و به دو شرکت فعال باقیمانده نیز تاکید شده به هیچ عنوان اجازه برداشت داده نشود.»

سلیمی شهردار منطقه 18 درباره وضعیت این کارخانه‌ها می گوید: «منطقه 18 یکی از مناطق صنعتی تهران است. کارخانه های زیادی در دل منطقه 18 قرار دارد که این موضوع هم به نفع مردم منطقه است و هم مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. منفعت مسئله مربوط به اشتغال مردم در کارخانه هاست اما برخی از این واحد های صنعتی چنان مشکلات زیست محیطی و شهری ایجاد کرده اند که باعث شده بر تعطیلی آنها اصرار داشته باشیم. نمونه این واحد ها کارخانه های تولید شن و ماسه هستند که بیشتر از فایده موجب دردسر مردم و مسئولان این منطقه شده اند.»

او ادامه می‌دهد: «خوشبختانه تلاش هایی که برای تعطیل کردن کارخانه های شن و ماسه منطثه 18 انجام شده نتیجه داده و در حال حاضر یک سوم فعالیت هایی که برای تولید شن و ماسه انجام می شد باقی مانده و بقیه متوقف شده است. در واقع در منطقه 18 سه معدن بزرگ شن و ماسه فعالیت می کردند که حالا یکی از آنها که در واقع بزرگ ترین شان هم بود تعطیل شده است. این کارخانه متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بود و با همکاری متعهدانه مسئولان این ستاد موفق شدیم فعالیت آن را متوقف کنیم حالا در تلاشیم که مالکان دو کارخانه دیگر را مجاب کنیم به برداشت غیرقانونی از این معدن ها پایان بدهند.»

سلیمی درباره مشکلاتی که این برداشت از این معادن برای منطقه ایجاد کرده می‌گوید: «اولین مشکلی که با فعالیت این معادن داریم آلودگی های زیست محیطی مثل آلودگی هوا و آب کن است طوری که به این نتیجه رسیده ایم ادامه کار معادن می تواند لطمه های جدی به آب کن وارد کند. از طرفی رفت و آمدهای زیادی که ماشین آلات سنگین برای آوردن نخاله ها در منطقه دارند و اساسا ورود این حجم نخاله به منطقه مشکلات زیادی برایمان ایجاد کرده است. به همین دلیل امیدواریم که با توجه به عزم تمام مسئولان مختلف اعم از مسئولان آب منطقه‌ای تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، فرمانداری، استانداری و شهرداری تهران، شاهد همراهی مالکان معادن هم باشیم و بتوانیم هرچه سریع تر پایان رسمی و واقعی فعالیت معادن این منطقه را شاهد باشیم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار