رئيس پليس فتای قم نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم هشدار داد و گفت: کلاهبرداران در ماه‌هاي خاص مانند رمضان با معرفي درگاه‌هاي جعلي وجوهاتي را براي کمک به نيازمندان از مردم اخذ کرده که هرگز اين کمک ها به دست آن ها نمي رسد.
کد خبر: ۲۴۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 08 June 2016
سرهنگ علي موالي در این باره گفت: همواره در ايامي خاص مانند ماه مبارک رمضان شاهد افزايش اقدامات خيرخواهانه برخي از افراد در فضای مجازی و حقیقی هستيم، اما متاسفانه مجرمان نيز از اين فرصت سوء استفاده کرده و تحت عناويني مانند کمک به ايتام، زندانيان يا نيازمندان اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

وي با بیان اینکه افراد سودجو با انتشار تصاويري از مستأجران بي خانمان، کودکان بيمار و سرطاني و... در شبکه هاي اجتماعي تلاش مي کنند تا احساسات مردم را تحريک کرده و از اين طريق به نيات خود برسند، افزود: اين افراد وجوهاتي را از طريق درگاه هاي که معرفي مي کنند دريافت کرده اما اکثر اين درگاه ها جعلي بوده و هرگز به دست افراد نيازمند نمي رسد.  

موالي ادامه داد: کلاهبرداران با بارگذاري سايت هاي جعلي ادعا مي کنند که کارشان خيرخواهانه است اما متاسفانه صحت نداشته و حتي امکان دارد درگاه‌هايي که بارگذاري مي شود فيشينگ باشد و اطلاعات حساب هاي بانکي افراد از طريق فيشينگ دریافت شود و به جاي اينکه اين وجوهات به نفع افراد نيازمند ضبط شود از اين طريق به دست افراد هکر برسد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، رئيس پليس فتای قم تاکيد کرد: مردم هرگونه کمک خود را به نیازمندان توسط موسسات شناخته شده و داراي مجوز انجام دهند.

وي افزود: شهرونداني نيز که قصد دارند از طريق شبکه هاي مجازي وجوهات شرعي، کفاره روزه يا فطريه را پرداخت کنند سعي کنند از طريق شرکت ها و موسساتي اقدام کرده که حساب هاي آنها از طريق رسانه‌های جمعي راديو و تلويزيون اعلام مي شود و از واريز اين وجوهات به حساب هاي نامعتبر و شخصي افراد خودداري شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار