بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند :«زبان انگلیسی در ایران بومی سازی نشده»،«مشهد مال چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد؟»،«لقب کره شمالی برای «ترامپ»»،«علت حضور افراد خاکستری در لیست امید»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 01 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی؟

منصور اعتصامی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد تأمین اجتماعی در اراک اظهار داشت: در حال حاضر دولت 110 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است که امیدواریم با رونق اقتصادی کشور شاهد پرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی باشیم.وی تصریح کرد: 41 هزار و 700 هزار نفر زیر پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی کشور هستند و این سازمان ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران خود پرداخت می‌کند.


تعداد خانه های خالی در تهران

فرهاد بیضایی در گفت‌وگویی، در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی طبق قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود اخذ مالیات به خانه خالی منجر به تورم بخش مسکن می‌شود، استدلال منطقی وجود ندارد و ذاتا این مالیات از جنس کنترلی، ضد تورمی و سوداگری است. این فعال بازار مسکن با بیان اینکه سهم خانه‌های خالی از کل خانه‌ها در کشور بالا است، افزود: در تهران 11 درصد از خانه‌ها خالی است و اگر نگاه سرمایه‌ای وجود نداشته باشد، به طمع سود بالاتر خالی نمی‌ماند و رفتارهای احتکارگونه مشاهده نمی‌شود.فارس این گفت و گو را منتشر کرده است.


شاغلان کدام بخش‌ها بیشتر بیکار شدند؟

اقتصادنیوز نوشت: «بر اساس آمارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1393 شاغلان فعالیت‌های ساختمانی بیشتر از سایرین شغل خود را از دست داده‌اند. بعد از این گروه، شاغلان امور عمومی و دفاع و تامین اجتماعی اجباری با 20 درصد در رتبه دوم قرار داد. بخش تولید صنعتی هم از جمله بخش‌های اقتصادی است که با 15.7 درصد بیشترین بیکاری را در میان گروه‌های شغلی تجربه کرده است.در مقابل فعالیت‌های املاک و مستغلات و فعالیت‌های هنری و سرگرمی از جمله فعالیت‌هایی است که افراد شاغل در این بخش‌ها کمتر از دیگر گروه‌ها شغل خود را از دست داده‌اند و میزان آن کمتر از یک درصد بوده است.همچنین بخش دیگری از این گزارش وزارت کار نشان می‌دهد کارگران ساده بیش از بقیه مشاغل (26 درصد) کار خود را از دست داده‌اند. صنعتگران با 20 درصد در رتبه بعدی قرار دارند. در مقابل کارکنان عالی‌رتبه و قانون‌گذاران جزو افرادی هستند که در انتهای این جدول قرار دارند.»

بسته چهارشنبه


پیش‌بینی زیباکلام از انتخابات ریاست‌جمهوری

صادق زیباکلام معتقد است چنانچه اصولگرایان به دنبال بازگشت به قدرت و حضور در پاستور باشند، قطعاً دست در دست محمود احمدی‌نژاد خواهند داد. ین فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «روزنو»، با اشاره به احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: سوال این نیست که آیا آقای احمدی‌نژاد به عنوان نامزد اصولگرایان به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازمی‌گردد یا خیر، بلکه سول اساسی این است که آیا اصولگرایان می‌خواهند بار دیگر قوه مجریه را بدست بیاورند یا خیر. به نظر من پاسخ این سوال بسیار روشن است و طبیعی و واضح است که اصولگرایان می‌خواهند برای بار دیگر به قدرت بازگردند و قوه مجریه را به طور کامل در دست داشته باشند به نحوی که در دولت احمدی‌نژاد آن را در دست داشتند.


علت حضور افراد خاکستری در لیست امید

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دهم اعلام کرد: دو مسئله در شکل‌گیری مجلس دهم موثر بود ؛ شرایط محیطی و عملکرد نمایندگان در مجلس نهم. تاجگردون همچنین با اشاره به عدم حضور چهره‌های شاخص جریان اصلاحات به دلیل ردصلاحیت‌ها گفت: دلیل این‌که چهره‌های خاکستری در مجلس دهم زیاد هستند، همین مسئله است و مجلسی شکل‌گرفته که برخلاف ادوار گذشته، هیچ‌کس هنوز نمی‌تواند ادعا کند که اکثریت را در اختیار دارد. درواقع در مجلس دهم هیچ گروهی احساس قدرت نخواهد کرد.ایلنا این گفت و گو را منتشر کرد.



نظر عارف درباره لغو کنسرت‌های موسیقی

محمدرضا عارف درباره لغو کنسرت‌های مجوزدار در برخی شهرها گفت: این که در یک استان کنسرتی برگزار نشود و در دیگری بتواند مجوز اجرا بگیرد، نشان می‌دهد یک سیاست روشن در این زمینه وجود ندارد لذا در حوزه فرهنگ مهم این است که راهبردها و جهت‌گیری‌ها مشخص شود و قانونی شفاف وجود داشته باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه از دولت و مجلس انتظار می‌رود، این است که در این زمینه، سیاستگذاری شفاف وجود داشته باشد. عارف با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور تصریح کرد: من فکر می‌کنم شاید بتوانیم این امر را جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم لذا این شورا باید سریع‌تر سیاست‌ها و راهبردهای این بخش را مشخص و ابلاغ کند و مجلس هم کمک کند تا در جایی که نیاز به قانونگذاری است، این امر صورت گیرد تا کمتر شاهد برخورد سلیقه‌ای باشیم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد

.

در انتخابات نکره‌ها رای آوردند!

جعفر شجونی در گفت و گویی اظهار داشت: در انتخابات مجلس خبرگان «معرفه‌ها» رای نیاوردند بلکه «نکره‌ها» رای آوردند. از سوی دیگر در انتخابات مجلس نیز افرادی مانند آقای حدادعادل رای نیاوردند و به جای ایشان چند دختر مجهول‌الهویه که هیچ‌کس آنها را نمی‌شناسد رای آوردند و وارد مجلس شورای اسلامی شدند! به نظر من رای نیاوردن اصولگرایان در تهران با نوعی «ترفند انتخاباتی» همراه بوده است. با این وجود اصولگرایان خویشتن‌داری کردند و نسبت به ترفند‌های انتخاباتی صورت گرفته در انتخابات هفتم اسفند اظهارنظر نکردند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض کردند و به خیابان‌ها ریختند. روزنامه آرمان این خبر را منتشر کرد.


بازداشت یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال

سال گذشته شاهد بازرسی دفتر علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال از سوی نهادهای نظارتی بودیم اما با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون و برگزاری مراحل حساس لیگ برتر، این روند با توقفی موقتی مواجه شد.با توجه به این مسئله نهادهای نظارتی روند بازرسی ها و تحقیقات را از روز گذشته از سر گرفتند. دستگاهی نظارتی دیروز بازرسی هایی را از شرکت افق سبز و کمیته فرهنگی صورت دادند که با هدف مقابله با ناراستی ها و تخلفات در فوتبال بود.در ادامه این روند، امروز یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که دارای پستی رسمی نیز در این مجموعه است، بازداشت شده و روانه اوین شد.با توجه به اتفاقات صورت گرفته در روزهای اخیر، امید می رود که این دستگاه نظارتی با همراهی سایر نهادها و قوای کشور، گام هایی اساسی در اصلاح محیط فوتبال کشور داشته باشند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد


لقب کره شمالی برای «ترامپ»

کره‌شمالی در وب‌سایتی تبلیغاتی به تجلیل از نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان آمریکا برای ریاست جمهوری پرداخت و دونالد ترامپ جنجالی را یک "نامزد پیشگوی ریاست جمهوری" توصیف کرد که می‌تواند زندگی مردم آمریکا را از هراس روزانه حمله هسته‌ای از سوی پیونگ‌یانگ خلاص کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این وب‌سایت حاوی تبلیغات سیاسی با عنوان "کره‌شمالی امروز" در مطلبی دونالد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکایی را "سیاستمداری خردمند" و گزینه‌ای مناسب برای رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر توصیف کرد.در ادامه این مطلب، با اشاره به هیلاری کلینتون به عنوان اصلی‌ترین رقیب مخالف ترامپ وی را به دلیل پیشنهادش برای استفاده گسترده از گزینه تحریم با هدف حل مساله تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره، "هیلاری دیوانه" خطاب کرد. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.



فحش‌های ترامپ باز هم خبرساز شد

نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان آمریکا با حمله به رسانه‌های آمریکایی از پوشش خبری شش میلیون دلاری که مدعی است برای کهنه‌سربازان جمع کرده، انتقاد کرد. این نامزد، رسانه‌های سیاسی را "بی‌صداقت" خواند و یکی از روزنامه‌نگاران را "موجود کثیف" توصیف کرد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، میلیاردر که به شدت به تحقیر به دست رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهد، از رسانه‌ها به دلیل اینکه ادعای وی را در جمع‌آوری یک‌ شبه شش میلیون دلار در ماه فوریه در ایالت آیووا زیر سوال برده بودند، انتقاد کرد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


علی صادقی: پسر آقای بازیگر به اسم من با دختران چت می کند

مصاحبه علی صادقی باعث ایجاد تنش میان او و یکی از بازیگران پیشکسوت سینما شد. علی صادقی در گفتگویی که با یک سایت خبری داشت، از اتفاق عجیبی که توسط پسر یکی از بازیگران مطرح در شبکه های اجتماعی در حال رخ دادن است خبر داد و ادعا کرد پسر آقای بازیگر به نام او با دختران چت می کند. او در مصاحبه اش می گوید حوصله شکایت به پلیس فتا را ندارد. احمد پورمخبر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به صحبت های علی صادقی واکنش نشان داد و گفت: من کسی که بخواهد با آبرویم بازی کند به خدا واگذار میکنم.


بسته چهارشنبه



دوران چرب و شيرين احمدي‌نژاد براي تندروها حسرت‌انگيز است

حميدرضا جلايي‌پور، استاد دانشگاه تهران و عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران در مصاحبه با اعتماد اظهار داشت: درست است كه تعداد تندرو‌ها كم است اما امكانات و رسانه‌هاي عمومي زيادي دارند و از آن مهم‌تر امنيت دارند و مورد حمايت دولت پنهان هستند. اكثريت مجلس، بيش از ۱۸۰ نفر اصلاح‌طلب و حامي دولت دارد. لاريجاني كه براي او لنگه كفش پرت مي‌كردند رييس مجلس و علي مطهري آزاده نايب‌رييس شده است؛ لذا جوسازي نكنند چه مي‌توانند بكنند. تندروها مي‌خواهند به هواداران‌شان روحيه بدهند. ١٠ سال براي هوداران‌شان شعار داده‌اند ولي به جاي پيروزي، دو شكست پي‌درپي در سال‌هاي ٩٢ و ٩٤ خورده‌اند و لازم مي‌دانند كه به هواداران‌شان روحيه دهند. آب و جارويي كه اين روزها براي احمدي‌نژاد مي‌كنند به همين دليل است. يادمان هست در دوره دوم احمدي‌نژاد همين تندروها به احمدي‌نژاد و دوستان‌شان منحرف مي‌گفتند. اما الان براي اينكه به هواداران‌شان روحيه دهند دوباره همان مطرودين محيط را آب و جارو مي‌كنند. تندروها از گسترش طيف فراگير عقلا، فراكسيون فراگير اميد و طيف وسيع هواداران دولت مي‌ترسند. دوران افسانه‌اي چرب و شيرين احمدي‌نژاد براي تندروها حسرت‌انگيز است و خيلي ناراحت هستند آن دوره تمام شده! در حال حاضر به لحاظ منافع اقتصادي واقعا ضرر مي‌كنند. روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.


پرونده موسوی و کروبی در اختیار شورای عالی امنیت ملی است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر اینکه باتوجه به درخواست حجت الاسلام کروبی برای برگزاری دادگاهش از سوی قوه قضاییه آیا این دستگاه تمهیدی برای برگزاری جلسه دادگاه فراهم کرده است؟ اظهار داشت: این پرونده در اختیار شورای عالی امنیت ملی و تا وقتی مصوبه قبلی آن باقی باشد، اقدام دیگری صورت نمی‌گیرد اما اگر تصمیم جدیدی صورت بگیرد، ممکن است در این باره اقدام شود.

احمدی‌نژاد دریکشنبه سیاه افتضاح کرد

غلامرضا مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: این تشکل سیاسی- مذهبی به موضوع ریاست جمهوری ورود کرده و در جلسات درباره آن حرف زده اما هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. وی گفت: بدترين خاطره من داستان آقای احمدی نژاد بود و یکشنبه سیاه. وقتی ایشان برای استیضاح آقای شیخ الاسلام وزیر کار به مجلس آمدند و به جای اینکه به دفاع از وزیر خودش بپردازد، به نوعی استیضاح رئیس مجلس پرداخت و به تعبیر بنده،‌ افتضاح کرد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


جذب کلیپ‌سازان ماهواره‌ای به موسیقی انقلاب

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری «کساء» در نشست خبری اولین جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی از جذب کلیپ‌سازان شبکه‌های ماهواره‌ای به موسیقی انقلاب خبر داد.در این نشست که صبح روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه در محل خبرگزاری مشرق برگزار شد، طهرانی با اشاره به اهمیت ویدئو کلیپ در دنیای امروز گفت:ویدیو کلیپ را یک ژانر می‌دانیم و برای بهترین سازندگان ویدیو کلیپ که به دلیل فراهم نبودن بستر مناسب در شبکه‌هایی چون pmc فعالیت می‌کردند، بستر مناسب برای فعالیت را فراهم کردیم. ما نخبگان و بهترین کلیپ‌سازان شبکه هایی از آن دست و نخبگانی را که تا به حال کارهای مجاز نداشتند، جذب کردیم و آن‌ها تمایل زیادی به فعالیت در داخل کشور دارند. وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور ایشان اشاره کرد و افزود:با حضور کلیپ‌سازان شبکه pmc دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم تا ظرفیت‌های جدیدی را پرورش دهیم تا در عرصه موسیقی انقلاب اسلامی فقط کار خوب را نشر دهیم



اظهارات جنجالى عضو هيات مديره استقلال

 مسعود معینی، عضو هیات مدیره استقلال پیش از حضور در جلسه هیات مدیره این تیم، گفت: من دیروز (سه‌شنبه) در جلسه هیات مدیره از منصوریان حمایت کردم و دلایل خود را هم گفتم. او در زمان خودش موفق بوده و در نفت خودش را نشان داده است. ما از پرویز مظلومی پارسال حمایت کردیم و انتظار نداشتیم که آن حرف‌ها را در برنامه "90" بزند. بالاخره خدایی وجود دارد. جلوی زن و بچه من فحش ناموسی داده‌اند.او ادامه داد: دیروز جلسه داشتیم و قرار شد که امروز سرمربی را اعلام کنیم. آقای نجف نژاد دیروز مصاحبه کرده و گفته که منصوریان سرمربی شده است. نباید این کار را می‌کرد. ایشان چه کاره است که این حرف را می‌زند؟ اگر به حرف زدن بود من خودم می‌توانستم دیروز حرف بزنم.معینی ادامه داد: من روز گذشته در جلسه هیات مدیره از منصوریان حمایت کردم اما نجف‌نژاد دروغگو می‌گوید من از منصوریان حمایت نکردم. او سال قبل نتایج خوبی گرفت و در نیم فصل دوم هم قابلیت‌های خودش را نشان داد. ما نمی‌خواهیم منصوریان را بیاوریم که او را بسوزانیم.وی افزود: من اولین ستاره را برای استقلال آوردم و با تاج قهرمان آسیا شدم اما این آقای نجف‌نژاد از مزرعه آمده و می‌خواهد اظهارنظر کند. او نتوانست در این دوره نماینده مجلس شود و به همین خاطر الان عصبی است.وی ادامه داد:‌ این آقایان می‌خواستند بگویند که ما منصوریان را انتخاب کردیم و برای همین دیروز مصاحبه کردند، در حالی که این طور نبود. خودم دیروز برنامه منصوریان را به خانه بردم و آن را مطالعه کردم. نمی‌دانید برخی از این بی‌انصاف‌ها چه توهین‌هایی به من کردند. آنقدر دیشب به من توهین شد که خانمم تا صبح گریه می‌کرد. من برنامه را خوانده‌ام و مشکلی وجود ندارد. امروز هم سرمربی استقلال مشخص می‌شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 
مشهد مال چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواستار بازنگری فعالیت بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی شد و گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. امروز باید این سوال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟این مطلب در رجا نیوز منتشر شده است.



کنایه روزنامه ‌روزان به تیتر چند روز پیش کیهان

بسته چهارشنبه


اقدام عجیب مدافع پرسپولیس
محمد انصاری در یک اقدام عجیب در دوره مربیگری درجه c آسیا شرکت کرد.  انصاری با عملکرد خو‌بش در لیگ پانزدهم پدیده پرسپولیس بود.  در حالیکه بازیکنان بعد از دوران باز‌یکنی وارد عرصه مربیگری می‌شونداما مدافع پرسپولیس تصمیم گرفته قبل از پایان دوران باز‌یکنی کلاسهای مربیگری درجه c آسیا را بگذراند.  محمد انصاری (متولد ۱ مهر ۱۳۷۰) است. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


این هم فراکسیون است که ما داریم؟
حسین نقوی حسینی با اشاره به انتخابات روز گذشته هیات رییسه دائم مجلس دهم و عدم رای آوری برخی از نامزدهای فراکسیون ولایت گفت: واقعا اتفاقات دیروز عجیب بود؛در جلسه فراکسیون ولایت که با حضور حدود 180 نفر برگزار شده بود بنا بر این می شود که تمامی اعضا به لیست مورد نظر فراکسیون رای بدهند اما اتفاق دیگری رقم می خورد و افراد دیگری رای می آورند. وی ادامه داد: زمانی که فراکسیون با حدود 180 نفر تشکیل جلسه می دهد یعنی 180 عضو دارد پس چگونه نامزدهایش 130 رای می آورند،رای 50 نفر دیگر چه می شود؟ نماینده مردم ورامین در مجلس دهم با اشاره به اینکه این اتفاقات نشان دهنده عدم کارکرد مناسب فراکسیون ولایت است تصریح کرد: اگر قرار به وجود فراکسیون باشد اما در صحن نتواند کارکردی داشته باشد به چه دردی می خورد.جام نیوز این خبر را منتشر کرده است.


واکنش نیویورک تایمز و فیگارو به شهاب و ترانه
روزنامه معروف و فرانسوی «فیگارو» از تقدیم جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن توسط شهاب حسینی به امام زمان (عج) نوشت.
همچنین نیویورک تامیز با اشاره به ماجرای خالکوبی ترانه علیدوستی او را ناتالی پورتمن سینمای ایران خواند.

بسته چهارشنبه
بسته چهارشنبه

اعتراض معنادار حسن خمینی

آیت الله سیدحسن خمینی صبح امروز طی سخنانی در همایش بین‌المللی «گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر» گفت: هیچ کدام از رهبران انقلاب اسلامی متحجر نبودند؛ چرا که متحجرین پیش از انقلاب مبارزه را حرام می‌دانستند، اما امروز عده‌ای از آنها سردمداران اندیشه‌ای شده‌ و دیگران را به محاکمه می‌کشانند و معیار تشخیص حق از باطل شده‌اند.


زبان انگلیسی در ایران بومی سازی نشده
حجت الاسلام محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد: امروزه زبان انگلیسی ابزاری برای تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: اینکه برخی ها این قدر با ولع به سمت آموزش این زبان می روند و حتی بر آن هستند که کودکانشان قبل از مدرسه رفتن با اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا شوند، جای سؤال و تأمل دارد. امام جمعه شهرکرد با انتقاد از اینکه متأسفانه زبان انگلیسی در کشور هنوز بومی سازی نشده است، گفت: اگر توانستیم زبان انگلیسی را بومی سازی کنیم و با فرهنگ خودمان مطابقت دهیم و اصلاحات بومی و فرهنگی خودمان را در آن رواج دهیم، می توانیم از آن برای آموزش فرزندانمان استفاده کنیم در غیر این صورت ابزاری برای تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :