مدیر عامل خانه کتاب خبر داد:
تابناک تهران - کسانی که اهل کتاب باشند از فروشنده ها گرفته تا خریدارهای ثابت این عرصه حتما اسامی طرح های «کتاب فروشی به وسعت ایران» و «عیدانه کتاب» کتاب را به خاطر دارند. حالا مدیرعامل خانه کتاب خبر از آغاز فاز بعدی این طرح ها یعنی «تابستانه کتاب» می دهد.
کد خبر: ۲۴۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 08 June 2016

مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب درباره شروع طرح تابستانه کتاب از نیمه ماه آینده می گوید: «همه کسانی که به نوعی اهالی عرصه نشر محسوب می شوند متفق القول هستند که این عرصه نیاز به کمک برای رونق گیری دارد. همین موضوع باعث شد که ما تصمیم بگیریم اقداماتی برای تشویق ناشران، فروشنده ها و خریداران صورت بدهیم. طرح «کتاب فروشی به وسعت ایران» به همین منظور به راه افتاد و استقبال خوبی هم از آن شد. این استقبال باعث شد که برای ادامه این طرح هم فکرهایی بکنیم و فاز دوم آن با عنوان «عیدانه کتاب» را کلید بزنیم که با محور عدالت در دسترسی به کتاب دنبال شد. تا پیش از این، یارانه کتاب فقط در نمایشگاه‌ های استانی کتاب عرضه می‌ شد و توزیع یارانه‌ ها فقط در تهران صورت می ‌گرفت اما با راه‌ اندازی طرح «کتاب فروشی به وسعت ایران»، به ویژه فاز دوم این طرح یعنی «عیدانه کتاب» فقط 13 درصد از یارانه‌ها در تهران هزینه شد.»

او درباره طرح «تابستانه کتاب» که ادامه دو طرح قبلی محسوب می شود، می گوید: «این طرح از 15 تیر تا 15 مرداد ماه امسال اجرا می شود و در قالب آن كتاب فروشی‌ هایی كه شرایط لازم را داشته باشند بعد از ثبت نام در سایت خانه کتاب می ‌توانند كتاب ‌هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح، مطابقت داشته باشند با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران بفروشند. در طرح «تابستانه کتاب» کتاب‌ های عمومی از ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار هستند. كتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شركت كنند كه دارای پروانه كسب کتابفروشی با تاریخ معتبر باشند. کتاب‌ های کمک درسی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب نباشند، مشمول تخفیف نمی‌شوند. همچنین سقف تخفیف برای هر کتاب فروشی در مرحلۀ اول تا 20 میلیون ریال است و میزان فروش کتاب‌ های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش این سقف نقش موثری دارد. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است که خریداران می ‌توانند در چند نوبت و از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده خرید کنند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار