تابناک تهران - فیلم «تا آمدن احمد» که فیلمی در ژانر دفاع مقدس است اواخر سال گذشته اکران شد اما به اعتقاد برخی از منتقدان در حالی که شایستگی اش را داشت کمتر دیده شد. کارگردان این فیلم از مشکلاتی می گوید که بر سر راه ساخته شدن این اثر بوده و حالا هم نقاط ضعفی را به آن تحمیل کرده است.
کد خبر: ۲۴۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 08 June 2016

«تا آمدن احمد» فیلمی ست که در سال های میانی جنگ می گذرد و داستان خانواده احمد را روایت می کند که در عضو هلال احمر بوده و در جنگ شهید شده اما آنها فکر می کنند زنده است و دنبالش می گردند. شاید همین خلاصه داستان هم کسانی را فیلم سینمایی «شیار 143» را دیده باشند یاد مادر چشم انتظار این فیلم بیاندازد اما کارگردان «تا آمدن احمد» در این باره می گوید: «فیلم نامه اولیه تا حدی شبیه به شیار بود اما با تغییراتی که در آن دادیم تا حد زیادی متفاوت شد. البته اگر اینطور تعبیر کنیم که داستان تمام مادران و خانواده های چشم انتظار و نگران شبیه هم است ممکن است به این نتیجه برسیم که این دو فیلم هم شبیه هم هستند.»

با وجود این حرف ها صادق صادق دقیقی وجود شباهت هایی را به ویژه در روند و ریتم، بین این دو تایید می کند و می گوید: «قبول دارم که از نظر سرعت اتفاقات، هر دو فیلم کند هستند. «تا آمدن احمد» با ریتمی تند شروع می شود و پایان بندی سریعی هم دارد اما میانه های فیلم تا حدی کند است و من این را می پذیرم و برایش دلیل هم دارم.»

او ادامه می دهد: «قرار بود شرکت نفت برای ساخت فیلم با ما همکاری کند، البته شکل این همکاری مالی نبود اما در زمینه های هماهنگی قرار بود کارهایی صورت بگیرد اما این شرکت از کمک سرباز زد و عوامل فیلم ما در حالی که در جزیره خارک فرود آمده بودند مجبور به بازگشت شدند همین موضوع باعث شد که نتوانیم در این جزیره کار فیلم برداری را ادامه بدهیم در حالی که داستان فیلم در خارک می گذرد. همین موضوع دست ما را خیلی بسته کرد و ما مجبور شدیم بسیاری از نماها را داخلی و بسته بگیریم و نتوانیم زیاد روی فضای باز مانور بدهیم. طبیعی ست که در چنین شرایطی روند فیلم کمی کند می شود با این وجود اعتقاد دارم داستان فیلم توانایی و کشش لازم را دارد که بیننده را درگیر کند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار