ید الله صمدی، کارگردان:
تابناک تهران - یدالله صمدی که از آبان ماه سال گذشته بعد از هفت سال دوری، با فیلم «پدر آن دیگری» به دنیای کارگردانی برگشته است درباره تفاوت این فیلم با سایر کارهایش را سادگی آن می داند.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 18 June 2016

خیلی ها که کارهای قبلی یدالله صمدی را دنبال کرده باشند سبک ساخت «پدر آن دیگری» را متفاوت می‌دانند.

خودش درباره دلایل این تفاوت می گوید: «من در کارهای قبلی مهارتم در استفاده از تکنیک‌های سینمایی را نشان داده ام اما وقتی کتابی را که فیلم از روی آن ساخته شده خواندم احساس کردم که آنقدر زلال و ساده و بی پیرایه است که من هم نباید آن را با تکنیک های خاص آلوده کنم و بهتر است این سادگی در فرآیند ساخت فیلم هم رعایت شود تا بیینده همان حسی را که من از خواندن کتاب گرفتم دریافت کند.»

او فیلمش را تا حد زیادی خانوادگی می‌داند و می‌گوید: «واکاوی نهاد خانواده یکی از دغدغه های من هنگام ساختن این فیلم بود. بنابراین فکر می کنم «پدر آن دیگری» برای خانواده‌ها و کسانی که دغدغه‌ای مشابه من دارند مفید باشد و حتی به تحکیم نهاد خانواده هم کمک کند. ممکن است خیلی از فیلم ها به اتفاقات نادر و مشکلاتی بپردازند که مردم عادی از دیدنشان لذت می‌برند اما آنها را نزدیک به خودشان احساس نمی‌کنند من می‌خواستم تمام مردم از طبقه های مختلف به ویژه طبقه متوسط با فیلم ارتباط برقرار کنند و بخشی از خود و روابطشان را در آن پیدا کنند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار