رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل تهران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 01 June 2016
احمد صادقی با بیان اینکه شهر تهران از سامانه هشدار سریع سیل بی بهره بوده است،اظهار کرد:بر اساس قانون، سازمان هواشناسی مسئولیت اطلاع رسانی به موقع و هشدار سریع در خصوص وقوع سیل را بر عهده دارد اما در جریان بروز اتفاقاتی همچون طوفان سال ۹۳ و یا سیل کن که طی سال گذشته رخ داد،سامانه هشدار سریع وجود نداشت.

وی افزود: با بررسی این موضوع از سازمان هواشناسی ، مسئولان این سازمان اعلام کردند که منابع لازم برای امکانات پیش بینی خرد مقیاس مخاطرات جوی را ندارند و تنها می توانند بر اساس اطلاعات ماهواره ای مکان تغییرات آب و هوایی را بررسی کنند در حالیکه تهران با برخورداری از این حجم جمعیت نیازمند اطلاع رسانی به موقع در خصوص مخاطرات خرد مقیاس را نیاز دارد.

صادقی گفت: بدین ترتیب با پیشنهاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل، مرکز مطالعات سازمان هواشناسی در فاز اول در با همکاری وزارت نیرو ، وزارت مسکن و شهرسازی فاز اول مطالعات اجرای این طرحرا به انجام رساند.

وی افزود: بدین ترتیب مقرر شد شهرداری تهران زیر ساخت های لازم را برای راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل شهر تهران فراهم کند و سازمان هواشناسی به عنوان متولی مسئولین این کار بر عهده بگیرد به طوری که در سال ۹۵ شاهد فعالیت سامانه هشدار سریع سیل شهر تهران خواهیم بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار