اتابک نادری:
تابناک تهران - كسانی که کمتر مخاطب تئاتر محسوب می شوند اتابک نادری را به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون می شناسند اما اهلی تئاتر کارهای او را در عرصه نمایش دنبال می کنند. نادری در حال حاضر تئاتر «دپوتات» را که زیر مجموعه کارهای کمدی قرار می گیرد روی صحنه دارد
کد خبر: ۲۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 10 June 2016

نمایش «دپوتات» داستان یک نماینده مجلس است که برای خلاص شدن از شر رای‌ دهندگانش، تصمیم به استخدام یک دروغگوی ماهر می‌ گیرد. او دروغگویش را پیدا می‌کند که از قضا یک روزنامه‌نگار سمج است و فساد اخلاقی و مالی جناب نماینده را برملا می ‌کند. این نمایش بر اساس نمایشنامه دیمیتری .... به نام «به دنبال دروغگو» ساخته شده iاما برخی از مخاطبان اعتقاد دارند که پایبند نبودن نادری به متن اصلی تا حدودی به کار لطمه زده است.

او خودش این انتقاد را وارد نمی داند و می گوید: «به هر حال این متن باید برای مخاطب ایرانی تغییر می کرد. مثلا یکی از دلایل تغییر نام آن این بود که می خواستیم اسمی کوتاه تر برای کار داشته باشیم. در کل به اصل داستان وفادار بوده ایم اما قبول دارم که بداهه هایی هم وجود دارد. باید بگویم که اصل موضوع داستان یک مفهوم انسانی و اخلاقی است که در تمام جوامع معنی و مصداق پیدا می کند بنابراین لازم نبود که تغییری در چهارچوب متن اصلی بدهیم.»

نادری ادامه می دهد: «داستان نمایش روایتی بسیار شیرین و دلچسب است که می تواند با انواع مخاطب ها ارتباط برقرار کند. علاوه بر این به نظر من نکته ای که مخاطب را بیشتر به این کار نزدیک می کند تلاش ما برای خلق موقعیت های طنز به جای تکیه بر طنز کلامی است. شخصا علاقه بسیار زیادی به طنز موقعیت دارم و سعی کردیم در نمایش «دپوتات» این نوع طنز ارائه شود. از طرفی به روز بودن داستان و اشاره اش به مسائل و دغدغه های روز باعث می شود علاوه بر نفس نمایش، حرفی که دارد می زند هم شنیده شود.»

او درباره ایرانیزه کردن اثر هم می گوید: «اتفاقا اعتقاد دارم که این اتفاق نیفتاده است. از قضا طراحی لباس و صحنه به صورتی بوده که نشان بدهد اینجا ایران نیست، اصلا هیچ جای مشخصی نیست. یعنی در عین حال که ایران نیست می تواند هرجای دیگری هم باشد. این کار به انتقال مفهومی که در نظر داشتیم هم کمک کرده است.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار