تابناک تهران - شهردار تهران دیروز در نامه ای به معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری ابلاغ کرد که افطاری با بودجه شهرداری ممنوع است. مرتضی طلایی عضوی شورای شهر تهران که قبلا به ریخت و پاش های شهرداری در ماه رمضان انتقاد کرده بود این اتفاق را به فال نیک گرفته است.
کد خبر: ۲۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 08 June 2016

دیروز محمدباقر قاليباف در بخش نامه‌ای به زیر مجموعه‌های خود با اشاره به ماه ضيافت الهي به همه معاونت‌ها و سازمان‌هاي زيرمجموعه شهرداري تهران ابلاغ كرد كه برپايي سفره‌هاي افطاري از سوي اين مجموعه‌ها با بودجه عمومي ممنوع است.

در قسمتي از اين بخشنامه که سایت شهرنوشت آن را منتشر کرده، شهردار تهران تاكيد کرده است: «به همه مديران و همكاران توصيه مي‌شود در ماه ضيافت الهي در برپايي سفره‌هاي ساده افطاري با كمك خيرين و مردم با محوريت مساجد و سازمان‌هاي مردم نهاد براي نيازمندان و محرومان تلاش كنند.»

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران که قبلا گفته بود: «قرار است در ماه رمضان برنامه‌ای در فرهنگسرای توچال برگزار شود که پیش‌بینی هزینه برای پک پذیرایی آن دو میلیارد تومان است و برای برنامه‌ای تحت عنوان شبی با کهکشان‌ها بودجه‌ای حدود 6 الی 8 میلیارد تومان برآورد شده است، جای سوال است که چرا این هزینه‌های سنگین قرار است صرف شود؟»

حالا او در واکنش به این دستور می گوید: «اساسا هر اقدامی که در راستای صرفه جویی و دوری از هزینه های نامتعارف از بیت المال باشد پسندیده است. مخصوصا شهرداری که پروژه های زیادی دارد و نیاز مالی فراوانی هم برای انجام وظایفش احساس می کند نباید دست به چنین ریخت و پاش هایی بزند.»

او ادامه می دهد: «شهرداری از آنجایی که مستقیما با مردم در ارتباط است این گونه کارهایش بیشتر به چشم می آید. مثلا شهروندان می بینند که برخی مشکلات محل زندگی شان هنوز حل نشده اما افطاری های آن چنانی داده می شود خب این تاثیر بدی روی مردم می گذارد و به آنها احساس بدی دست می دهد. این نه از نظر فرهنگی کار درستی ست و نه از نظر شرعی بنابراین فکر می کنم اگر این اقدام شهردار تهران واقعا منجر به جمع شدن بساط افطاری دادن های تجملاتی شود واقعا اقدام پسندیده ای ست.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار